En midsommarnatts mardröm (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering!

Smörblomma var lycklig. Den här världen var så stor! Och överallt fanns det darrande små varelser som pep eller skrek när man klämde på dem - underhållning, var han än såg! Drottningen hade verkligen fört dem till en underbar plats! Han hade dock hört att här fanns mycket järn, men det hade han inte märkt så mycket av.

De andra älvorna var fortfarande nöjda med att studera de där märkliga dansarna, men Smörblomma hade tröttnat - han ville utforska den nya världen! Hitta någonting ännu roligare... :sneaky:

Han hade begett sig mot slottet han kunde se över trädtopparna, och blev förvånad när han upptäckte att där inte fanns någon vakt på post. Där fanns faktiskt ingen alls. Vilken besvikelse, ingen att leka med! Smörblomma lutade sig mot en träspak som stack ut ur väggen vid porten, kanske han borde stannat med de andra älvorna ändå. Det här var ju dödstrå-
*mrmrmrmrmrmrmrmrmrmrmrmr-duns!*
Spaken han lutat sig mot gick till fällgallret, med ett plötsligt muller släppte spärren och gallret föll ner över Smörblommas utsträckta ben. Nu fick han stifta närmare bekantskap med den här världens järn, och upptäckte under de få ögonblick han hade kvar i livet att han verkligen, verkligen inte tyckte om det...

Asko var Smörblomma (älva)

Natt-DL kl 10!

tumblr_mgbdh9WQCV1rb7je6o1_500.gif

giphy.gif

tumblr_mnn7r00ixd1rfxftro1_500.gif

*muttrar över hur LL (dumma människa) misstog en för man*
Smörblomma tycker att alla får se upp för ens älvkollegor och högst ärade Drottning, de är minsann inte lika nådiga!

tumblr_mrfuulkh2u1qkiyi1o1_400.gif

lite reflektioner
så här i efterdyningarna
av röstningen.
Jag är givetvis nöjd med utfallet,
den jag misstänkte visade sig att
den också var skum.
Och vill än en gång poängtera att tidsbisten pga IRL
hade inget med mina misstankar att göra!
Jag blickar redan vidare mot morgondagen
och snurrfian har även hon dragit till sig
mina blickar och även några andra
Röstningen idag var mycket intressant
-får kolla upp allt lite mera!

15.33 Lobelia1 röstar på quarter4ever
16.46 cirkus röstar på Koppen
19.06 LenaH röstar på cirkus
19.36 Koppen röstar på cirkus
19.52 Mirtai röstar på Koppen
21:00 Snurrfian röstar på Mammas
21:02 Artline röstar på koppen
21.11 Sedna röstar på Mirtai
21.20 Pilot röstar här med på Asko

21.40 Dentaku röstar på Artline
21.47 Gabby_Ossi röstar på Sedna
21.47Vira röstar på Mirtai
21.53 glömmerallt röstar på snurrfian '
21.54 @@Sasse röstar på LenaH
21,54 quarter4ever röstar på Mirtai
21,56 Tora röstar på Hedin
21,57 bollen__ röstar på Gabby_Ossi
22.00 Hedinn röstar på Tora
22.00Mammas röstar på quarter4ever

Asko missat att rösta
Lilltess har hoppat av

Koppen 3
Mirtai 3
quarter4ever 2
cirkus 2

asko 1
sedna 1
snurrfian 1
gabby_Ossi 1
Tora 1
LenaH 1
Artline 1
Hedinn 1
Mammas 1

Röstlista DL2
19,44 quarter4ever röstar på Asko
20.03 Sasse röstar på quarter4ever
21.41 LenaH röstar på Asko
21.41 cirkus röstar på Snurrfian
21.46 Snurrfian röstar på Asko

21.48 Vira röstar på Asko

21.49 Sedna röstar på Asko
21.49 Hedinn röstar på Asko
21.50 Dentaku röstar på cirkus
21.50 Mammas röstar på snurrfian
21.52 Mirtai röstar på Snurrfian

21.53Artline röstar snurrfian.
21.53 Lobelia röstar på Asko
21.54 Pilot röstar på cirkus

21.55 glömmerallt röstar på Asko
21.56 bollen__ röstar på Snurrfian
21.56 Gabby_Ossi röstar på Asko

21,59 Tora röstar på Asko

22.00 Asko röstar på Q4E

asko 10 röster
Snurrfian 5 röster
cirkus 2 röster
Q4E 2 röster

Lite spontana funderingar: är det bara jag som tycker att vändningen igår kom lite plötsligt? Från att Q blev ifrågasatt för sig tidiga, svaga röst till att nio personer väljer att rösta som henne? Mitt mål är att kolla tillbaka på vad som egentligen hände där, hoppas att det finns utrymme för det idag. För mig spontant känns det lite som först försök till att vända bort misstankarna från kollegan asko till ett "fuck it, vi offrar henne för alibi". Men ah, hoppas som sagt kunna kolla tillbaka mer för att kunna pinpointa vad som fick mig att tänka så.

Jag har också funderat vad som egentligen hände.
Jag har också funderat på q's roll i det hela och inte blivit klokare.

Jag tänker lite som du mammas att när ulvarna märkte hur lätt det drog åt Asko så valde de att offra henne, om dessutom Snurrfian som var den andra med hyffsat många röster på sluttampen också är ulv så var Asko kanske ett enklare/bättre val om de nu var tvugna att välja mellan två - särskilt om det är så att Q faktiskt har någon extrainfo för då lär ju hon ha dragit igång ännu mer idag mot Asko om denne varit kvar och på så vis hade de riskerat att förlora två.

Jag förstår vad ni menar, jag hängde knappt med i vad som hände själv och jag kan inte undgå att känna mig lite lurad trots att Asko faktiskt visade sig vara ond. :cautious: Men oavsett om det var lyan som drog igång det eller inte så tror jag definitivt det gömmer sig en del ulvröster på Asko.

Jag tycker det sticker ut att Q la sin röst så tidigt men beror det verkligen på att hon är ond? Om hon är det vore det väl dumt att sticka ut genom att så totalt ändra sitt spelsätt? Och att dessutom offra sin kollega så snabbt?

Däremot tror jag som @Mammas att det säkert döljer sig flera ulvar bland de som la de senare rösterna på Asko.

Jag misstänker också att det ligger lite alibiröster på Asko
Så jag tittar på dem som röstade på henne, men ända fram till att glömmerallt lagt sin röst så är det faktiskt inte avgjort, då det återstår 4 röster, + även eventuella dolda röster (röstfifflare och borgmästare)
Sedan är det ju många röster även på Snurrfian
Även där är det intressant att kolla vilka som la rösterna, för det var nog många som undrade över vart de har mig som la rösterna där, håller på att kolla alla dem också
De som röstade på mig var
Sasse ( la en hyfsat tidig röst) där är det svårt att veta om det var för alla frågetecken på att jag valde Asko så pass tydligt?
Eller om man ska tolka det som ett försök från lyan att få över alla på mig istället?
Asko åkte ur - efter en desperat kommentar om att rädda sig själv? och röstar på mig i sista minuten....

Jag köper inte riktigt teorin att Q4 och Asko skulle sitta i lyan ihop. Varför skulle Q4 vilja dra blickarna till sig på det sättet? Även om Asko hade ont om tid så verkar det dumt att offra Asko så tidigt.

Pilots röst på Cirkus är anmärkningsvärd. Inte kanske rösten i sig så mycket, men däremot motiveringen som jag inte förstår alls. Vet inte alls hur jag ska tolka det.

Snurrfian verkar ha snurrat in sig fullständigt. Jag tolkar, liksom flera andra, att Snurrfians kommentar tyder på att hon skulle veta att Q4 är god (i den mån det är möjligt att veta). Kan mycket väl vara så att Asko och Snurrfian satt i lyan ihop och ulvarna offrade Asko.

Rösterna trillade in extremt tätt sista 20 minuterna, och det kan ju ta några minuter att skriva ett inlägg. Bara titta på Asko som röstade på Q4 med motiveringen att rädda sig själv. Alltså svårt att dra några slutsater baserat på röstordning.

Snurrfian verkar ha snurrat in sig fullständigt. Jag tolkar, liksom flera andra, att Snurrfians kommentar tyder på att hon skulle veta att Q4 är god (i den mån det är möjligt att veta). Kan mycket väl vara så att Asko och Snurrfian satt i lyan ihop och ulvarna offrade Asko.

Jag kan inte förstå hur ni kan få det till en godförklaring när jag försöker fundera på varför det inte blir ett drev mot Q? Min slutsats är snarast att Q sitter i lyan och lyan av den anledning gör allt den kan för att Q inte ska bli misstänkt och det verkar den lyckas bra med... Vilket får mig att fundera över de som har dragit igång den här diskussionen... Jag konstaterad att det fanns ytterligare ett scenario som Mirtai la fram och då hade jag helt plötsligt godförklarat Q?

Jag kan inte förstå hur ni kan få det till en godförklaring när jag försöker fundera på varför det inte blir ett drev mot Q? Min slutsats är snarast att Q sitter i lyan och lyan av den anledning gör allt den kan för att Q inte ska bli misstänkt och det verkar den lyckas bra med... Vilket får mig att fundera över de som har dragit igång den här diskussionen... Jag konstaterad att det fanns ytterligare ett scenario som Mirtai la fram och då hade jag helt plötsligt godförklarat Q?

I den grad jag lyckades hänga med i gårdagens diskussion så uppfattade jag det som att det fanns fog för misstankarna mot dig, men det känns lite som en bakfylla idag. Vad hände? och vad sades egentligen igår? :D
Det är definitivt värt att sätta sig och gå igenom misstankarna som riktas mot dig. Det kan vara så att du sitter i lyan, men kan även vara så att misstankarna mot dig är ett försök att styra bort misstankarna från Asko. Jag är öppen för båda alternativen, och ytterliggare alternativ om det dyker upp något intressant. :)

@Sedna
Jag håller med dig om att det skulle vara väldigt djärvt att sticka ut på det viset som q4 valde att göra igår. Jag är fortfarande ambivalent om det är ett djärvt drag från en ond eller om hon är en god som är säker på sin sak. Jag tänker att om q4 är god och drevet hade gått mot henne istället och hade åkt igår så hade blickarna med stor sannolikhet riktats på Asko, det var en risk hon i så fall var beredd att ta. Om hon däremot är ond och q4 hade blivit utröstad så är det lite tveksammare hur reaktionen hade varit om Asko blivit godförklarad eller om resonemanget som LenaH startade med bägge i lyan hade varit rådande.

Uppdatering!

Hopp! Skutt! Sprattel! Duns! Steg! Snurr! Skutt! Skutt! Smäll! Sprattel!
Jestanes... Det här dansandet var inte för veklingar minsann! Snickare Smed hade börjat känna benen mjukna redan för över en timme sedan, men kämpat tappert vidare ändå - det var något med hur älvorna (var kom de ifrån!? :eek:) stirrade på honom med oblinkande ögon som fick håret att resa sig över hela kroppen... Så länge de dansade höll sig älvorna på avstånd, men så fort de började sakta ner eller missa steg drog älvorna närmare. Och det var något intensivt i deras blick! Så de dansade vidare. Och dansade, och dansade, och dansade... Lancrekarlar var inga veklingar, de var vana vid hårt arbete i bergen hela dagarna, nog kunde de hålla igång en morrisdans! Även om det börjat bränna lite i musklerna vid det här laget... :cautious:
Den känslan var dock ingenting jämfört med känslan som börjat bli alltmer pressande från andra regioner... Varje Skutt! kändes numer som om hans blåsa skulle explodera! Det gick inte att stå ut! Med en myckenhet sneglande kom snickare Smed fram till att ingen skulle märka om han smög runt en buske i fem sekunder. OK då, tio! (Kanske en minut eller så...) Det var många dansare, och älvorna följde rörelserna med fascinerade blickar, om Smed bara smög runt det här lilla trädet precis efter ett Stamp! så skulle...
Pust och stön, det gick! Äntligen fick han lätta på trycket! Han blundade i extas medan han noggrant vattnade Lancreskogen, och när han öppnade dem igen såg han... en ring av älvor, som såg på honom med glittrande ögon och grymma leenden.
- Öh... Sku...utt? försökte snickare Smed.
Men det kom han inte långt med.

De andra dansarna hörde skriken eka mellan träden, och la lite mer kraft i dansen. Den där Smed hade aldrig varit särskilt smart, helt klart. :meh:

Pilot var morrisdansare (bybo)

Dag-DL kl 22.00 ikväll!

R
Uppdatering!

Hopp! Skutt! Sprattel! Duns! Steg! Snurr! Skutt! Skutt! Smäll! Sprattel!
Jestanes... Det här dansandet var inte för veklingar minsann! Snickare Smed hade börjat känna benen mjukna redan för över en timme sedan, men kämpat tappert vidare ändå - det var något med hur älvorna (var kom de ifrån!? :eek:) stirrade på honom med oblinkande ögon som fick håret att resa sig över hela kroppen... Så länge de dansade höll sig älvorna på avstånd, men så fort de började sakta ner eller missa steg drog älvorna närmare. Och det var något intensivt i deras blick! Så de dansade vidare. Och dansade, och dansade, och dansade... Lancrekarlar var inga veklingar, de var vana vid hårt arbete i bergen hela dagarna, nog kunde de hålla igång en morrisdans! Även om det börjat bränna lite i musklerna vid det här laget... :cautious:
Den känslan var dock ingenting jämfört med känslan som börjat bli alltmer pressande från andra regioner... Varje Skutt! kändes numer som om hans blåsa skulle explodera! Det gick inte att stå ut! Med en myckenhet sneglande kom snickare Smed fram till att ingen skulle märka om han smög runt en buske i fem sekunder. OK då, tio! (Kanske en minut eller så...) Det var många dansare, och älvorna följde rörelserna med fascinerade blickar, om Smed bara smög runt det här lilla trädet precis efter ett Stamp! så skulle...
Pust och stön, det gick! Äntligen fick han lätta på trycket! Han blundade i extas medan han noggrant vattnade Lancreskogen, och när han öppnade dem igen såg han... en ring av älvor, som såg på honom med glittrande ögon och grymma leenden.
- Öh... Sku...utt? försökte snickare Smed.
Men det kom han inte långt med.

De andra dansarna hörde skriken eka mellan träden, och la lite mer kraft i dansen. Den där Smed hade aldrig varit särskilt smart, helt klart. :meh:

Pilot var morrisdansare (bybo)

Dag-DL kl 22.00 ikväll!
RIP Pilot
intressant val av ulvarna!
valde de någon de såg som ett säkert val?
Eller fanns det andra orsaker?

Deltagare:
1. Lilltess/ Lobelia2
2. bollen__
3. Asko ulv
4. Mirtai
5. Snurrfian
6.Quarter4ever
7. cirkus
8. Mammas
9. Sasse
10. Pilot bybo
11. Dentaku
12. Lobelia1 var Ficktjuv!
13. LenaH
14. Artline
15. Koppen var häxa
16. Vira
17. Sedna
18. Tora
19. Hedinn
20. glömmerallt
21. Gabby_Ossi

LL - dina uppdateringar är underbara!

@quarter4ever - jag tror att de i första hand ville vara säkra på käk sen lär de ju ha hoppats på något annat än en bybo. Eller vad funderar du på skulle kunna vara andra orsaker?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 515
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
18 000
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 829
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 114
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka