En täckesundersökning! Era åsikter och tankar!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Eliza77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 828
E

Eliza77

Hej!

Jag tänkte bara höra vad ni tycker om att handla täcken till hästarna!
Själv så är jag en riktig "täckoman" som älskar att handla täcken men som vill ha dem billiga och med mycket att välja på.

Hur tycker ni det är att handla?
Lätt/krongligt?
Köper ni hellre från Internet och lite billigare än i butik och något dyrare?
Har butikerna dåligt utbud, borde de ha större sortimen?
Vad är viktigast när man köper ett täcke, förutom att det skall fylla sitt syfte bra!

MVH / Eliza

Sv: En täckesundersökning! Era åsikter och tankar!

Jag älskar att köpa täcken :) har hur mkt som helst. Mest fleecetäcken dock. När man köper täcke så ska det ju vara bekvämt o ha bra passform. Snyggt får det gärna vara och fylla sin funktion. ett regntäcke som inte är vattentätt är ju ganska värdelöst. Jag föredrar att åka till en affär. Då kan man känna på täcket och se hur det ser ut bättre än på bild på internet.

Är också en täckoman som sett till att mina pållar har ett stort utbud att välja på. Hur svårt det är att köpa täcken beror på vad för sorts täcken man skall köpa, tycker själv det är lite klurigare att köpa utetäcken än innetäcken. Har dessutom två hästar som ligger på gränsen mellan 125 och 135....... suck.
Köper de mesta av mina täcken i butik eftersom jag gärna vill kunna känna på dem innan köp. Tycker att butikernas sortiment är bra när det gäller olika modeller av täcken, däremot brukar många storlekar vara slut.

Hur tycker ni det är att handla?
Inga problem, mer än att min häst är lite rejäl kring bogen så jag måste veta vilka som passar henne. Jag älskar att handla saker :o

Lätt/krångligt?
Rätt så lätt, blir det fel någon gång får man väl byta eller sälja det i sin tur.

Köper ni hellre från Internet och lite billigare än i butik och något dyrare?
Jag beställer gärna från nätet till bättre pris bara jag vet vad jag ska ha.

Har butikerna dåligt utbud, borde de ha större sortiment?
Ibland är de lite dåliga på att ta hem storlekar och modeller som tagit slut.

Vad är viktigast när man köper ett täcke, förutom att det skall fylla sitt syfte bra!
Att det håller och är bra kvalitet. Att det sitter perfekt och fyller sin funktion.

Senast ändrad:

viktigaste är det fyller sitt syfte - sen får de gärna inte kosta en hel förmögenht heller

Hur tycker ni det är att handla? Jag älskar att handla täcken, så jag tycker att det är väldigt roligt. Gillar att jämföra täcken, märken och butiker... :)

Lätt/krångligt? Det tycker jag beror ganska mycket på var man handlar nånstans, vad det är för butik/internetbutik. Men i regel så tycker jag att det är lätt, så länge man vet på ett ungefär vad man är ute efter.

Köper ni hellre från Internet och lite billigare än i butik och något dyrare? Där är jag lite delad, jag köper både täcken i butik och på nätet. Generellt sett så handlar jag mer täcken i butik för jag vill gärna ha möjligheten att titta och känna på täcket, och kanske mäta det också.

Har butikerna dåligt utbud, borde de ha större sortimen? Det beror väl på vilka butiker man pratar om... Tycker att det varierar mellan olika butiker.

Vad är viktigast när man köper ett täcke, förutom att det skall fylla sitt syfte bra! Jag tycker att det är viktigt med bra kvalitet, passform, pris och extra funktioner på täcket. Vill gärna ha snabbspännen, bogveck, halvhög hals osv. :)

puff, puff

Det måste väl vara fler som vill tycka till?!

Ni skulle verkligen hjälpa mig om ni ville svara och berätta vad ni tycker!

Liknande trådar

J
Hundhälsa Hej. Hoppas ni orkar läsa hela inlägget. Behöver verkligen folks åsikter/tips/hjälp... Jag och min sambo köpte för 2 dagar sen en 3...
Svar
3
· Visningar
2 333
Senast: Turelur
·
Utrustning *Bryr er något om det? Varifrån lädret kommer och hur det är framställt? Hur schabrak och täcken är framställda? Barnarbete... 2
Svar
33
· Visningar
2 778
Senast: Chili
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 989
Senast: Salinero
·
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur... 2
Svar
33
· Visningar
4 869
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka