Bukefalos 28 år!

En knöl vid ganasherna

V

Vikkan

hej!

Jag har en varmblods valack 19 år. Han har haft en knöl vid ganasherna (vet inte hur de stavas:smirk: ). Han har haft den ett tag men han visar inget när man känner på den. Den har inte blivit större och han verkar inte störas av den. Har ni några tips om vad det kan vara?? :o
 
Sv: En knöl vid ganasherna

en vårta?
min häst har vårtor lite här och var.
har han inte ont så kvittar det väl om den sitter där?
 
Sv: En knöl vid ganasherna

aa den har ju varit där ett tag och han har inte varit konstig.
 
Sv: En knöl vid ganasherna

Är det bara på ena sidan?
Jag hade nämligen en welsh som va svullen bakom båda ganasherna och veterinären sa att det va pollenallergi.
 
Sv: En knöl vid ganasherna

Det kan ju oxå va ett insektsbett kanske...dom svullnaderna kan sitta i ett bra tag
 
Sv: En knöl vid ganasherna

Sköldkörteln sitter där...
En på varje sida, men en svullnad där kan hänga ihop med annat som kan vara reaktion på något de ätit eller som nån sa...pollenallergi...

Om hästen är svår att hålla i hull kan det hänga ihop med sköldkörtel så då ska du nog kontakta veterinär.
Jag gjorde det hur som helst när min pålle var svullen där...jag vill alltid vara på den säkra sidan när det handlar om något jag inte stött på förut.

// M
 
Sv: En knöl vid ganasherna

Tack för svaren:idea: på sommaren för ca ett år sedan började han vifta på huvudet nästan hela tiden när man var ute och red. men han har inte gjort det så mkt den här sommaren..kanske är någon sorts allergi.:confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 282
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 391
Senast: Lutten
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 094
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp