En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ruvardag 9, motsvarar väl äl+14 och idag borde jag få mens. Fick några droppar imorse men det har slutat nu. Ursäkta infon men det kom inte ens något på lutinuspinnen nu på kvällen. Tog ett predictor early test imorse och tyckte jag såg ett smalt smalt smalt streck men vet inte om de brukar vara så? Tog oavsett ett testlagret nu på kvällen efter att ha hållit mig i massa timmar och det var helt negativt. Förra gången fick jag spottings från och med ruvardag 4 och ordentlig mens ruvardag 8. Hoppas det kommer igång snart om jag ändå inte är gravid. Är rädd för utomkveds igen. Började med lite blod, ingen smärta eller mensvärk och supersvaga test senast...

Utomkveds efter (F)ET är ju extremt ovanligt så försök släppa den tanken! 💗
 
Utomkveds efter (F)ET är ju extremt ovanligt så försök släppa den tanken! 💗
Sant, men på Carl von Linnés hemsida står det att den är ca 5% vid ivf om man haft det förut så känna inte extremt ovanligt 😟 Men tack ändå ❤️ Tror egentligen bara att jag antingen tog ett dåligt test eller eventuellt en kemisk graviditet som det testet var känsligt nog att plocka upp. Och att mensen hålls tillbaka av lutinus. Trodde jag skulle få mens som vanligt trots lutinus eftersom jag fick det sist och tar lägre dos nu, men läste att det kan vara olika vid färskt eller fryst försökt. Mest jobbigt nu att jag gett upp men min sambo kommer hoppas tills testdagen på fredag...
 
Sant, men på Carl von Linnés hemsida står det att den är ca 5% vid ivf om man haft det förut så känna inte extremt ovanligt 😟 Men tack ändå ❤ Tror egentligen bara att jag antingen tog ett dåligt test eller eventuellt en kemisk graviditet som det testet var känsligt nog att plocka upp. Och att mensen hålls tillbaka av lutinus. Trodde jag skulle få mens som vanligt trots lutinus eftersom jag fick det sist och tar lägre dos nu, men läste att det kan vara olika vid färskt eller fryst försökt. Mest jobbigt nu att jag gett upp men min sambo kommer hoppas tills testdagen på fredag...
Jag kan ingenting om ivf, men om du har testdag på fredag så är det kanske inte så konstigt att grav-testerna inte visar något ännu (trots att man helst vill ta minst 50 tester om dagen flera dagar i förväg). Och de små bloddropparna kan ju t ex bero på graviditetskänsliga slemhinnor. Förstår att det är fruktansvärt jobbigt att gå och vänta, jag önskar dig massor med lycka till!
 
Jag kan ingenting om ivf, men om du har testdag på fredag så är det kanske inte så konstigt att grav-testerna inte visar något ännu (trots att man helst vill ta minst 50 tester om dagen flera dagar i förväg). Och de små bloddropparna kan ju t ex bero på graviditetskänsliga slemhinnor. Förstår att det är fruktansvärt jobbigt att gå och vänta, jag önskar dig massor med lycka till!
Tyvärr borde det nog visa nu eftersom det motsvarar bim i princip. Sen finns det ju ovanliga fall där man testar positivt väldigt sent.
 
Vi har fått tid för första besök på RMC i slutet på april!

Nu oroar jag mig för att man har hittat cystor vid en CT-buk. Vc-läkaren vet att jag ska göra IVF men har inte koll på var o processen vi är. Han sa att man funnit tre stycken ofarliga IVF-cystor, när jag googlar verkar det inte vara någon egen diagnos utan komma sig av hormonerna i behandlingen som ju inte börjat.

Vid ultraljudet via KK såg läkaren inga cystor.

Ska beställa Folacin idag 😊
 
Vi har fått tid för första besök på RMC i slutet på april!

Nu oroar jag mig för att man har hittat cystor vid en CT-buk. Vc-läkaren vet att jag ska göra IVF men har inte koll på var o processen vi är. Han sa att man funnit tre stycken ofarliga IVF-cystor, när jag googlar verkar det inte vara någon egen diagnos utan komma sig av hormonerna i behandlingen som ju inte börjat.

Vid ultraljudet via KK såg läkaren inga cystor.

Ska beställa Folacin idag 😊

Kul att det är på gång!

Vad menas med ivf-cysta?

När vi gjorde utredning så hittades cystor hos mig också. Det var, om jag förstod det rätt, äggblåsor som av någon anledning blivit förstorade. Fick gå på ett par extra undersökningar på olika tider i menstruationscykeln och kolla så de tillbakabildades och det gjorde de. Endometrioscystan är dock kvar.
 
Kul att det är på gång!

Vad menas med ivf-cysta?

När vi gjorde utredning så hittades cystor hos mig också. Det var, om jag förstod det rätt, äggblåsor som av någon anledning blivit förstorade. Fick gå på ett par extra undersökningar på olika tider i menstruationscykeln och kolla så de tillbakabildades och det gjorde de. Endometrioscystan är dock kvar.
Ja, känns verkligen bra!

Egentligen vet jag inte riktigt vad som menas med IVF-cystor, jag var mest glad att det var ofarligt och att inget annat hittades (har haft ont i levertrakten sedan december).

Kollade du dina cystor med vaginalt ul? Jag var godkänd på sådant i januari.
 
Ja, känns verkligen bra!

Egentligen vet jag inte riktigt vad som menas med IVF-cystor, jag var mest glad att det var ofarligt och att inget annat hittades (har haft ont i levertrakten sedan december).

Kollade du dina cystor med vaginalt ul? Jag var godkänd på sådant i januari.

Jag har aldrig hört om ivf-cystor heller?
Har däremot haft cystor i två cykler för ett år sen, äggblåsor som var förstorade precis som för @Ingela_S
Helt ofarligt och ganska vanligt om jag förstod det rätt, gjorde ruskigt ont innan de sprack dock och var ömt någon dag efter.
Gick på kontroller med vaginalt ul efteråt.
 
Ja, känns verkligen bra!

Egentligen vet jag inte riktigt vad som menas med IVF-cystor, jag var mest glad att det var ofarligt och att inget annat hittades (har haft ont i levertrakten sedan december).

Kollade du dina cystor med vaginalt ul? Jag var godkänd på sådant i januari.

Ja, det kollade med vaginalt ultraljud. Tror jag lämnade blodprov också, men det var nog för utredningen som sådan och inte för cystorna.
 
En av mina kollegor gjorde fertilitetsutredning i januari, samtidigt som jag och min man gjorde vår senaste behandling. De köpte ett paket om tre behandlingar på privat klinik, blev gravida på första försöket och fick idag reda på att det är tvillingar efter kl i v 7. Jag är glad för deras skull, men min egen fredag kändes genast lite deppigare. Man kan lugnt säga att det händer lite mer i privat vård än via landstinget...
 
En av mina kollegor gjorde fertilitetsutredning i januari, samtidigt som jag och min man gjorde vår senaste behandling. De köpte ett paket om tre behandlingar på privat klinik, blev gravida på första försöket och fick idag reda på att det är tvillingar efter kl i v 7. Jag är glad för deras skull, men min egen fredag kändes genast lite deppigare. Man kan lugnt säga att det händer lite mer i privat vård än via landstinget...
Förstår att det känns deppigt... Tycker det är jätteskönt att det går snabbt i privat vård men nu när två återföringar misslyckats känns det också väldigt dyrt. Tror inte vi har råd med en till fet just nu.
 
En av mina kollegor gjorde fertilitetsutredning i januari, samtidigt som jag och min man gjorde vår senaste behandling. De köpte ett paket om tre behandlingar på privat klinik, blev gravida på första försöket och fick idag reda på att det är tvillingar efter kl i v 7. Jag är glad för deras skull, men min egen fredag kändes genast lite deppigare. Man kan lugnt säga att det händer lite mer i privat vård än via landstinget...
Fast det kan ju också vara slumpen att de lyckades direkt. Och anledningen till att de behövde IVF.
Förstår det känns surt dock.
 
Förstår att det känns deppigt... Tycker det är jätteskönt att det går snabbt i privat vård men nu när två återföringar misslyckats känns det också väldigt dyrt. Tror inte vi har råd med en till fet just nu.
Precis. Jag vågar inte ens räkna längre, men det är mycket pengar som gått åt. Och ju fler försök desto värre är det och hoppet minskar.
 
Fast det kan ju också vara slumpen att de lyckades direkt. Och anledningen till att de behövde IVF.
Förstår det känns surt dock.

Absolut, och jag är ju jätteglad för deras skull. Tänker mest att allt verkar ha gått så smidigt för dem. Vi får mest vänta eftersom labbet är fullbokat hela tiden.
 
Förstår att det känns deppigt... Tycker det är jätteskönt att det går snabbt i privat vård men nu när två återföringar misslyckats känns det också väldigt dyrt. Tror inte vi har råd med en till fet just nu.

Det är verkligen tråkigt att det är så dyrt. Vi har sagt att vi kör vårt sista försök hos landstinget och sen kan vi tänka oss ett par behandlingar privat, funkar inte det så får det vara.
 
Får jag komma in här och gråta lite?

Jag har fortfarande besvär efter första barnet och min PCOS bråkar också, så innan vi ens kan försöka med fler barn måste jag ner i vikt och ha mindre ont i fogarna.

Men vår längtan efter andra barnet växer och just nu är den jättestor. Senaste cykeln blev 70 dagar lång :arghh: och kroppen mår, som väntat, riktigt dåligt nu när mensen äntligen kom.

Jag är egentligen väldigt osäker och rädd för att experimentera med hormonerna själv, men jag klarar inte av detta mer. Den bästa månaden i mitt vuxna liv, fysiskt, var när jag fått hjälp med regelbunden mens (Provera) och börjat släppa ägg (Pergotime). Så nu klickar jag hem en tub Progesterall.

Nån som vill peppa mig med att våga smörja?
 
Får jag komma in här och gråta lite?

Jag har fortfarande besvär efter första barnet och min PCOS bråkar också, så innan vi ens kan försöka med fler barn måste jag ner i vikt och ha mindre ont i fogarna.

Men vår längtan efter andra barnet växer och just nu är den jättestor. Senaste cykeln blev 70 dagar lång :arghh: och kroppen mår, som väntat, riktigt dåligt nu när mensen äntligen kom.

Jag är egentligen väldigt osäker och rädd för att experimentera med hormonerna själv, men jag klarar inte av detta mer. Den bästa månaden i mitt vuxna liv, fysiskt, var när jag fått hjälp med regelbunden mens (Provera) och börjat släppa ägg (Pergotime). Så nu klickar jag hem en tub Progesterall.

Nån som vill peppa mig med att våga smörja?
Jag har ingen som helst erfarenhet av Progesterall eller liknande, men skickar lite pepp. Det är ju sjukt att du ska behöva ha det som du har det ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 359
· Visningar
182 805
Senast: Wenniz
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 362
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp