Bild.Jag har hittat ett ställe i Taormina med bedårande KAKEL. Jag gillar kakel. Och terrasser!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bild.Jag har hittat ett ställe i Taormina med bedårande KAKEL. Jag gillar kakel. Och terrasser!
Malta - och dig - har jag tänkt på. Montenegro, nu börjar vi bli kreativa! Har du något att tipsa om där?Jag har varit på Malta ganska länge. Jättetrevligt. Annars hade jag valt Montenegro.
Bild.![]()
Varför skulle du inte stå ut inne i Taormina?Jag skulle nog inte stå ut någon längre tid inne i själva Taormina. Men det finns ju byar i närheten som är lugnare.
Har du funderat på Mallorca? Där kan jag tänka mig att både Palma och flera av de mindre städerna kan vara trevliga långt in på hösten. Finns ju en viss grundturism året runt och kommer man bort från de mest utpräglade badorterna även ett vanligt liv. Passar ju också eftersom du kan spanska.
Även i oktober-november? Jag har kollat lite restaurangmenyer, och tyckte inte det kändes dyrt för Italien. Jag går dock på enkla ställen, vanligtvis.För turistiskt och för mycket folk (även efter främsta badsäsongen är det svårt att ta sig fram på huvudgatorna) förutom prisbilden då. Men som sagt - flyttar man sig en bit så, kan kanske räcka till utkanterna. Jag har bara varit där en dag, jättevackert, men det räckte.
Jag var där i slutet av september. Tomt på badorterna och de höll på att stänga ned. Men knökfullt i Taormina. Är mycket utflyker dit och rundresor som passerar. Men säkert har det lugnat ner sig i november när kryssningsfartygen har gett sig över till Karibien.Även i oktober-november? Jag har kollat lite restaurangmenyer, och tyckte inte det kändes dyrt för Italien. Jag går dock på enkla ställen, vanligtvis.
Det som generellt oroar mig mer inför vistelsen när jag nu tänker på rätt små orter, är snarare att de känns fullständigt avsomnade frampå hösten (och att serveringar av olika slag stänger).
Jag leker iofs också med tanken på Palermo, helt enkelt.Jag var där i slutet av september. Tomt på badorterna och de höll på att stänga ned. Men knökfullt i Taormina. Är mycket utflyker dit och rundresor som passerar. Men säkert har det lugnat ner sig i november när kryssningsfartygen har gett sig över till Karibien.
Jag tyckte att det var klart dyrare inne i Taormina än på övriga Sicilien, inte minst för att man får mindre för pengarna. Är ett välkänt fenomen på orter där gästerna ändå sällan kommer tillbaka.
Förhoppningsvis har jag helt fel och Taormina är en jättemysig stad som lever ett helt annat liv när värsta turistsäsongen är över. Staden har ju en klar lyxfaktor, ett par nätter på något av de finare hotellen skulle i o f vara trevligt ... (Och som sagt hur trevligt som helst för en dagsutflykt)
Är Europa skrivet i sten? Jag tänker Israel annars. Jerusalem är ju helt underbart att skriva i. Bostad fixar du genom airbnb.Jag funderar på att tillbringa en månad under hösten i södra Europa.
Jag ÄLSKAR Jerusalem. Älskar. Tyvärr för mycket för att det ska finnas ens skuggan av en chans att jag kommer att kunna koncentrera mig där.Är Europa skrivet i sten? Jag tänker Israel annars. Jerusalem är ju helt underbart att skriva i. Bostad fixar du genom airbnb.
När du tröttnar på att skriva så knatar du in i gamla stan innanför murarna och köper delikatesser från hela världen. En dag kör du arabiska kvarteren, en annan dag de arameiska etc. Tycker du att livet suger helt tar du bussen ut till Döda Havet och badar och spaar en stund. Eller hela vägen till Mosada.
Gillar du inte Jerusalem finns det ju andra trevliga städer i Israel.
Är det viktigt med värme? Annars hade jag kunnat tänka mig att man skriver bra i Reykjavik. Tröttnar man på att skriva rider man lite islänningar upp på vulkanerna, badar i Blue Lagoon, åker på valsafari etc.
Är värmen inte viktig hade jag dessutom kunnat tänka mig Shetlandsöarna, Färöarna, etc. Eller varför inte Clifden på västra Irland, alternativt Aran Islands.