En korkad fråga!

Mysaan

Trådstartare
Läste för ett tag sedan ett Western magasine som kom med när man köpte hästfocus. Nu är min fråga Hur ser ett par jeans med Westernskärning ut? Trodde inte det spelade någon roll vilka jeans man red i men tydligen gör de det. :confused: :crazy:
 
Sv: En korkad fråga!

Tror inte att det spelar någon större roll vilka jeans man rider i men jag antar att ett par jeans med "westernskärning" är mer anpassade för ridning än ett par "vanliga" jeans.
 
Sv: En korkad fråga!

Jeans avsedda för ridning brukar vara lite snävare över låren och har enkelsöm på insidan av benen, typ Wrangler 936 Slim Fit. Levi's t.ex. har dubbelsöm på insidan av benen men större risk för skav.
Jag rider dock alltid i Levi's (har inga andra jeans) och har inga som helst problem med skav..
 
Sv: En korkad fråga!

Hejsan! Du vet väl att det finns inga korkade frågor, bara korkade svar, och frågar man inget får man inget veta ;)

Som jag har förstått det så är "ridjeansen" högre i midjan, smalare i benen och har en enkelsöm på insidan av benet för att man inte ska få skavsår.
Jag rider i ett par vanliga HM jeans just nu, som faktiskt har enkelsöm inåt, och tycker att de funkar bra. Dock har jag provat rida med "vanliga" jeans med dubbelsömmen inåt, och jag måste vara tunnhudad eller nåt för skavsåren jag fick var inte att leka med! :D
 
Senast ändrad:
Sv: En korkad fråga!

Hej Vänner !!
Som nybörjare här på Buke o inom western/ridning överhuvudtaget kanske mina åsikter inte gör sig riktigt gällande, men jag rider idag ca 5-7dgr i veckan i helt vanliga jeans (Blend) och har till dags dato inte fått några skavsår, jag måste ha elefanthud i rumpan eller är det stor skillnad på att ha riktiga ridjeans ?? :D
Måste man ha ridjeans ?
Mvh Magnus
 
Sv: En korkad fråga!

Så länge jag håller mig till westernsadeln så kvittar det vilka jeans jag rider i, jag får inte skav. Däremot är kombinationen engelsksadel/jeans inget för mig. Får skav direkt.

Det spelar ju ingen roll vilka jeans man rider i så länge man trivs. Skall man tävla så är det ju bra om jeansen är tillräckligt långa. Det är inget vidare snyggt när jeansen slutar uppe på skaftet på bootsen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 993
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Ja, här är en sån där fråga som jag nog egentligen vet svaret på själv - men behöver få höra det för att göra det. Gäller en fysisk...
Svar
3
· Visningar
373
Senast: Pilot
·
Anläggning Undrar om någon här varit med om något liknande och hur det isf hanterats. I vårt ridhus har vi tydliga hopp och dressyrtider. Under...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 847
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 420
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp