En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
ok ang Pilot
Hon har inte varit särskilt aktiv, och hennes röstmotiveringar har varit röriga, långsökta och ändå väldigt bestämda?
Jag funderar över att hon la enda rösten på Asko ( som visade sig vara ond) i DL1
Jag funderar också över att hon röstade på cirkus i DL2
1 En slutsats kan vara att hon kanske träffat rätt två ggr?
2 En annan att ulvarna också hoppas att vi ska dra slutsats ett och därmed misstänkliggöra Cirkus
3 Ytterligare en till slutsats kan vara att ulvarna räknar med att vi går på slutsats nr 2 och därmed att slutsats 1 ändå stämmer (eh blev det begripligt?)
4. Det var helt enkelt ett säkert käk, för tror inte ulvarna trodde Pilot var Diamanda, för de vill ju inte råka käka henne

Senast ändrad:
ok ang Pilot
Hon har inte varit särskilt aktiv, och hennes röstmotiveringar har varit röriga, långsökta och ändå väldigt bestämda?
Jag funderar över att hon la enda rösten på Asko ( som visade sig vara ond) i DL1
2 En annan att ulvarna också hoppas att vi ska dra slutsats ett och därmed misstänkliggöra Cirkus
3 Ytterligare en till slutsats kan vara att ulvarna räknar med att vi går på slutsats nr 2 och därmed att slutsats 1 ändå stämmer (eh blev det begripligt?)
4. Det var helt enkelt ett säkert käk, för tror inte ulvarna trodde Pilot var Diamanda, för de vill ju inte råka käka henne

Jag har haft liknande tankar. När Pilot la en så till synes omotiverad röst på Cirkus, samt var så ihärdig trots ifrågsättande av både Cirkus och andra, fick jag en tanke att Pilot kunde sitta på info. Så att Pilot blir käk gör mig lite fundersam. Men om valet av käk beror på att ulvarna vill styra misstankarna mot eller från Cirkus, eller om ulvarna trodde att Pilot hade en viktig specialroll eller om det bara var ett säkert käk, jag vet inte vartåt det lutar.

Uppdatering!

Hopp! Skutt! Sprattel! Duns! Steg! Snurr! Skutt! Skutt! Smäll! Sprattel!
Jestanes... Det här dansandet var inte för veklingar minsann! Snickare Smed hade börjat känna benen mjukna redan för över en timme sedan, men kämpat tappert vidare ändå - det var något med hur älvorna (var kom de ifrån!? :eek:) stirrade på honom med oblinkande ögon som fick håret att resa sig över hela kroppen... Så länge de dansade höll sig älvorna på avstånd, men så fort de började sakta ner eller missa steg drog älvorna närmare. Och det var något intensivt i deras blick! Så de dansade vidare. Och dansade, och dansade, och dansade... Lancrekarlar var inga veklingar, de var vana vid hårt arbete i bergen hela dagarna, nog kunde de hålla igång en morrisdans! Även om det börjat bränna lite i musklerna vid det här laget... :cautious:
Den känslan var dock ingenting jämfört med känslan som börjat bli alltmer pressande från andra regioner... Varje Skutt! kändes numer som om hans blåsa skulle explodera! Det gick inte att stå ut! Med en myckenhet sneglande kom snickare Smed fram till att ingen skulle märka om han smög runt en buske i fem sekunder. OK då, tio! (Kanske en minut eller så...) Det var många dansare, och älvorna följde rörelserna med fascinerade blickar, om Smed bara smög runt det här lilla trädet precis efter ett Stamp! så skulle...
Pust och stön, det gick! Äntligen fick han lätta på trycket! Han blundade i extas medan han noggrant vattnade Lancreskogen, och när han öppnade dem igen såg han... en ring av älvor, som såg på honom med glittrande ögon och grymma leenden.
- Öh... Sku...utt? försökte snickare Smed.
Men det kom han inte långt med.

De andra dansarna hörde skriken eka mellan träden, och la lite mer kraft i dansen. Den där Smed hade aldrig varit särskilt smart, helt klart. :meh:

Pilot var morrisdansare (bybo)

Dag-DL kl 22.00 ikväll!
tumblr_mt2b3cDx9m1qhreeso1_500.gif

Heja kära älvkollegor! :devil:

Jag har haft liknande tankar. När Pilot la en så till synes omotiverad röst på Cirkus, samt var så ihärdig trots ifrågsättande av både Cirkus och andra, fick jag en tanke att Pilot kunde sitta på info. Så att Pilot blir käk gör mig lite fundersam. Men om valet av käk beror på att ulvarna vill styra misstankarna mot eller från Cirkus, eller om ulvarna trodde att Pilot hade en viktig specialroll eller om det bara var ett säkert käk, jag vet inte vartåt det lutar.
Om Pilot skulle sitta på info
vore väl en anledning om hon skulle fått ett paket från brevbäraren?
Men känns väldigt omotiverat om just Pilot skulle få det kanske?
En annan anledning kan vara
att hon fått en spionrad som visat på något?
Hon var ju bybo som det visade sig...

Ja det är ju frågan. Jag är på inget sätt övertygad om att Pilot satt på info.
Men att jag tänkte tanken igår och Pilot sedan blir käk gör att jag inte kan släppa det.
Pilot kan ha suttit på info.
Ulvarna kan ha trott att Pilot satt på info.
Eller ingetdera. Det finns ju det som tyder på att du skulle kunna ha haft info om Asko också, och så mycket info fanns inte omlopp inför andra lynchen.

för att försöka bena upp det hela,
vad för info kan det finnas i omlopp egentligen?
siarlärlingen bör ha siat två personer, som den nu vet är antingen onda el goda
brevbäraren bör ha delat ut paket som kan vara använda båda två , eller bara en
Spionrader har delats ut 2 ggr, kan ha gått till bybor eller till någon ond utanför lyan, vilket torde vara endast Diamanda nu (?)

tillägg
det finns ju lite till som onda sidan kan veta också kom jag på
drottningen kan ha frågat 2 ggr vem som är bagare, och kan ha fått träff, eller inte, men vet då om två roller som inte är just bagare ( för den vill de väl inte heller föröka sig på att käka)
diamanda kan ha försökt snatta beskyddet inatt, utfallet av det vet i så fall bara hon, och ev ängeln

Senast ändrad:
Spionrader har delats ut 2 ggr, kan ha gått till bybor eller till någon ond utanför lyan, vilket torde vara endast Diamanda nu (?)

tillägg
drottningen kan ha frågat 2 ggr vem som är bagare, och kan ha fått träff, eller inte, men vet då om två roller som inte är just bagare ( för den vill de väl inte heller föröka sig på att käka)
diamanda kan ha försökt snatta beskyddet inatt, utfallet av det vet i så fall bara hon, och ev ängeln
Siarlärlingen kan också bara ha siat en person, om inte den och den andra tvillingen hittat varandra är det bara varannan natt.
Ond utanför lyan finns bara en kvar som svar på ditt frågetecken.

Siarlärlingen kan också bara ha siat en person, om inte den och den andra tvillingen hittat varandra är det bara varannan natt.
Ond utanför lyan finns bara en kvar som svar på ditt frågetecken.
just det LenaH
det är bara varannan natt så länge de inte hittat varandra, det är rätt!

tillägg

Kan siarlärlingen verkligen ha siat två ggr? "Siar första natten och varannan därefter. Får varje natt försöka gissa vem hennes tvilling är, när någon av dem träffat rätt får de ha kontakt utanför leken (tvillingar) och får använda sina krafter varje natt därefter."

Jag känner att jag har dålig koll på det här med när specialrollerna skall 1. meddela sitt val och 2. får sin information...

Jag har också funderat vad som egentligen hände.
Jag har också funderat på q's roll i det hela och inte blivit klokare.

Jag tänker lite som du mammas att när ulvarna märkte hur lätt det drog åt Asko så valde de att offra henne, om dessutom Snurrfian som var den andra med hyffsat många röster på sluttampen också är ulv så var Asko kanske ett enklare/bättre val om de nu var tvugna att välja mellan två - särskilt om det är så att Q faktiskt har någon extrainfo för då lär ju hon ha dragit igång ännu mer idag mot Asko om denne varit kvar och på så vis hade de riskerat att förlora två.
Jag tänker att oavsett om Q har extrainfo eller ej så hade hon nog kört vidare idag. Är hon ond så vill hon verka som om hon sitter på info och gör hon det så hade hon ju naturligtvis kört på.

Jag släpper nog det hela ett litet tag, jag kan inte se att vi kan få varken det ena eller det andra bekräftat idag.

Kan siarlärlingen verkligen ha siat två ggr? "Siar första natten och varannan därefter. Får varje natt försöka gissa vem hennes tvilling är, när någon av dem träffat rätt får de ha kontakt utanför leken (tvillingar) och får använda sina krafter varje natt därefter."

Jag känner att jag har dålig koll på det här med när specialrollerna skall 1. meddela sitt val och 2. får sin information...
Jag ser det som hyfsat osannolikt att tvillingarna skulle hittat varandra före nattens DL. Fast! Konstigare saker har hänt! :p

Jag ser det som hyfsat osannolikt att tvillingarna skulle hittat varandra före nattens DL. Fast! Konstigare saker har hänt! :p

Ja jag håller med, men jag tänkte nog lite fel också, jag tänkte hur mkt info som kunde finnas till förra röstningen! Nu efter natten är det ju möjligt att det tillkommit mer, även om det inte är så troligt.

Ja jag håller med, men jag tänkte nog lite fel också, jag tänkte hur mkt info som kunde finnas till förra röstningen! Nu efter natten är det ju möjligt att det tillkommit mer, även om det inte är så troligt.

Men det bör ha tillkommit info efter detta nattDL även om det inte nödvändigtvis behöver vara en sia. Spionraderna bör ju vara i omlopp likaså kan ett paket med information ha nyttjas under natten - kan ju också vara ett informationslöst paket såsom ett beskydd.

Men det bör ha tillkommit info efter detta nattDL även om det inte nödvändigtvis behöver vara en sia. Spionraderna bör ju vara i omlopp likaså kan ett paket med information ha nyttjas under natten - kan ju också vara ett informationslöst paket såsom ett beskydd.

Men om ingen blivit siad kan väl inte spionraden innehålla den informationen heller? Det som kan komma fram är väl då vem som blivit skyddad, resultat av tvillingarnas gissningar, vem som fått paket... Vilket väl egentligen inte säger så mycket eftersom varken den som delar ut brev eller beskydd borde ha någon info mer än om sig själv?

Tillägg: Lite information har väl tillkommit men det är förmodligen ingen som kan vara säker på någons roll som inte var det igår också?

ok ang Pilot

I DL 1 kan hon ju inte ha någon som helst extrainfo så det bör ju ha varit en ren lyckträff.

Hennes röst på mig är obegriplig - det kan ju vara så som du tänker att ulvarna ska på något vis dra nytta utav den kassa motiveringen och även hennes totala ovilja att ens läsa rätt.

Det troligaste tror jag att ulvarna helt enkelt varken trodde hon var Diamanda eller hade beskydd - en rätt slät figur dessutom utan några misstankar mot sig så chansen att få ut henne i lynch kan de bedömt som låg.

Jag tänker faktiskt inte fastna i det för jag tror att valet av käk har liten betydelse.

Men om ingen blivit siad kan väl inte spionraden innehålla den informationen heller? Det som kan komma fram är väl då vem som blivit skyddad, resultat av tvillingarnas gissningar, vem som fått paket... Vilket väl egentligen inte säger så mycket eftersom varken den som delar ut brev eller beskydd borde ha någon info mer än om sig själv?

Tillägg: Lite information har väl tillkommit men det är förmodligen ingen som kan vara säker på någons roll som inte var det igår också?

Det kan också finnas ett bevittnande och det i sig är en ganska stark sia.

En sista tanke då - jag tror som du att det är omotiverat att ge Pilot ett paket. En som vid det DL hade skrivit ett eller två inlägg hade i allafall jag inte valt som mottagare av paket - jag hade hellre valt en som är aktiv.

Det kan också finnas ett bevittnande och det i sig är en ganska stark sia.

Den hade jag inte tänkt på!

Kom på en sak till också: Drottningen kan ha gjort en av sina gissningar, och om spionraden innehöll info om den gissningen så borde det betyda att den som blivit gissad på inte sitter i lyan. Eftersom hon bara har tre gissningar borde hon inte slösa bort en bara för att förvilla den som får spionraden?

Den hade jag inte tänkt på!

Kom på en sak till också: Drottningen kan ha gjort en av sina gissningar, och om spionraden innehöll info om den gissningen så borde det betyda att den som blivit gissad på inte sitter i lyan. Eftersom hon bara har tre gissningar borde hon inte slösa bort en bara för att förvilla den som får spionraden?

Det är sant - MEN om drottningen tycker att det är mer värt att förvilla den som fått spionraden så kan det mycket väl ha skett. Spioninfo kan man inte lita helt och hållet på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 526
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 007
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 835
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 121
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka