Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken tur! Då slipper folk bli arga på mig om jag förorenar deras badvatten.
Men allvarligt talat borde grejen byta namn till nåt annat än kopp, namnet påminner om nåt helt annat.![]()
Hrm.
Men vän till mig som skulle hämta en annan sak i mitt badrumsskåp.
Väl där tog nyfikenheten överhand, och han kommer ut i köket med min menskopp, säger "vad är det här" och stoppar in den i munnen, blåser och säger förvånat: den saknar backventil". Somliga straffar gud med detsamma![]()
Puffar upp tråden med ett par frågor jag inte hittat svar på (kanske inte letat tillräckligt).
1 - kan man kissa med koppen i? Bajsa?
2 - jag håller på med yoga, blir det inte väldigt konstigt när man gör saker upp-och-ner, dvs rinner inte blodet från koppen och in igen. Det lär ju kännas (tänker tillbaka på tiden med binda, innan tampong)
Ska man vara riktigt konservativ ska en menstruerande kvinna inte utföra asanas alls. Ska man vara lite mindre konservativ ska man undvika positioner som vänder kroppen upp-och-ner för att inte motarbeta kroppen. Är man inte ett dugg konservativ - som jag - yogar man på för glatta livet och upptäcker att menskoppen fungerar utmärkt även då.![]()
*KL*
Jag beställde en menskopp för några veckor sedan och har försökt träna att sätta i den. Men jag vet inte vad jag gör för fel, den vill inte veckla ut sig. Jag viker den dubbel enligt ritningen, sedan har jag försökt snurra och nypa i den, allt för att få den att veckla ut sig, men det går inte!
Tips?
För stor kopp? Fel modell?
Jag är helfrälst. Hade en annan tidigare, men fick den aldrig att funka rätt. Den satt inte rätt, läckte och var rent skit.
Min Lunette byter jag aldrig bort. Sätter sig där den ska, och är det en svårare dag vrider jag lite på den och så plopp sätter den sig som den ska.
Läcker aldrig, känns aldrig, lätt att få i och ur, man kan bada, rida, cykla o.s.v.
Ska man vara riktigt konservativ ska en menstruerande kvinna inte utföra asanas alls. Ska man vara lite mindre konservativ ska man undvika positioner som vänder kroppen upp-och-ner för att inte motarbeta kroppen. Är man inte ett dugg konservativ - som jag - yogar man på för glatta livet och upptäcker att menskoppen fungerar utmärkt även då.![]()
Nyfiken frågaKonservativ enligt vad/vem? Och vet denne/detta om hur bra yoga kan funka mot mens-värk?
![]()
Har dock svårt att tro att blodet kan rinna in i bukhålan.Rotlåset skapar en anspänning som när du blöder kan resultera I en störtblödning.
När du vänder dig upp och ner är det så att det finns öppningar i övre delen av livmodern in i bukhålan, och då kan mensblodet rinna ut i buken, vilket inte är så nyttigt.
Jag tycker det är olika på olika modeller... DIVA å VIVA eller vad de heter som är lite "grövre" funkar mycket bättre.... sen hade groupon något erbjudande å mina är *host* 10år gamla säkert, så jag beställde ny... å den funka inte (helt slapp) så fick jag en mindre gratis (fast jag är över 30) å den vill inte heller... känns som att jag haft halva handen "där uppe" utan å få in luft så den kan veckla ut sig (tänkte att det var för mkt vakuum).... så, vilken modell har du?
Har också problem efter 10 år att de ibland "halkar fel" å vrålläcker, men allt som oftast är de BÄST!
Nyfiken frågaKonservativ enligt vad/vem? Och vet denne/detta om hur bra yoga kan funka mot mens-värk?
![]()