En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ville ha en mer osäker lek, där det inte bara blev en långsam marsch mot slutet de sista dagarna när alla hade så mycket information att det liksom inte fanns något spel kvar längre!

Tyvärr kämpade ni verkligen emot den ambitionen. :cautious: :laugh:
Jag försökte i alla fall på slutet. Tänkte att nu är det okej för mig att träna på att hitta på teorier. Svårt att sabba något då liksom....
 
Jag ville ha en mer osäker lek, där det inte bara blev en långsam marsch mot slutet de sista dagarna när alla hade så mycket information att det liksom inte fanns något spel kvar längre!

Tyvärr kämpade ni verkligen emot den ambitionen. :cautious: :laugh:
Jag försökte i alla fall på slutet. Tänkte att nu är det okej för mig att träna på att hitta på teorier. Svårt att sabba något då liksom....
 
Aaah!

För att det verkade som att hon visste att q4 fått bevittnande! Men det var alltså något som q4 och Mammas kom fram till innan jag kom in i bilden, fast när jag gjorde genomläsningen igen så blev jag också övertygad :p
Alltså, när jag skev så försökte jag låta lite som brevbäraren eftersom jag ville bli käkad och tyckte att brevis borde vara ett ganska bra käk (jag var ju fortfarande god och ville inte bli avslöjad som bagare - och så blev det just det som avslöjade mig). Men allt var ju en chansning på att Q4 var god :p.
 
Och jag (och Myrten) var så intresserade av vad det var du fattat av vad @Tora menade - du verkade ju begripa helt plötsligt, men det gick icke att räkna ut vad eller hur! :rofl:

Ha ha, jag hade ju FEL!

Jag var ju övertygad om att hon var tvilling med q4 - mellan uppdateringen att Snurris hade åkt och själva lynchen insåg jag att Tora nog var god. När sen q4 fick avgå och visade sig vara god så blev jag helt säker på att de var tvillingar. Jag gjorde ju ett antal skönt felaktiga antaganden. Men det funkade i allafall så att jag fick Tora kvar i leken i nästa lynch, det var ju då hon skrev något så jäkla skumt att alla höll på att lyncha henne.
 
Ha ha, jag hade ju FEL!

Jag var ju övertygad om att hon var tvilling med q4 - mellan uppdateringen att Snurris hade åkt och själva lynchen insåg jag att Tora nog var god. När sen q4 fick avgå och visade sig vara god så blev jag helt säker på att de var tvillingar. Jag gjorde ju ett antal skönt felaktiga antaganden. Men det funkade i allafall så att jag fick Tora kvar i leken i nästa lynch, det var ju då hon skrev något så jäkla skumt att alla höll på att lyncha henne.

Jag trodde det var det du trodde! :angel: haha!
 
Alltså, när jag skev så försökte jag låta lite som brevbäraren eftersom jag ville bli käkad och tyckte att brevis borde vara ett ganska bra käk (jag var ju fortfarande god och ville inte bli avslöjad som bagare - och så blev det just det som avslöjade mig). Men allt var ju en chansning på att Q4 var god :p.
jag är (nästan) alltid god....
:p
 
Hihi, ja på slutet var det ju inte så spännande längre :p

Men efter ett jag och Mammas lade in offensiven och vi inte visste om vi skulle få med oss de andra mot bollen__ eller om vi skulle bli misstänkta själva och sedan bli både lynchade och käkade på en gång så var jag sjuuukt nervös :nailbiting:. Jag hade ärligt talat hjärtklappning hela dagen och kollade tråden på mobiltelefon en gång i minuten när jag var i stallet :rofl:

Och Mammas gjorde mig frustrerad genomm att sia hedinn och sen inte rösta på henne:arghh: Fattar ni hur nojjig jag blev då innan jag insåg att hon kanske hade info om bollen också?

Jag visste ju inte säkert att mammas var siare var ju bara en teori från min sida, även om jag var hjälpt av spioninfon.
 
Hihi, ja på slutet var det ju inte så spännande längre :p

Nä, det blev ju precis vad jag inte ville! Jag tyckte jag hade byggt så smart...

Först siaren och röstfifflaren som tillsammans blir en väldigt kraftig roll, men som rimligen inte hittar varandra de första dagarna i alla fall i en lek med 20+ spelare... :cautious: Plus att det är en fullt rimlig risk att någon av dem dör innan de ens hittar varandra - och sannerligen lär de inte båda sitta kvar ända i slutet i alla fall. :banghead:

Sen ficktjuven som kunde ställa till djävulskap! :idea: :banghead:

Och så Diamanda, som kunde så lite extra nerv och osäkerhet! :up: :banghead:

Och så spioninfon, som ingen visste var den kunde landa - till och med de onda kunde få den - och ingen fick särskilt mycket! :grin: :banghead:

My plans, my beutiful plans - you have ruined them all! :rage:
 
Nu när vi ändå är inne på outning så har även @Monstermom råkat outa sig en liiiiiiiten, liiiiiiten aning till mig (av misstag). Det var dock inte förrän idag men då förstod jag att vi skulle vinna och det var ganska så fritt fram att träna sig lite i att hitta på teorier.
 
Nänä, försök inte. Jag tänker inte börja leta bland gamla inlägg och försöka komma på varför jag tänkte som jag gjorde. Min hjärna har gått in i viloläge. Men jag kan ju dra till med att din avatar ser ut som ett hemligt brev....

Äh:p

Jag tänkte att det kanske var för att jag diskuterade rollen mycket i början.
 
och inse vilket
mission impossible
att försöka teoria fram något på Asko
( ond LL som gav mig den ulven :cautious:)
7 inlägg innan bevittnandet,(dag 2) bara ot?
Vad sjutton skulle jag kunna ta fram där??!
 
Det är så roligt att denna lek verkligen blev ett bra lagspel på bägge sidorna.

Tycker att det är bästa budskapet till nya spelare - tänk LAG!
Dentaku gjorde det så grymt bra i precis rätt läge
Och drottningens luring med att välja Mirtai.

Ja en rolig och lärorik lek.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 664
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 817
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
4 970
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 209
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp