En till fodertråd..

VoH har ingen sort som inte innehåller något av de räknat upp.

Däremot har jag för mig att Nordic säljer enbart lax (halvfoder alltså) och till det kan du blanda eget kokt ris + tillsätta t ex Standardt Laga Mat. Då får hunden i sig alla vitaminer och mineraler den behöver. Om det nu bara är lax som den kan äta i animalisk väg (själv gillar jag inte att ge odlad lax, men det är en annan sak)
Ska absolut kolla upp det! Lax är, vad vi vet, det enda hon kan äta. Kan säkert finnas nåt annat animaliskt med, som vi inte provat och som man normalt inte har i hundfoder. Och som då även inte innehåller något annat som hon inte tål.
 
Ska absolut kolla upp det! Lax är, vad vi vet, det enda hon kan äta. Kan säkert finnas nåt annat animaliskt med, som vi inte provat och som man normalt inte har i hundfoder. Och som då även inte innehåller något annat som hon inte tål.
Nähä, kollade precis deras hemsida och där står det att det inte finns för tillfället då dom letar ny leverantör av lax:meh: Just nu har dom bara torsk
 
Nähä, kollade precis deras hemsida och där står det att det inte finns för tillfället då dom letar ny leverantör av lax:meh: Just nu har dom bara torsk
Kan vara värt att ta kontakt ändå, för när jag frågade min återförsäljare efter torsk (efter ha läst på hemsidan) såg han ut såhär :confused::confused::confused:. Kan ju vara så att allt på hemsidan inte stämmer, jag vet inte.
 
Nähä, kollade precis deras hemsida och där står det att det inte finns för tillfället då dom letar ny leverantör av lax:meh: Just nu har dom bara torsk

Typiskt :( Aja, jag får nog maila dom och se vad de säger.

Funderar på om jag skulle maila Arion och se om det går att få tag i några säckar med det gamla innehållet. Men så kassa som de är på att uppdatera hemsidan så känns det som att man inte kommer få något svar inom vettig tid
 
Kalkon? Ganska ovanligt i foder så få har "hunnit" bli överkänsliga mot det men Jemes Well Beloved har ett men Kalkon och grönsaker.
 
Efter en snabb googling på JWs foder så gick det bort oavsett eftersom det innehåller potatis
 
Jag ser fortfarande ingen annan utväg än att barfa. Mush har mixkorvar med lax. Innehåller lax med ben, gurka, sallad och camelinaolja. Tror du hunden reagerar på oljan? I såna fall har de korvar med enbart lax med ben.

Har du liten frys får du helt enkelt handla oftare.
 
Jag ser fortfarande ingen annan utväg än att barfa. Mush har mixkorvar med lax. Innehåller lax med ben, gurka, sallad och camelinaolja. Tror du hunden reagerar på oljan? I såna fall har de korvar med enbart lax med ben.

Har du liten frys får du helt enkelt handla oftare.

Jag har ingen aning om vad det är för olja så jag vet faktiskt inte.
Handla oftare är ju ett alternativ, om man nu inte är höggravid med foglossning från helvetet, studsar runt på kryckor och har problem nog att ta mig ut till parkeringen. Kan dessutom inte bära nåt heller, så får förlita mig på sambon som aldrig är hemma före 18 på dagarna. Och då är djuraffären stängd. Så.. torrfoder med hemleverans tills ungen är ute och handlederna färdigopererade känns som det bästa alternativet.
Finns det inget torrfoder så gör jag ju naturligtvis det som krävs för att hon ska kunna äta utan att behöva ha klåda och äta kortisontabletter.
 
Har du provat de andra allergifoder som finns? Hill's z/d, Purina HA, Specific cdd-hy?
Kanske fungerar bättre med smakligheten.

Om hunden tål majs finns Bozita Robur med lax och ris.

Jag skulle även kika på Optilife Skincare Adult Medium som visserligen innehåller animaliskt fett men resten verkar inte finnas med på din lista. Att köpa en mindre säck och prova kan det ju vara värt med tanke på hur stora problem ni har att hitta ett foder.
 
Senast ändrad:
Har du provat de andra allergifoder som finns? Hill's z/d, Purina HA, Specific cdd-hy?
Kanske fungerar bättre med smakligheten.

Om hunden tål majs finns Bozita Robur med lax och ris.

Jag skulle även kika på Optilife Skincare Adult Medium som visserligen innehåller animaliskt fett men resten verkar inte finnas med på din lista. Att köpa en mindre säck och prova kan det ju vara värt med tanke på hur stora problem ni har att hitta ett foder.

Nej, vi har bara provat RCs allergifoder. Det är bara dom som vet har nämnt. Tack för tipset, ska testa dom andra!
Majs tål hon inte, har tyvärr redan kikat på roburs foder när jag gick igenom djuraffärens sortiment.
optilife har jag aldrig hört talas om, men ska absolut kolla in det. Tyvärr har hon dock reagerat på alla foder som innehållit animaliskt fett och/eller kycklingfett hittills :(
 
Har du provat de andra allergifoder som finns? Hill's z/d, Purina HA, Specific cdd-hy?
Kanske fungerar bättre med smakligheten.

Om hunden tål majs finns Bozita Robur med lax och ris.

Jag skulle även kika på Optilife Skincare Adult Medium som visserligen innehåller animaliskt fett men resten verkar inte finnas med på din lista. Att köpa en mindre säck och prova kan det ju vara värt med tanke på hur stora problem ni har att hitta ett foder.

Jag kikade på specifics allergifoder och det verkar ju bara innehålla sånt hon tål! Tack tack o åter tack för tipset! Klickade hem en säck så nu får vi hoppas hon tycker om det med :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp