En menskopps livstid..

Jag köpte en organicup, ett känt deal-företag hade erbjudande och det kostade mig inte många kr

Var svinnöjd i början, nu får jag inte till det. vet inte om det beror på att den till och från utsätts för silikonglidmedel eller om den börjar bli "dålig". får den inte tät alla gånger.
 
Jag köpte min nya på apotek hjärtat. Lunette modell 2 tror jag. Funkar mycket bra, har inte samma tendens att glida ner som min divacup gjorde.
Jag är mycket nöjd och plus för att jag kunde köpa den i butik istället för på nätet.
 
Jag hittar dessvärre ingen ny kopp som är riktigt bra. Jag verkar vara lite för bra musklad för den vill inte riktigt sluta tätt.

Troligtvis får jag beställa en såndär jättehård, om jag hittar en ÅF, det verkar tyvärr inte finnas i Sverige...
 
Sv: En menskopps livstid..

Åh, menskopps-trådarna! De minns jag. Herregud vad tiden går :eek:

Och jag minns att jag försökte berätta för mamma vilken fantastisk manick det verkar vara och hon sa "men fyyy vad äckligt!". Har inte berättat för henne att jag skaffade en och så länge man går på muggen på lilla toaletten hemma och inte behöver ta flera steg för att nå handfatet är det ju sååå mycket fräschare att ta i :o
 
Sv: En menskopps livstid..




Hrm.


Men vän till mig som skulle hämta en annan sak i mitt badrumsskåp.
Väl där tog nyfikenheten överhand, och han kommer ut i köket med min menskopp, säger "vad är det här" och stoppar in den i munnen, blåser och säger förvånat: den saknar backventil". Somliga straffar gud med detsamma:D
Guuud! Höll på att väcka familjen där! Nattens asgarv! XD
 
Jag hittar dessvärre ingen ny kopp som är riktigt bra. Jag verkar vara lite för bra musklad för den vill inte riktigt sluta tätt.

Troligtvis får jag beställa en såndär jättehård, om jag hittar en ÅF, det verkar tyvärr inte finnas i Sverige...

Vad var den första för modell då?
 
Det är ju samma storlek som innan, jag lär väl inte ha krymt? ;) Jag har stor modell, men skulle klara mig med en liten numera. Utan spiralen blöder jag väldigt lite.
Sportmodell? De jag har är rätt hårda, köpte den senaste på apoteket och det är den hårdaste de har.
 
Man vet inte, du säger ju att du musklat på dig, det kanske ger utslag på koppen med? ;)

Jag tror snarare att diagnosen är att jag har på tok för lite sex ;)
Det märks att jag krymper på längden iaf... Mina stora leksaker går inte in längre :cautious: Jag gör ju inte sånt speciellt ofta längre heller...
Stort ointresse för det där numera :rofl:
 
Du kommer aldrig glömma det där va? :cautious: ;) :D
Ah, var det du?

Vet du, jag tänkte faktiskt på det där när jag hade spiral :o jag har ju vissa problem med rörlighet ibland och då måste jag liksom dra lite innan vakuumet kan vickas loss så jag tänkte flera gånger att skräpet skulle ligga i koppen när man lossat den xD
 
Jag tror snarare att diagnosen är att jag har på tok för lite sex ;)
Det märks att jag krymper på längden iaf... Mina stora leksaker går inte in längre :cautious: Jag gör ju inte sånt speciellt ofta längre heller...
Stort ointresse för det där numera :rofl:
Där har du väl svaret? Du har smalnat av och behöver en mindre! :idea:

/vad gör jag vaken jag ska köra häst idag...
 
Ah, var det du?

Vet du, jag tänkte faktiskt på det där när jag hade spiral :o jag har ju vissa problem med rörlighet ibland och då måste jag liksom dra lite innan vakuumet kan vickas loss så jag tänkte flera gånger att skräpet skulle ligga i koppen när man lossat den xD

Ah, det var jag. Jag tror dock att det även vägde in att jag hade en kopparspiral och blödde riktigt galet mycket (tex blödde koppen över ett par steg ut från toaletten efter byte en gång. Gick ut, kände att det läckte så gick in för att jag trodde den satt snett - nope full.) Så jag tror att öppningen av tappen var extra stor med tanke på de extremt rikliga blödningarna och att det vägde in. Dessutom såg en gyn på ul att min livmoder buktade väldigt under mens, så erbjöd sig att sätta in den och dubbelkolla med ul att den satt bra, men sedan sket jag i det pga blödningarna. Så vet inte om det är vacuumet, blödningen eller livmodern som är det största problemet. Har tappat den två gånger, ena gången fick jag hela i handen, andra kände jag att den stack ut ur tappen. Minns inte om jag drog ut den själv eller om barnmorskan fick göra det. :D
 
Hörni, jag testar min OrganiCup nu, och jag känner mig tveksam. Tog en större storlek eftersom jag fött barn (som jag inte gjort när jag köpte förra, men den har ju funkat efteråt ändå), och den är ju stor som en chipsskål och väldigt fladdrig. Något av det eller kombinationen gör att den har svårt att veckla ut sig, och även utvecklad är den inte helt utvecklad liksom, utan fitty trycker in den liksom. Är det här är en vanesak eller är det bara att beställa en Lunette igen om jag vill ha en ny? Den jag har funkar ju men ser inte jätterolig ut, därför jag slog till när jag hittade erbjudandet på OrganiCupen.

Även min lilla helklippta Lunette satt för långt upp eftersom jag ser ut som jag gör, nu har jag en helklippt OrganiCup och den sticker ut lite fast jag fysiskt inte får upp den längre upp.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 273
Senast: Whoever
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 166
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: annaovega
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 932
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp