En olycka kommer sällan ensam.

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Bella70
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 919
B

Bella70

Har inte skrivit här innan men tänkte att jag kankse kunde få något gott råd av utomstående. I måndags råkade min foderhäst ut för en hemsk olycka. Han hade under natten fastnat med båda bakbenen i ett färister, och vi blev tvungna att avliva honom på plats. Inget svårt beslut då han led så, men sorg och tomhet finns. Han och min 1-åring hade gått i nya hagen med ny flock i 3 dagar pga. att 1-åringen hade kastrerats några dagar innan och behövde springa och så gick det bara valacker här. Efter olyckan frågade markägaren om jag ville ta hem min 1-åring om det kändes lugnare för mig de skulle inte bli arga. Jag tog hem honom han var så förvirrad och olycklig så jag tyckte han skulle få gå i sin gamla vana flock. Nästa dag kommer markägaren som jag är granne med ned till stallet när jag hämtar hem hästarnas saker. Får då en last av anklagelser lastade på mina redan tyngda axlar. De hade inte sovit på natten sett allt det hemska (som om inte jag gjort det) och kunde de inte jobba så var det hela mitt fel för att jag tagit hem Brizing och inte längre hade något förtroende för dem. Jag kunde inget säga blev förkrossad! Bara hummmade och nickade, sa bara att jag trodde de inte ville ha kvar min häst där längre att det var lugnare för dem. Jag har inte klandrat någon för det som hänt, finns ingen att klandra det var en olycka. Det jag har gjort är att ha handlat i god tro! Till min undran efter långt utlägg. Gjorde jag helt helt fel i att ta hem Brizing till kompisarna?

Absolut inte!
du ska ju göra det som känns bäst för dig och vad du tror blir bäst för din häst.

Tack Zana! Jag känner ju själv att jag gjort det som är bäst för mig själv och min häst, men ändå känner jag mig så skyldig att jag bär ansvaret för att grannens familj mår dåligt. Till saken hör även att de skulle sätta upp eltråd i hagen för att se till att hästarna efter olyckan inte skulle kunna komma i närheten av färlisterna, men vad har hänt 4 dagar efteråt, idag såg jag att det fanns stängselstolpar på plats men utan eltråd. Jag hade drabbats av panik om Brizing gått kvar och detta inte hade åtgärdats samma em/kväll. Hade jag varit markägare hade jag fixat det pronto vare sig det bara var mina egna hästar som gick där eller andras. Visst, visst djur ska inte gå över färister men nu gjorde ju min Bellman detta. Usch! nu börjar jag låta bitter på dem och de vill jag inte vara trots allt, jag vet ju hur jag själv känner mig!

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
11 170
Senast: Imna
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar... 12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 523
Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 234
Senast: exotic
·
Kropp & Själ Lite bakgrundsinfo: Under 2007 började jag få en fruktansvärd smärta i käken, mest koncentrerad till vänster sida. Efter mycket om och... 2
Svar
32
· Visningar
6 715
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka