Willes lilla bod

Det är i år det ska ske. Min lilla bod ska fixas till. Det ska tapetseras och målas. Och så ska jag bygga lite skåp. I helgen var jag och hämtade material. Jag har dock inte allt än.

Byggandet kommer att ske lite i taget. Kanske t.o.m. microsteg. Idag drog jag fram två bockar att använda då jag sågar upp material. Och så har jag konstaterat att överskåpen blir 55 cm höga och inte 60 cm som jag hade för mig.

20230316_143921.jpg
 

Vad händig du är!
Jag har alltid haft ocentrerade tummar:).

Jag pratade med en person för ett tag sedan och hon berättade när hon höll på att renovera och var nära psykbryt trots att hon inte gjorde jobbet själv. Bara att välja handtag blev jättestort för henne. Och hon kunde inte se framför sig hur det skulle bli. Det trodde jag alla kunde. För jag ser bilder i huvudet och bygger efter det.
 
Jag har alltid haft ocentrerade tummar:).

Jag pratade med en person för ett tag sedan och hon berättade när hon höll på att renovera och var nära psykbryt trots att hon inte gjorde jobbet själv. Bara att välja handtag blev jättestort för henne. Och hon kunde inte se framför sig hur det skulle bli. Det trodde jag alla kunde. För jag ser bilder i huvudet och bygger efter det.
Det kan jag också! Föreställa mig saker och tänka i bilder. Det underlättar såklart :) Men att smälla upp en vägg tycker jag är ganska tufft faktiskt!
 
Jag har alltid haft ocentrerade tummar:).

Jag pratade med en person för ett tag sedan och hon berättade när hon höll på att renovera och var nära psykbryt trots att hon inte gjorde jobbet själv. Bara att välja handtag blev jättestort för henne. Och hon kunde inte se framför sig hur det skulle bli. Det trodde jag alla kunde. För jag ser bilder i huvudet och bygger efter det.

Så coolt! Jag har ingen aning ens hur man fäster den där nya väggen någonstans. Och funderar på sådant ofta 😅 Hur liksom gör man?
 
Så coolt! Jag har ingen aning ens hur man fäster den där nya väggen någonstans. Och funderar på sådant ofta 😅 Hur liksom gör man?
Regeln mot väggen fäste jag direkt i väggen. Den andra regeln kommer jag att få sneskruva mot tak och golv. Sen ska det sitta korta reglar upptill och nertill och de fästs i tak och golv. Skruvar nog i den längre regeln i kortreglarna. Sen ska det på skivor på båda sidorna. Ett litet krux är hur jag ska få det rakt, i 90 grader från väggen. Men löser det nog.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Så fort solen är framme så är jag ute. Jag sitter mot södra sidan av huset och lapar i mig av strålarna. Och det känns så jäkla bra! Men...
Svar
1
· Visningar
397
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
698
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
900
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp