Menar du att min häst är vanlig??? Min häst är högst ovanligt besvärlig
Gäller att hitta det som fungerar
Tycker att det är mer vanligt med uppfostrade hästar som inte går över en
(Blir alltid lika chockad då en häst går rakt på en transport
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Menar du att min häst är vanlig??? Min häst är högst ovanligt besvärlig
Menar du att min häst är vanlig??? Min häst är högst ovanligt besvärlig. Mer eller mindre enda hästen jag behövt hoppa på i farten, inte kunnat promenera med på tävlingsplatsen, varit tvungen att klä på benskydd i transporten och behövt binda upp för att ens få på schabraket.
Gäller att hitta det som fungerarvar en stor lättnad att komma på att hon går att binda upp utan att klaga
, håller man henne vid sadlingen så rantar hon bara runt med fara för både fötter och att bli skallad
.
Tycker att det är mer vanligt med uppfostrade hästar som inte går över en. (Även om max var ovanligt stillastående och lättlastad när jag var ute med @Wilisia, det som tar 15-30min för mig gick på 3 min trots 2 hästar
(Blir alltid lika chockad då en häst går rakt på en transport. Och @the_connemara, hon brukar uppföra sig på kliniken
i alla fall när ingen petar på henne
)
Det känns väl trist att ekipage m 1 häst blir nerskuffade när de står o kö men när resten av tidsschemat påverkas påverkar det ju samtliga i resten av tävlingen så jag förstår väl båda sidor. Som vanligt, haha. Men det var jobbigt som det blev idag. Och sjukt frustrerade att stå med en hopphäst o vänta på hopphästen innan o veta att terränghästen skulle gå om typ 5 min som stod uppe i släpet o det eg var dags att ta ut terränghäst nr 2![]()
Vaddå nja? Vad träffar du för dårhästar egentligen?
Fast det är inte jättemånga som rider fler än två hästar. Dom flesta har ju faktiskt bara en.
Alltså jag anmälde mig direkt, det tog ändå 100 år.På gärds måste man anmäla sig direkt...annars kommer man aldrig in på banan. Fast priset tog nog Ljuslingsbacken ett år... Typ 1.5 timmar för att speakern skulle rabbla upp stam mm...
Bytte bett och backade järnet med Sigrid i hoppningen. Ingen bra kombo. Jag red illa helt enkelt och hon börjar bli mer försiktig. Max plockade jag in extra språng på en linje i terrängen och då smet han ut på en tårtbit. Jag tror vi båda blev rätt paffa, speciellt när jag fick en till utbrytning till vänster på ett relativt enkelt hinder, och sen la jag honom alldeles för långt in på en spets i dålig galopp.. Han får åka dit och träna, tror egentligen inte det är någon större grej.@Wilisia vad hände med dig då i *?
Alltså ja, vi tycker så, men du skall se "våra" hästar när de ankommer till oss. Alltså det är oftast ingen rolig historia (med undantag som tur är..).Vaddå vanlig häst? Vanliga hästar är just så?
De blir vad man gör dem till.
De blir vad man gör dem till.![]()
Nu börjar jag låta väldigt gnällig, men har man dressyr mellan 8-14.30 och sen hoppning 19-20.30, kan man inte åtminstone öppna terrängbanan så man kan gå den mellan sin hopp och dressyrstart?? Terrängbanan öppnar 18..
Nu börjar jag låta väldigt gnällig, men har man dressyr mellan 8-14.30 och sen hoppning 19-20.30, kan man inte åtminstone öppna terrängbanan så man kan gå den mellan sin hopp och dressyrstart?? Terrängbanan öppnar 18..
Intressant tidsschema! Tolkar det som att dressyr och hoppning ska gå på samma bana och att de måste hinna plocka bort staket och bygga hoppbanan!?
Trodde faktiskt inte att TR tillät så generösa tolkningar
Absolut, men man kan väl åtminstone öppna terrängbanan. Jag kan väl åka hem imellan. Inte inträde på söndagen tror jag?Den ska väl byggas färdigt innan den öppnas
Fattade inte var det var inträde. Vill gå 90-banan.
Intressant tidsschema! Tolkar det som att dressyr och hoppning ska gå på samma bana och att de måste hinna plocka bort staket och bygga hoppbanan!?
Trodde faktiskt inte att TR tillät så generösa tolkningar
Terrängbanan öppnas för alla ryttare senast klockan 16.00 dagen före terrängprovet. Mom 428.Vad står det i TR?