TRIGGER VARNING!! Jag kommer skriva om kanske triggande saker nu som kanske är känsligt för vissa så ni vet!
Men ja det som jag vill skriva om nu är detdär ordet alltså h*ra. Och om jag ska förklara så som nog domflesta vet så har jag varit med om dåliga saker med äckel gubbar. Och i somras så hände en så jävla jävla vidrig äcklig sak och den gubben sa att jag var en h*ra. Och alltså JA det är sant också för det är ju att göra s*x saker mot nån betalning och det var typ det som hände fast att jag inte ville det. Men kommer inte gå in i detaljer om det nu men om man bara kollar så så ÄR jag en h*ra.
Och nu menar INTE jag att det är nåt dåligt om andra gör sånt för dom vill det eller nåt sånt. Och jag tycker INTE att andra är äckliga eller dåliga om dom har gjort sånt så ingen be höver tro det. Utan dethär är bara som JAG känner om MIG.
Men det är att nästan detenda jag kan tänka på är att jag är en äcklig h*ra som har gjort äckel saker med äckel gubbar. Och det känns som att jag är helt ner smittad med äckel från dom även fast det var länge sen nu men det känns som det aldrig försvinner.
Så det blir jätte jobbigt med T för jag tycker om han jätte mycket och han är jätte snäll och det känns som tryggt med han. Men ändå så blir alla såna äckel tankar och minnen triggade så tillexempel att vi skulle bara pussas och då gjorde min hjärna nån flash back sak så detenda som var i mitt huvud var att jag är en h*ra som har haft äckel gubbars sn*ppar i munnen så jag smittar T med allt äckel om vi pussas. Och jag är iallafall bara en äckel h*ra som bara äckel gubbar vill göra äckel saker med och jag var så dum och pattetisk så jag trodde att en äckel gubbe kanske var lite kär i mig så det var därför. Och T ÄR kär i mig fast han vet inte hur jävla äcklig jag är och ifall han visste det så skulle han nog inte tycka om mig.
Och det bara känns som jag är en h*ra som bara får skylla mig själv att jag inte är värd nåt bra utan jag ÄR bara en h*ra för äckel gubbar. Och det är så jävla stört att jag VALDE att rymma och vara en h*ra till en äckel gubbe men jag kan inte ens pussas med en SNÄLL och jätte gullig kille som jag är kär i. Det bara känns som be vis att jag inte är värd nåt bra utan jag är bara värd att vara en h*ra iallafall och jag borde inte ens försöka att smitta T med allt äckel från mig.
 

Fast H*ra har du ju ALDRIG varit, så trots att det sitter i ditt huvud kan du försöka få hjärnan att släppa det. Att du blev utnyttjad är inte att vara h*ra... Så när de tankarna kommer får du säga "nej det har jag aldrig varit" ... Se en liten baby Grogu (Mandelorian referens) som sitter och trycker på en "no" knapp

Och du är definitivt dina föräldrars barn dvs du är en dotter. Jag är 50 år och är dotter. Så den kommer du inte ifrån ens om du velat ;)
Hästtjej kan jag köpa, slutade med hästar för en väldans massa år nu och anser mej själv vara fd hästtjej, men nu när jag går ner i vikt så rycker det förvisso lite i rida ut i skogen snöret, så kanske kommer bli medryttare nån gång i framtiden =)
 
Om man ska jämföra öht så tycker jag det är bättre att jämföra med en häst. Inte blir den äcklig för att andra eller många har använt den.

Inte tycker jag dom jag har haft sex med är äckliga eller konstiga för att dom har haft andra innan mig oavsett om dom varit med 10-20-30 eller fler innan mig.
Nej jag fattar att alla tänker i lika. Och jag menar inte att som det känns för mig är som mest rätt eller nånting utan det bara är som JAG känner. Och jag tycker inte att nånannan är äcklig om den har haft s*x med många andra heller utan det känns som JAG är det för jag har gjort så äckliga saker med äckliga gubbar. Och att iallafall det i somras så han var typ som att jag var nåt äckligt skräp bara och då känns det så. Plus att enannan sak var som sista droppen att jag inte dög att vara en persons vän så uppen bart så är det ju inte bara jag som tycker så iallafall.
 
Dethär kanske är en jätte dålig förklaring. Men ni kanske vet att vissa tillexempel kristna och muslimer och så tycker att man inte ska göra s*x saker med nån innan man gifter sig. Men mina föräldrar har inte sagt sånt men jag är ändå upp växt att s*x ska vara nåt väldigt speciellt mellan två vuxna som är ihop och så. Oxh att det är typ som en speciell sak som man helst vill ha helt tills man är jätte kär i nån. Och ifall man gör s*x saker så blir det som inte så speciellt eller hur jag ska förklara. Eller typ att det är be gagnst om ni fattar hur jag menar.
Så domflesta skulle nog vilja ha tillexempel en ny jacka. Men det vore nog okej ifall man köpte nån jacka om en har haft innan och varit rädd om den och så. Men ifall det var en jacka som flera o lika hade haft som kanske inte var så fräscha så jackan var typ äcklig och trasig. Då kanske ingen skulle vilja ha den.
Jag kommer inte på nåt bra exempel nu och jag lite bråttom men ni kanske fattar lite iallafall. Så känns det som med jackan så isåfall är jag som en äcklig skitig jacka som nån har tagit en sax och bara klippt jätte stora hål i.

Religion och deras idéer om moral har ställt till det för många genom årens lopp (jag kan tillägga att jag inte är kristen eller muslim men jag har läst väldigt mycket om religion och religionshistoria).

Synen på sex är något som har ändrats enormt mycket genom årtusendena och det finns även stora variationer inom olika nutida kulturer. Den kristna synen på sex bygger faktiskt väldigt mycket på arvsregler och att det var enormt viktigt att en man (främst då adelsmän) fick en manlig arvinge för att kunna föra egendomen vidare inom släkten. Dvs det var viktigt att han var säker på att det var hans son och därför började kvinnornas sexualitet kontrolleras. För att de här reglerna skulle efterlevas vävdes det in i religionen att det var syndigt att ha sex innan en var gift. Sedan är kristendomen en patriarkal religion i grunden så om en man hade sex utom äktenskapet var det inte så farligt, mycket pga att på en kvinna syns det ofta väl om hon haft sex (iaf efter ett tag om hon blir gravid). En man får aldrig den konsekvensen, dvs det är lätt för honom att neka till att ha haft utomäktenskapligt sex.

Men även i äldre tider var det skillnad i olika kulturer. Tex var det oftast inte så farligt om en kvinna fick barn innan hon var gift i bondesamhällen, just för att det behövdes arbetare inom jordbruket och det fanns ofta någon man som kunde tänka sig att gifta sig med henne, oavsett om det var hans barn eller ej.

I dagens västerländska samhälle har vi kommit långt vad gäller kvinnors sexualitet och oskuld. Det ses inte som något konstigt eller omoraliskt att inte vara oskuld när en gifter sig eller att det skulle vara något fel att ha haft flera sexpartners. Jag har själv haft ett flertal partners, en del har jag varit förälskad i och en del har jag varit med för att jag helt enkelt var kåt på dem. Sex med någon en vill vara med är härligt.

Sedan anser jag dels att ingen är "förstörd" av att ha blivit tvingad till sexuella handlingar och dels att det heller inte är att ha haft sex, det är våld som någon annan utsatt en för.
 
Fast H*ra har du ju ALDRIG varit, så trots att det sitter i ditt huvud kan du försöka få hjärnan att släppa det. Att du blev utnyttjad är inte att vara h*ra... Så när de tankarna kommer får du säga "nej det har jag aldrig varit" ... Se en liten baby Grogu (Mandelorian referens) som sitter och trycker på en "no" knapp

Och du är definitivt dina föräldrars barn dvs du är en dotter. Jag är 50 år och är dotter. Så den kommer du inte ifrån ens om du velat ;)
Hästtjej kan jag köpa, slutade med hästar för en väldans massa år nu och anser mej själv vara fd hästtjej, men nu när jag går ner i vikt så rycker det förvisso lite i rida ut i skogen snöret, så kanske kommer bli medryttare nån gång i framtiden =)
Fast jag rymde ju för att göra en s*x sak med han och att jag skulle få en sak då. Det är ju att vara en h*ra eller prostiterad ellerhur?
 
Nej jag fattar att alla tänker i lika. Och jag menar inte att som det känns för mig är som mest rätt eller nånting utan det bara är som JAG känner. Och jag tycker inte att nånannan är äcklig om den har haft s*x med många andra heller utan det känns som JAG är det för jag har gjort så äckliga saker med äckliga gubbar. Och att iallafall det i somras så han var typ som att jag var nåt äckligt skräp bara och då känns det så. Plus att enannan sak var som sista droppen att jag inte dög att vara en persons vän så uppen bart så är det ju inte bara jag som tycker så iallafall.
Att ha gjort saker som känns äckliga innebär inte att det gör personen äcklig oavsett om det är mot personens vilja eller om personen ville det där och då.
 
Fast jag rymde ju för att göra en s*x sak med han och att jag skulle få en sak då. Det är ju att vara en h*ra eller prostiterad ellerhur?

Nej, du är så ung att det är rakt av att bli utnyttjad. När en är ung är en ofta nyfiken samtidigt som en vill frigöra sig från sina föräldrar. Då är det lätt att det blir så här men det är ALLTID den vuxnes fel, det är vårt ansvar som vuxna att inte utnyttja barn och ungdomar som vill upptäcka världen.

Sedan är det som sagt inget omoraliskt med att vara prostituerad, det är bara sorgligt att en del är så desperata att de inte ser någon annan utväg eller att de blivit tvingade till det. Men det finns ingen skuld eller skam i det.
 
Om man ska jämföra öht så tycker jag det är bättre att jämföra med en häst. Inte blir den äcklig för att andra eller många har använt den.

Inte tycker jag dom jag har haft sex med är äckliga eller konstiga för att dom har haft andra innan mig oavsett om dom varit med 10-20-30 eller fler innan mig.

Det var en bra jämförelse. En häst eller hund blir inte äcklig för att någon som haft den tidigare behandlat den illa eller gjort saker med den som den kanske inte egentligen velat, som den kanske bara gjort för att den var rädd eller kuvad och inte för att den litat på eller tyckt om personen. Men den blir kanske mer skör och känslig och behöver lite extra tid. Men med rätt person som behandlar den på rätt sätt så kan den kanske ändå tids nog tycka att det är roligt att göra saker som den tidigare var rädd för :heart .
 
Förövare ger sig på dig på samma sätt som de ger sig på andra, och det är mycket vanligt att de som utnyttjar barn har flera offer. Du är ju inte unik i det här tyvärr, det finns många förövare och det innebär att det finns väldigt många som varit med om samma saker som du. Så är alla de barnen som de här människorna har utsatt för övergrepp också horor enligt dig? Knappast, det är de vuxna som är vidriga förövare.

Du kan släppa det gammaldags tänket att det här på något sätt påverkar ditt människovärde. Det är hög tid att vi som samhälle bara släpper och går vidare från de där mossiga, sexistiska värderingarna någon gång, det är 2023 nu och det skiftet i mentalitet borde skett hos alla för länge, länge sen egentligen.

Vad gäller att ha gått med på saker, om du orkar så kan jag rekommendera att läsa eller lyssna på Vanessa Springoras bok Samtycket. Där problematiserar hon begreppet samtycke, och vad det innebär att vilja något. Hon menar att man inte kan tala om samtycke mellan omyndiga och vuxna. Boken handlar om hennes så kallade "förhållande" som fjortonåring med en mycket äldre man, han var i 50års åldern om jag kommer ihåg rätt. Hon var inte heller den enda som han utsatte för övergrepp. Hon har beskrivit det som att hennes eget samtycke gjorde att hon kände sig skyldig, men det är något som hon senare har förstått var felaktigt och det är något som hon behandlar i boken. Att läka tar tid men att påminna dig själv om att du inte är ensam i allt det här kanske hjälper lite? Om inte så kanske åtminstone någon av alla de som läser det här och som blivit utsatta men som inte skriver om det, kan ha nytta av boken.
 
Senast ändrad:
Jag har trauma terapi två gånger i veckan men jag tycker inte att det hjälper ett skit. Och dethär är ändå den bästa som jag har pratat med för innan så har jag inte kunnat prata om det ALLS men även fast jag kan det lite nu så hjälper det inte ett dugg och jag HATAR trauma terapin.
Jag fattar, det är också ok, att känna så. Förhoppningsvis hjälper det ändå lite lite i taget, eftersom du ändå säger att du kan prata lite om det nu. Det är ändå rätt stora tunga frågor det här. Mycket attbearbeta.
 
Nej, du är så ung att det är rakt av att bli utnyttjad. När en är ung är en ofta nyfiken samtidigt som en vill frigöra sig från sina föräldrar. Då är det lätt att det blir så här men det är ALLTID den vuxnes fel, det är vårt ansvar som vuxna att inte utnyttja barn och ungdomar som vill upptäcka världen.

Sedan är det som sagt inget omoraliskt med att vara prostituerad, det är bara sorgligt att en del är så desperata att de inte ser någon annan utväg eller att de blivit tvingade till det. Men det finns ingen skuld eller skam i det.
Nej somsagt så jag vet att det inte är nåt FEL att vara det och jag dömmer ingen annan! Utan det är BARA hur jag tycker om migsjälv BARA.
Men ja iallafall så jag var inte ny fiken och det var inget att jag ville fri göra mig från mina föräldrar så det var inte så alls för mig.
 
Att ha gjort saker som känns äckliga innebär inte att det gör personen äcklig oavsett om det är mot personens vilja eller om personen ville det där och då.
Nej det kanske inte ÄR så men det ändrar iallafall inte hur det känns för mig. Och det KÄNNS som det typ finns kvar så jag är smittad av det så jag är äcklig.
 
Det var en bra jämförelse. En häst eller hund blir inte äcklig för att någon som haft den tidigare behandlat den illa eller gjort saker med den som den kanske inte egentligen velat, som den kanske bara gjort för att den var rädd eller kuvad och inte för att den litat på eller tyckt om personen. Men den blir kanske mer skör och känslig och behöver lite extra tid. Men med rätt person som behandlar den på rätt sätt så kan den kanske ändå tids nog tycka att det är roligt att göra saker som den tidigare var rädd för :heart .
Ja fast många såna hundar och hästar kanske inte har så bra liv sen heller för dom kanske bits och sparkas och sånt så kan dom ändå vara farliga för dom som tycker om dom. Samma som för mig.
 
Jag fattar, det är också ok, att känna så. Förhoppningsvis hjälper det ändå lite lite i taget, eftersom du ändå säger att du kan prata lite om det nu. Det är ändå rätt stora tunga frågor det här. Mycket attbearbeta.
Ja för att jag inprincip är tvingad att prata om det men det HJÄLPER inte ändå. Alltså inget blir be arbetat iallafall.
 
Förövare ger sig på dig på samma sätt som de ger sig på andra, och det är mycket vanligt att de som utnyttjar barn har flera offer. Du är ju inte unik i det här tyvärr, det finns många förövare och det innebär att det finns väldigt många som varit med om samma saker som du. Så är alla de barnen som de här människorna har utsatt för övergrepp också horor enligt dig? Knappast, det är de vuxna som är vidriga förövare.

Du kan släppa det gammaldags tänket att det här på något sätt påverkar ditt människovärde. Det är hög tid att vi som samhälle bara släpper och går vidare från de där mossiga, sexistiska värderingarna någon gång, det är 2023 nu och det skiftet i mentalitet borde skett hos alla för länge, länge sen egentligen.

Vad gäller att ha gått med på saker, om du orkar så kan jag rekommendera att läsa eller lyssna på Vanessa Springoras bok Samtycket. Där problematiserar hon begreppet samtycke, och vad det innebär att vilja något. Hon menar att man inte kan tala om samtycke mellan omyndiga och vuxna. Boken handlar om hennes så kallade "förhållande" som fjortonåring med en mycket äldre man, han var i 50års åldern om jag kommer ihåg rätt. Hon var inte heller den enda som han utsatte för övergrepp. Hon har beskrivit det som att hennes eget samtycke gjorde att hon kände sig skyldig, men det är något som hon senare har förstått var felaktigt och det är något som hon behandlar i boken. Att läka tar tid men att påminna dig själv om att du inte är ensam i allt det här kanske hjälper lite? Om inte så kanske åtminstone någon av alla de som läser det här och som blivit utsatta men som inte skriver om det, kan ha nytta av boken.
Nej för ALLA kanske inte precis VALDE fri villigt att träffa en äckel gubbe för att göra s*x saker och att få nånting för det så nej det tycker jag inte.
Och det kanske är lätt för dig att bara säga att man ska släppa hur man känner och att alla borde bara släppa det och gå vidare men det är inte så jävla enkelt för mig iallafall.
Och jag kommer absolut INTE att läsa den boken iallafall men om nånannan tycker att det låter som ett bra tips så är det väl bra för dom isåfall.
 
Dethär kanske är en jätte dålig förklaring. Men ni kanske vet att vissa tillexempel kristna och muslimer och så tycker att man inte ska göra s*x saker med nån innan man gifter sig. Men mina föräldrar har inte sagt sånt men jag är ändå upp växt att s*x ska vara nåt väldigt speciellt mellan två vuxna som är ihop och så. Oxh att det är typ som en speciell sak som man helst vill ha helt tills man är jätte kär i nån. Och ifall man gör s*x saker så blir det som inte så speciellt eller hur jag ska förklara. Eller typ att det är be gagnst om ni fattar hur jag menar.
Så domflesta skulle nog vilja ha tillexempel en ny jacka. Men det vore nog okej ifall man köpte nån jacka om en har haft innan och varit rädd om den och så. Men ifall det var en jacka som flera o lika hade haft som kanske inte var så fräscha så jackan var typ äcklig och trasig. Då kanske ingen skulle vilja ha den.
Jag kommer inte på nåt bra exempel nu och jag lite bråttom men ni kanske fattar lite iallafall. Så känns det som med jackan så isåfall är jag som en äcklig skitig jacka som nån har tagit en sax och bara klippt jätte stora hål i.
Det är jättesvårt med kroppen tycker jag, hur man upplever att den påverkas av vad den utsätts för.

Vet inte om detta är något du kan relatera till, men när jag fick barn så fick jag en svår förlossningsskada och hemorrojder. Jag kände mig så ful, och fel, och äcklig efteråt. Min man som jag älskar fick inte komma nära mig på flera månader efteråt, och jag har fortfarande inte klarat att ta en spegel och själv se hur det faktiskt ser ut.

Men för min man spelar det ingen roll, han vill ju vara med mig även om jag hatar min kropp vissa dagar, det blir bättre med tiden.

Jag försöker tänka på allt bra med min kropp, att den är ett bra ställe att bo på även efter det den varit med om. Jag tror tyvärr vi är många som kämpar med våran självbild av olika orsaker. Men jag vet att det bara är i mitt huvud, jag skulle ju aldrig döma någon annan efter vad dom varit med om, eller hur mycket stryk deras kropp fått av livet.

Ibland får man försöka ge sig själv lite förlåtelse/förståelse, för det ger man ju till andra.
 
Hur man borde känna och hur man känner är inte alltid samma. Vet att det låter så lätt men är ändå är det så svårt.
Fast jag tycker inte att man kan säga att man borde känna på nåt speciellt sätt heller. Utan man känner ju som man gör.
 
Det är jättesvårt med kroppen tycker jag, hur man upplever att den påverkas av vad den utsätts för.

Vet inte om detta är något du kan relatera till, men när jag fick barn så fick jag en svår förlossningsskada och hemorrojder. Jag kände mig så ful, och fel, och äcklig efteråt. Min man som jag älskar fick inte komma nära mig på flera månader efteråt, och jag har fortfarande inte klarat att ta en spegel och själv se hur det faktiskt ser ut.

Men för min man spelar det ingen roll, han vill ju vara med mig även om jag hatar min kropp vissa dagar, det blir bättre med tiden.

Jag försöker tänka på allt bra med min kropp, att den är ett bra ställe att bo på även efter det den varit med om. Jag tror tyvärr vi är många som kämpar med våran självbild av olika orsaker. Men jag vet att det bara är i mitt huvud, jag skulle ju aldrig döma någon annan efter vad dom varit med om, eller hur mycket stryk deras kropp fått av livet.

Ibland får man försöka ge sig själv lite förlåtelse/förståelse, för det ger man ju till andra.
Nej jag skulle inte dömma andra heller men jag tycker inte att min kropp är bra. Så det att tänka på allt bra med sin kropp funkar ju inte såmycket ifall det inte finns nåt bra.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 414
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kanske är ett känsligt ämne så varning för det då. Och endel tycker säkert att jag är jätte dum men det är en sak som jag inte...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 619
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok FÖRLÅT att jag skriver såmycket om sånthär nu! Men det är jätte mycket i mitt huvud justnu pågrund av terapin och andra saker. Men...
2
Svar
31
· Visningar
2 001
Senast: Blyger
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en okej dag förutom anorexi monstret men nu så bara heltplötsligt så fick jag en jätte stark jätte dålig känsla om en sak...
Svar
9
· Visningar
1 156
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp