Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen i Koppmaffian!
Det är verkligen smidigt att slippa mecka med tamponger och svettiga bindor. Fy. Inga torra irriterade slemhinnor, inga problem med att hitta nånstans att sätta sin tampong om man inte hittar en skräpkorg, ingen manisk koll på klockan längre, inga onödiga kostnader varje månad, man kan sätta i koppen utan problem även innan mensen har börjat utan att torka ut o.s.v.
Byter aldrig tillbaka!
Härligt!
Mot mensvärk vet jag inte, men yogainstruktören (har gått för två olika, båda säger samma sak) menar på att vissa positioner ska man inte inta när man menstruerar. Som om man vill berätta för alla på kursen när man har mens
Hittade det här:
Har dock svårt att tro att blodet kan rinna in i bukhålan.
Detta har jag inte tänkt på, men det är ju perfekt !
Hrm.
Men vän till mig som skulle hämta en annan sak i mitt badrumsskåp.
Väl där tog nyfikenheten överhand, och han kommer ut i köket med min menskopp, säger "vad är det här" och stoppar in den i munnen, blåser och säger förvånat: den saknar backventil". Somliga straffar gud med detsamma![]()
Jag som fick byta minst varannan timme slipper mycket stress nu med kopp. Nu tömmer jag två eller tre gånger om dagen de två första dagarna, och två gånger de tre sista.
Perfekt för älgjakt![]()
Håller med alla om alla fördelar, men det här med att bara byta 2-3 gånger per dag...vet inte om jag är onormal, för jag hör jätteofta att folk tycker det är så bra för att man bara behöver byta "morgon och kväll", typ. Jag måste byta ungefär varannan timme de första två dagarna, och då är det FULLT, jag köpte ändå den största storleken. Nästa blir väl i storleksordningen "hink"
Detta är väl det enda jag kan komma på som är en smula negativt just när man är ute en hel dag i skogen utan tillgång till toalett, jag upplevde faktiskt att tampong "höll emot" lite bättre. Men det finns så många fördelar med menskopp att jag aldrig någonsin kommer att använda något annat. AMEN.
Jag har samma problem, blöder mycket och har funderat på att leta upp marknadens största kopp för att slippa tömma så ofta. Men blir den för stor läcker den ju, så jag nöjer mig nog med något runt min nuvarande storlek som passar rätt bra.Håller med alla om alla fördelar, men det här med att bara byta 2-3 gånger per dag...vet inte om jag är onormal, för jag hör jätteofta att folk tycker det är så bra för att man bara behöver byta "morgon och kväll", typ. Jag måste byta ungefär varannan timme de första två dagarna, och då är det FULLT, jag köpte ändå den största storleken. Nästa blir väl i storleksordningen "hink"![]()
Fast jag är faktiskt inte helt säker på att jag inte har några problem med min Lunette, jag tänker att den kanske läcker ibland för att den trycks ihop av musklerna snarare än för att den blivit helt överfull. Och därför skulle det kanske vara bättre med en ännu hårdare kopp som ger mer motstånd.Jag har inga problem med Lunette egentligen men tänker att en hårdare kopp kanske skulle vara ännu bättre och kännas säkrare vid fysisk aktivitet.
Jag tycker du ska prova, funkar det är det klart värt det. Men ja det ÄR en djungel! Storlek, hårdhet, material... Det finns så många varianter.*kl*
Jag funderar på att testa. Är tveksam för jag tycker tamponger är så himla smidigt: känns inte, läcker aldrig, lätt att stoppa in, man tar en ny istället för att hålla på att rengöra.
P-ringen tycker jag är lite meckig att få in och sitta bra. Det går till slut men tycker den vill veckla ut sig för tidigt så hamnar den för långt ner och spänner obehagligt. Tänker att koppen borde spänna ännu mer? Och funkar det att ha både kopp + p-ring?
Och hur sjutton vet man vilken modell man ska välja? Rena djungeln ju!
Efter att ha gjort lite mer research har jag kommit fram till att den är hårdare, och att den tydligen har större kapacitet än Lunette i sin största storlek. Kanske jag provar den då.Men det skulle vara guld värt om någon visste om MeLuna Sport verkligen är hårdare än Lunette 2.