En tanke om själv mord och skuld

Dethär kanske är ett känsligt ämne så varning för det då. Och endel tycker säkert att jag är jätte dum men det är en sak som jag inte kan sluta tänka på.
Men ja domflesta tycker nog att det är nånting dåligt och hemskt ifall nån tar själv mord. Och om tillexempel jag skulle ta själv mord så skulle kanske endel tycka att tillexempel äckel gubbarna som jag har gjort saker med skulle rå för det iallafall lite. För att om inte äckel sakerna hade hänt så hade nog inte jag mått SÅ dåligt och så.
Men om det är tillexempel en äckel gubbe som tar själv mord då? Är det inte hemskt då för att han är en äckel gubbe så det är hanseget fel? Eller är det tillexempel dom som han har gjort saker med som rårför det ifall dom har be rättat om det eller kanske polis anmält eller nånting?
Eller som har varit flera gånger att nån eller flera äckel gubbar har köpt s*x av nån tjej och gjort äckel saker som inte hon ville. Och sen tog hon själv mord. Var det deras fel då eller hennes ifall hon träffade dom fri villigt frånbörjan?
Men ifall hon kanske hade be rättat om nån äckel gubbe så andra fick veta att han var en sån så tog han själv mord skulle det heltplötsligt vara hennes fel då och att det var synd om han?
Eller är det inte hemskt med själv mord om det är en person som har gjort dåliga saker?
Men den personen kanske också har vänner eller familj eller är gift med nån eller ihop med nån och den kanske har barn eller djur eller nånting. Och det kanske inte är så kul för dom ifall ingen tycker att det var hemskt att han dog ifall han var en äckel gubbe.
Jag vet inte om nån fattar ett skit av dethär men jag ville bara skriva det.
 

Jag vet inte hurmycket jag kan skriva om det här. Men den första saken så nej jag vet att om det är två som vill så är det ingen mani pulering. Och han visste nog att det var fel och att han som lurade mig för att jag skulle ha skuld känslor för det så inte jag skulle be rätta till nån. Men han kanske inte visste att jag skulle må så dåligt för det. Alltså han kanske inte tänkte att jag skulle försöka att dö pågrund av iallafall blandannat det. Då kanske man inte kan säga att det var hans fel?
Och denandra så ja han som betalade med några knark tabletter. Och jag vet att det är o lagligt och han visste nog också det. Men själva det som hände var ändå att vi hade be stämt att göra en sak så han kanske iallafall tänkte att jag ville det för annars kanske inte jag skulle ha rymt för att göra det. Och sen det som hände så var det att det inte gick och att jag inte ville och då höll han fast mig och gjorde ändå. Och han visste nog att det var fel men han kanske ändå räknade det som att jag ville efter som att jag var där. Och jag SA inte att jag inte ville det tror jag iallafall. Och jag tror inte att han tänkte heller att jag skulle må SÅ dåligt pågrund av det utan han tänkte väl att jag var en h*ra som gjorde såna saker helatiden så kanske han inte trodde att jag skulle bli sååå på verkad av det.
Alltså jag tror inte att dom och andra såna fattar hur MYCKET det på verkar utan att dom tänker nog att det bara är då liksom. Och att dom kanske tror att man vill iallafall lite. Men jag tror inte att dom tror att det kommer fastna såhär mycket och att man försöker dö för det och jag tror inte att dom VILLE att jag skulle försöka ta själv mord och hamna i rullstol liksom.
Du har säkert rätt i att de inte ville att du skulle må dåligt, försöka begå självmord eller hamna i rullstol. Men de brydde sig heller inte om att du skulle må bra, eller om att vara snälla. Det enda de ville var att tillfredsställa sig själva utan hänsyn till dig. Det är precis lika illa. Hade de brytt sig det minsta om dig, dina känslor och din kropp hade de aldrig utsatt dig för det de gjorde.

Det finns en anledning till att det är tillåtet att sälja sexuella tjänster i Sverige men olagligt att köpa. Det är för att de personer som säljer sex gör det för att de är i en redan utsatt situation. Ingen säljer sex för att de vill utan de gör det för att de mår psykiskt dåligt, för att finansiera ett drogmissbruk, de är fast i människohandel eller någon annan utsatt situation. Män som köper sex gör det trotts att de vet att det är olagligt. De gör ett aktivt val att köpa en annan människas kropp trotts att de vet att kvinnan egentligen inte gör det för att hon vill.

Så nej de kanske inte förstod exakt hur jäkla skitdåligt du skulle må. Men inte trodde de att du skulle må bra av det de gjorde? De är själviska svin som sätter sin egen tillfredsställelse över allt. Man blir inte utan skuld bara för att man inte bryr sig, det gör bara saken ännu värre enligt mig
 
Kanske. Jag tänker att det är komplext, och jag har inga självklara svar direkt.

Rent emotionellt så kan jag själv känna att någon som väljer att göra en annan person så illa har ett ansvar för det lidande den orsakat.
Men ifall dom inte fattar HUR mycket det kommer på verka denandra så väljer dom kanske inte att göra den så illa liksom.
 
Du har säkert rätt i att de inte ville att du skulle må dåligt, försöka begå självmord eller hamna i rullstol. Men de brydde sig heller inte om att du skulle må bra, eller om att vara snälla. Det enda de ville var att tillfredsställa sig själva utan hänsyn till dig. Det är precis lika illa. Hade de brytt sig det minsta om dig, dina känslor och din kropp hade de aldrig utsatt dig för det de gjorde.

Det finns en anledning till att det är tillåtet att sälja sexuella tjänster i Sverige men olagligt att köpa. Det är för att de personer som säljer sex gör det för att de är i en redan utsatt situation. Ingen säljer sex för att de vill utan de gör det för att de mår psykiskt dåligt, för att finansiera ett drogmissbruk, de är fast i människohandel eller någon annan utsatt situation. Män som köper sex gör det trotts att de vet att det är olagligt. De gör ett aktivt val att köpa en annan människas kropp trotts att de vet att kvinnan egentligen inte gör det för att hon vill.

Så nej de kanske inte förstod exakt hur jäkla skitdåligt du skulle må. Men inte trodde de att du skulle må bra av det de gjorde? De är själviska svin som sätter sin egen tillfredsställelse över allt. Man blir inte utan skuld bara för att man inte bryr sig, det gör bara saken ännu värre enligt mig
Det är det som är så jävla svårt för jag vet inte hur jag tror om det. För som den första saken så det var en person som jag hade känt LÄNGE. Och som jag iallafall litade ganska mycket på och att han var snäll och så. Och enligt som han sa så ungefär in bjöd jag till det och att han ville göra sånt pågrund av hur jag såg ut och sånt. Och somsagt så jag VET att han kanske sa det för att jag skulle ha skuld känslor. Men tänk om han påriktigt trodde att jag var intreserad då? För annars om han BARA var en äckel gubbe som sket i andra varför gjorde han det inte tidigare då isåfall?
Och denandra saken så JA han gjorde en o laglig sak och han var självisk. Men han kanske tänkte att jag redan hade gått med på det efter som att jag rymde och följde med han. Och att han skulle ju be tala för det så han kanske tänkte att det var okej för mig då?
 
Det är också så att vi som vuxna har ett ansvar gentemot varandra här i världen, i samhället, och särskilt gentemot barn och ungdomar. Ett ansvar att säga NEJ när vi vet att något skadligt är på gång. Oavsett om man tänker att någon ungdom verkar "vija" göra någonting sexuellt eller dricka sprit eller ta droger eller vad som helst, är det upp till den som är vuxen och myndig att säga nej ändå. Det är inte okej att på något vis ursäkta deras brott med att offret kanske verkade villigt just då.

Jag är förtio år gammal och kan inte för mitt liv föreställa mig hur det är ställt i huvudet på en annan vuxen människa som utnyttjar en tonåring på det viset! Någonting är snett och fel hos den om gör det.
Det finns så mycket kunskap om mental ohälsa, om trauma och sexualisering i samhället idag, det finns ingen ursäkt för Någon människa att göra mot dig vad de här männen har gjort. Inte en enda! :heart De var med största sannolikhet fullt medvetna om vilka spår det kunde sätta i dig.
 
Men ifall dom inte fattar HUR mycket det kommer på verka denandra så väljer dom kanske inte att göra den så illa liksom.
Hm ... intressant filosofisk fråga. Du får mig ofta att börja tänka filosofiskt!

Någonstans tänker jag att vi genom att leva i ett samhälle godkänner en form av samhällskontrakt. Och i och med det, så har vi en skyldighet att som individer lära oss och förstå vissa saker som är grundläggande för vårt samhälle.

Typ så här, tänk att jag eldar upp plast (dåligt för miljön, men kanske praktiskt för mig). Jag kan hävda att jag inte visste att det var dåligt, men det var mitt ansvar att veta att det var dåligt och det är alltså jag som är skyldig.
 
Det är det som är så jävla svårt för jag vet inte hur jag tror om det. För som den första saken så det var en person som jag hade känt LÄNGE. Och som jag iallafall litade ganska mycket på och att han var snäll och så. Och enligt som han sa så ungefär in bjöd jag till det och att han ville göra sånt pågrund av hur jag såg ut och sånt. Och somsagt så jag VET att han kanske sa det för att jag skulle ha skuld känslor. Men tänk om han påriktigt trodde att jag var intreserad då? För annars om han BARA var en äckel gubbe som sket i andra varför gjorde han det inte tidigare då isåfall?
Och denandra saken så JA han gjorde en o laglig sak och han var självisk. Men han kanske tänkte att jag redan hade gått med på det efter som att jag rymde och följde med han. Och att han skulle ju be tala för det så han kanske tänkte att det var okej för mig då?
Som @Sel skrev så är det vårt ansvar som vuxna att säga nej. Egentligen räcker det med det som argument.

Det är vårt ansvar som vuxna att säga nej

Det är vårt ansvar som vuxna att säga nej

Det är vårt ansvar som vuxna att säga nej
 
Det är också så att vi som vuxna har ett ansvar gentemot varandra här i världen, i samhället, och särskilt gentemot barn och ungdomar. Ett ansvar att säga NEJ när vi vet att något skadligt är på gång. Oavsett om man tänker att någon ungdom verkar "vija" göra någonting sexuellt eller dricka sprit eller ta droger eller vad som helst, är det upp till den som är vuxen och myndig att säga nej ändå. Det är inte okej att på något vis ursäkta deras brott med att offret kanske verkade villigt just då.

Jag är förtio år gammal och kan inte för mitt liv föreställa mig hur det är ställt i huvudet på en annan vuxen människa som utnyttjar en tonåring på det viset!
Det finns så mycket kunskap om mental ohlsa, om trauma och sexualisering i samhället idag, det finns ingen ursäkt för Någon människa att göra mot dig vad de här männen har gjort. Inte en enda! :heart
Men varför gör dom sånt då?
Alltså om den första VISSTE att han mani pulerade mig och lurades och sånt. VILLE han isåfall göra så hans kompis barn som han hade känt i jätte många år skulle få nästan hela sitt liv förstört pågrund av han? Och att egentligen så blev pappas liv också ganska mycket förstört VILLE han förstöra i sin kompis liv då?
 
Men varför gör dom sånt då?
Alltså om den första VISSTE att han mani pulerade mig och lurades och sånt. VILLE han isåfall göra så hans kompis barn som han hade känt i jätte många år skulle få nästan hela sitt liv förstört pågrund av han? Och att egentligen så blev pappas liv också ganska mycket förstört VILLE han förstöra i sin kompis liv då?
Med största sannolikhet trodde han att du mådde så dåligt att du inte skulle säga något och han skulle komma undan med det, och det var viktigast för honom just då. Sådana människor tänker på sig själva helt och hållet, inte på andra.
Han kanske inte aktivt önskade ont, men sket i att konsekvenserna skulle kunna bli sådana.
 
Det är det som är så jävla svårt för jag vet inte hur jag tror om det. För som den första saken så det var en person som jag hade känt LÄNGE. Och som jag iallafall litade ganska mycket på och att han var snäll och så. Och enligt som han sa så ungefär in bjöd jag till det och att han ville göra sånt pågrund av hur jag såg ut och sånt. Och somsagt så jag VET att han kanske sa det för att jag skulle ha skuld känslor. Men tänk om han påriktigt trodde att jag var intreserad då? För annars om han BARA var en äckel gubbe som sket i andra varför gjorde han det inte tidigare då isåfall?
Och denandra saken så JA han gjorde en o laglig sak och han var självisk. Men han kanske tänkte att jag redan hade gått med på det efter som att jag rymde och följde med han. Och att han skulle ju be tala för det så han kanske tänkte att det var okej för mig då?
Sen med första äckelgubben så visste han att det var fel så han väntade till ett tillfälle då han trodde att han skulle komma undan med det. Kanske hade han jobbat fram mot den stunden länge.

Jag tror inte att han egentligen tänkte så mycket på vare sig dig eller din pappa. Allt han brydde sig om var sig själv.

Att du har svårt att förstå hur han tänkte är bara sunt. Det sätt han tänker på och hur han agerar är inget en normal människa gör.
 
Med största sannolikhet trodde han att du mådde så dåligt att du inte skulle säga något och han skulle komma undan med det, och det var viktigast för honom just då. Sådana människor tänker på sig själva helt och hållet, inte på andra.
Han kanske inte aktivt önskade ont, men sket i att konsekvenserna skulle kunna bli sådana.
Fast jag mådde inte dåligt DÅ. Utan egentligen så mådde jag det bästa som jag har gjort nånsin i hela mitt liv fram tills den kvällen. Och SEN mådde jsg skit.
 
Sen med första äckelgubben så visste han att det var fel så han väntade till ett tillfälle då han trodde att han skulle komma undan med det. Kanske hade han jobbat fram mot den stunden länge.

Jag tror inte att han egentligen tänkte så mycket på vare sig dig eller din pappa. Allt han brydde sig om var sig själv.

Att du har svårt att förstå hur han tänkte är bara sunt. Det sätt han tänker på och hur han agerar är inget en normal människa gör.
Men jag fattar ändå inte. Alltså vadå bara tänkte han inte ALLS på att jag var hans kompis barn och allt sånt så utan detenda han tänkte var att jag hade blivit mycket mera vuxen så han ville göra äckel saker med mig?
Och denandra äckel saken kan jag inte heller fatta eller jag kan inte tänka att man kan bara HELT skita i allt annat om denandra personen. Alltså att man vet att den bor på ett hem och den är ung och sånt så bara Men jag ger henne knark för hon vill säkert vara en h*ra så då är det okej att jag v*ld t*r henne och jag bryr mig inte om hon tar själv mord eller vadå? Så kan dom väl inte tänka?
 
Om de verkligen bara var snälla, korkade personer som trodde att deras beteende var helt normalt, vettigt och trevligt skulle de inte försöka hålla det hemligt. De VET att de gör fel, även om de kanske inte riktigt vill förstå HUR mycket skador de gör på offren. Deras brott, och konsekvenserna av deras brott, är enbart deras fel.

Och jag fattar inte heller hur man kan vara så oerhört självisk, grym och dum i huvudet som de här männen är.
 
Men jag fattar ändå inte. Alltså vadå bara tänkte han inte ALLS på att jag var hans kompis barn och allt sånt så utan detenda han tänkte var att jag hade blivit mycket mera vuxen så han ville göra äckel saker med mig?
Och denandra äckel saken kan jag inte heller fatta eller jag kan inte tänka att man kan bara HELT skita i allt annat om denandra personen. Alltså att man vet att den bor på ett hem och den är ung och sånt så bara Men jag ger henne knark för hon vill säkert vara en h*ra så då är det okej att jag v*ld t*r henne och jag bryr mig inte om hon tar själv mord eller vadå? Så kan dom väl inte tänka?
Tyvärr kan dom nog det.
Båda struntade helt i vad det skulle få för konsekvenser för andra (dig, din pappa, din kompis).
Människor är så jävla dumma ibland. Tyvärr.
Ingen av dem brydde sig om någon annan än sig själv.
Och det är ett vidrigt beteende.
 
Men jag fattar ändå inte. Alltså vadå bara tänkte han inte ALLS på att jag var hans kompis barn och allt sånt så utan detenda han tänkte var att jag hade blivit mycket mera vuxen så han ville göra äckel saker med mig?
Och denandra äckel saken kan jag inte heller fatta eller jag kan inte tänka att man kan bara HELT skita i allt annat om denandra personen. Alltså att man vet att den bor på ett hem och den är ung och sånt så bara Men jag ger henne knark för hon vill säkert vara en h*ra så då är det okej att jag v*ld t*r henne och jag bryr mig inte om hon tar själv mord eller vadå? Så kan dom väl inte tänka?
Det finns inga enkla svar varför äckelgubbar gör som de gör eller varför just du blivit utsatt ❤️
 
Ja det kanske det är. Eller inte kanske det ÄR det. Men om den gör nåt så på verkar det hur dens offer mår så den tar själv mord är inte det på ett sätt lite samma sak då ifall tillexempel andra får veta vad den har gjort för att offret be rättar det? Alltså då på verkar ju offret kanske hur gärnings mannen mår om den tar själv mord därför.
Alltså om den gör det för att andra får veta det eller den blev polis anmäld eller nåt sånt.
Gärningsmannen får ju ta ansvar för vad han gjort och inte skylla på andra. Vill han inte att andra ska veta att han är en äckel gubbe så utsätt inte andra för äckel gubbe grejer så får ju inte andra veta att han är en äckelgubbe.
 
Om de verkligen bara var snälla, korkade personer som trodde att deras beteende var helt normalt, vettigt och trevligt skulle de inte försöka hålla det hemligt. De VET att de gör fel, även om de kanske inte riktigt vill förstå HUR mycket skador de gör på offren. Deras brott, och konsekvenserna av deras brott, är enbart deras fel.

Och jag fattar inte heller hur man kan vara så oerhört självisk, grym och dum i huvudet som de här männen är.
Ja fast den andra vet jag inte om han försökte att hålla det hemligt. Och den försts så han ville väl inte att pappa skulle veta det för att han skulle bli arg och be sviken och sånt då som man kanske kan fatta.
 
Tyvärr kan dom nog det.
Båda struntade helt i vad det skulle få för konsekvenser för andra (dig, din pappa, din kompis).
Människor är så jävla dumma ibland. Tyvärr.
Ingen av dem brydde sig om någon annan än sig själv.
Och det är ett vidrigt beteende.
Ja det är det men jag kan ändå inte fatta.
Eller jo den första personen han tyckte att jag hade blivit vuxen och var in bjudande och sånt. Och då INNAN det hände så mådde jag bra så jag kan ändå lite fatta det. Alltså även fast det var fel av han.
Men denandra så somsagt han visste att jag bodde på det hemmet. Och han såg att jag hade jätte mycket själv skade ärr och sånt och jag sa inget på helatiden. Och jag ville inte ha s*x och min kropp sa nej liksom som han också märkte efter som att han blev arg för jag krånglade så han höll fast mig och gjorde det ändå även fast att det gjorde skit ont och att det kändes som det inte skulle gå. Och han spottade på mig och sa att jag var en h*ra och massa sånt och sen efter så vet jag inte hur men jag typ satt på marken utan för bilen och då bara åkte han iväg.
Så han be handlade ju mig som nåt äckligt skräp bara och att jag inte är värd ett skit. Och jag får inte hop det i hjärnan att enligt vissa så är jag värde full och viktig och alltmöjligt sånt men enligt vissa så är jag bara en äcklig liten h*ra som man skiter i om jag dör. Så jag vet liksom inte vem jag ÄR.
 
Ja det är det men jag kan ändå inte fatta.
Eller jo den första personen han tyckte att jag hade blivit vuxen och var in bjudande och sånt. Och då INNAN det hände så mådde jag bra så jag kan ändå lite fatta det. Alltså även fast det var fel av han.
Men denandra så somsagt han visste att jag bodde på det hemmet. Och han såg att jag hade jätte mycket själv skade ärr och sånt och jag sa inget på helatiden. Och jag ville inte ha s*x och min kropp sa nej liksom som han också märkte efter som att han blev arg för jag krånglade så han höll fast mig och gjorde det ändå även fast att det gjorde skit ont och att det kändes som det inte skulle gå. Och han spottade på mig och sa att jag var en h*ra och massa sånt och sen efter så vet jag inte hur men jag typ satt på marken utan för bilen och då bara åkte han iväg.
Så han be handlade ju mig som nåt äckligt skräp bara och att jag inte är värd ett skit. Och jag får inte hop det i hjärnan att enligt vissa så är jag värde full och viktig och alltmöjligt sånt men enligt vissa så är jag bara en äcklig liten h*ra som man skiter i om jag dör. Så jag vet liksom inte vem jag ÄR.
Inget pucko ska få bestämma vem du är. Det där är hemska, vidriga människor och har ingenting med dig att göra , du råkade bara hamna i deras väg och jag är så ledsen för det.
Du är värd massor Emma. Att andra inte alltid behandlat dig bra säger mer om dem än dig.
 
Jag tror att vissa människor har ingen eller väldigt lite empati för andra människor. Dom bryr sig inte om dom göra andra illa så länge dom får det som själva vill ha.
Jag tänker att det är lite samma sak som tjejen du bodde med förr och som var elak mot dig - hon visste att du mådde dåligt av hur hon betedde sig men hon fortsatte ändå för att hon ville det.

Och att den andra äckelgubben så att du var en hora och spottade på dig så kanske han sa så för att han ville låtsas som att du inte var en vanlig människa utan bara en sak för då var det inte lika hemskt att han gjorde dig illa.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 436
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 283
Senast: SiZo
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 674
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet! Men ja det som jag vill...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 517
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp