En solig söndag och min lilla bod

Så fort solen är framme så är jag ute. Jag sitter mot södra sidan av huset och lapar i mig av strålarna. Och det känns så jäkla bra! Men det är lite kallt ändå, så hängmattan som står där är inte njutbar just nu.

Jag har inte haft råd att köpa fågelmat den här vintern, men jag hade kvar sen förra vintern så de har fått av det. Idag tog maten slut. Jag har förvarat all fågelmat i min lilla friggebod så där låg det drivor av plasthinkar och diverse som det varit fågelmat i. Och idag har jag börjat röja upp där.

I 7 år har jag tänkt att jag ska renovera friggeboden. I år tänkte jag komma till skott. Det är dags att ta tag i det. Och det började idag med att jag röjde ut grejer. Jag kan göra hur lite som helst i taget, bara det rör sig framåt. Det var så jag fick köket tapetserat. Lite i taget. Nåväl, fodren runt dörrhålen är fortfarande inte på plats. :cautious: Men en dag så.

Vet inte om jag borde starta tråden Willes lilla bod, men det skulle kanske sätta lite eld i baken på mig?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är i år det ska ske. Min lilla bod ska fixas till. Det ska tapetseras och målas. Och så ska jag bygga lite skåp. I helgen var jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp