Nu är jag tillbaka från stallet! Har hänt en del, lite reaktioner på båda håll angående mig och Mammas som var de som stuckit ut hakan mest med längre teoriinlägg idag, inte så konstigt.
Lobelia reagerar mest på Mammas inlägg, inget konstigt i sig att ifrågasätta men det får mig samtidigt att undra om det är ett försök från lyan att misstänkliggöra en Mammas som kanske har träffat lite för rätt i sin analys. Men det kan också vara en god som är uppriktigt misstänksam.
Vira har om jag minns rätt sedan tidigare uttryckt misstankar mot mig så det är inte så konstigt att hon tolkar situationen på det sättet hon gör om hon går in med inställningen att jag redan ligger åt det onda hållet. Jag skulle bara vilja bemöta att min röst på bollen__ skulle vara någon slags alibiröst eftersom den kom när Dentaku redan låg "risigt" till. Min röst kom som 5e röst och det fanns alltså all möjlighet att vända trenden efter att jag röstat. När jag bestämde mig för att rösta och började skriva motivering var det dessutom ganska mycket mer tid kvar och jag hade tänkt att inlägget skulle komma ut mycket snabbare, men sedan flöt jag iväg i min motivering och det tog längre tid...

. Jag ville främst få upp ett alternativ eftersom jag hade känslan av att det var mest gnabb mellan goda och vi behövde börja "think outside the box" och då var bollen__ den jag lagt tid på under dagen, som jag hade vissa misstankar om och som jag kunde formulera en trovärdig teori om. (Nu verkar Mammas nästan ha lagt in ännu mer i det jag hittade om bollen__ än jag gjorde, kanske för att hon är mer erfaren än jag och såg saker jag missat? Eller kan hon ha fått någon slags info? Möjligheten finns såklart också att hon försöker luras men jag lutar inte åt det hållet just nu.)
Angående Dentaku verkar det ju som att hon eventuellt kan ha dragit på sig misstankar med vilje (tror det var cirkus som kommenterade detta, jag kan leta fram citat om någon skulle vilja det), men jag var uppriktigt rädd att vi faktiskt höll på att göra samma misstag igen och rösta ut en god bara för att den utmärkt sig.
Glömmerallt gör en intressant kommentar om att Hedinn röstat mycket på Dentaku, Hedinn är ju också på min mer misstänkte lista nu så jag skall också ta en närmare titt på detta!