Bukefalos 28 år!

En hemlig dröm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag brukar inte prata högt om att jag skulle vilja bygga ett ekologiskt hus, även om jag ibland kan nämna det i förbifarten som en ganska lös tanke. Men en fritidssysselsättning jag har är att läsa om ekologiskt byggande.

Jag vet inte om det är realistiskt att bygga ett sådant hus själv. Men drömma kan man ju. Det vore ju verkligen najs att kunna bo i ett hus helt utan äcklig plastfärg som släpper ut emissioner i luften, utan miljövidrig pvc och med solceller på taket. Kursen jag ville gå på i mitten av maj var faktiskt en kurs i hur man bygger halmbalshus. Där står jag fortfarande på reservlistan. Om jag har tur så kanske det blir en plats ledig, men jag hoppas inte för mycket på det.

I sommar hoppas jag i alla fall att jag ska kunna gå på en workshop i hur man lerklinar en halmbalsvägg. Det kan säkert vara en kul grej förutom att man lär sig något.

Tills vidare så får jag fortsätta att drömma. Jag vet inte om ett husbygge någonsin kommer att bli verklighet. Det känns som ett så enormt projekt att ge sig på så jag vet inte om jag kommer att kunna ro iland det.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 071
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I helgen var det fullt ös med workshop. Det var en workshop i lerklining av ett halmbalshus. Jag har ju tänkt tanken ibland att jag...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar veta vad jag vill och har rent av rätt bestämda åsikter på många områden. Men när det kommer till större beslut är det...
Svar
0
· Visningar
602
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp