En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har dom för krav för att man ska få ett tidigt VUL? Är det i v.7-8 nån gång man kan göra det? Skulle vara väldigt bra... vill inte gå till v.13 igen och få reda på då att det inte var mer än typ 5-6 veckor när det dog. Skulle spara mycket ångest för oss...

Vi betalade privat kostade bara ngn hundralapp och var så värt det. Sen bekostade vi ett kub-test i v12 och så var det inte så många veckor innan bebis gav egna livstecken.
 
@Energi och @aprilia - vi blev inte väl bemötta när vi var där vid vår andra graviditet. Kändes som hon bara tyckte vi var jobbiga som var oroliga. Tyvärr, för har bara hört gott om dom från andra. Men både jag och sambon kände samma sak.
 
@Energi och @aprilia - vi blev inte väl bemötta när vi var där vid vår andra graviditet. Kändes som hon bara tyckte vi var jobbiga som var oroliga. Tyvärr, för har bara hört gott om dom från andra. Men både jag och sambon kände samma sak.

Fy vad trist! Jag har träffat två gynekologer där och båda har varit jättetrevliga och förstående.
 
Å, nu var jag så inställd på att börja nästa behandling efter denna mensen, så jag hade glömt att de kunde neka en behandlingsstart. Men det kunde de ju. Anmälde mensstart igår och fick besked att jag måste vänta (minst) en cykel till för labbet är fullbokat. Jag blir så jäkla lack på det här...

Nej så tråkigt :( när man är inställd på något blir det så jobbigt när planerar grusas.
 
Efter en tuff vinter började vi på allvar känna oss redo för att påbörja ivf, då gick min man och fick nytt jobb...
Jobbet kommer starta med utbildning 60 mil hemifrån i tre månader. Hemgång på helger. Han kan lösa det och åka hem när det är äggplock och insättning men jag vill ju ha honom hemma hela tiden under behandlingen, för sprutor, ultraljud och alltihop..
Känner mig som ett tjurigt barn just nu.

Å ena sidan vet jag att det här är ett drömjobb för honom, men å andra sidan så trodde jag drömmen om ett barn och hela resan skulle vara starkare. Tidigare har han sagt att han vill vara med på allt, men det låter inte riktigt likadant nu. :meh:
Nämnde jag att jag är tjurig? :confused:
 
@Energi och @aprilia - vi blev inte väl bemötta när vi var där vid vår andra graviditet. Kändes som hon bara tyckte vi var jobbiga som var oroliga. Tyvärr, för har bara hört gott om dom från andra. Men både jag och sambon kände samma sak.

Fy så tråkigt att höra!! Åh blir så beklämd att ni blivit bemötta så :( tyvärr alltid trist att möta "fel" person inom vården. Dom borde ju tyckt att jag va jobbig istället, som bokade tid pga nyfikenhet å att d kändes lite overkligt att va gravid. Helt onödigt egentligen. Kommer inte göra så nästa graviditet iaf.
 
Efter en tuff vinter började vi på allvar känna oss redo för att påbörja ivf, då gick min man och fick nytt jobb...
Jobbet kommer starta med utbildning 60 mil hemifrån i tre månader. Hemgång på helger. Han kan lösa det och åka hem när det är äggplock och insättning men jag vill ju ha honom hemma hela tiden under behandlingen, för sprutor, ultraljud och alltihop..
Känner mig som ett tjurigt barn just nu.

Å ena sidan vet jag att det här är ett drömjobb för honom, men å andra sidan så trodde jag drömmen om ett barn och hela resan skulle vara starkare. Tidigare har han sagt att han vill vara med på allt, men det låter inte riktigt likadant nu. :meh:
Nämnde jag att jag är tjurig? :confused:

Fast det går ju att lösa? Jag hade gjort lika som honom åkt hem för det nödvändiga det är ju bara tre månader? Alternativt skjuta på starten?

Drömjobb växer inte på trän och ivf kan ju pågå mer än ett försök - jag tror det är klokt att inte pausa hela livet i väntan. Den väntan är nog lång.

Så ja jag tycker nog du är tjurig men jag förstår dig också när man ställt in sig på något blir det så surt om det inte blir så.
 
Usch vad dåligt jag mår :yuck: ångest ångest ångest över hur det ska gå den här gången.., är ju ganska inställd på att det kommer gå åt helsike, så går bara och väntar på blodbadet :cry: Är jätteorolig när jag ska åka hemifrån osv. Så tråkigt att inte kunna vara glad... börjar till och med tänka tankar som ”vill jag verkligen ha barn?” Även fast vi kämpat för det i 4år och massa tankar kretsat kring att vara ororlig över att det inte ska bli något barn för oss. Borde ju vara en gnutta glad men nepp :( så besviken på mig själv för det!
 
Usch vad dåligt jag mår :yuck: ångest ångest ångest över hur det ska gå den här gången.., är ju ganska inställd på att det kommer gå åt helsike, så går bara och väntar på blodbadet :cry: Är jätteorolig när jag ska åka hemifrån osv. Så tråkigt att inte kunna vara glad... börjar till och med tänka tankar som ”vill jag verkligen ha barn?” Även fast vi kämpat för det i 4år och massa tankar kretsat kring att vara ororlig över att det inte ska bli något barn för oss. Borde ju vara en gnutta glad men nepp :( så besviken på mig själv för det!

Jag lider verkligen med dig, jag hade samma tankar när jag blev gravid efter mina missfall. Det var viktigt för mig att sörja glädjen, om du förstår vad jag menar. Jag hann vara glad i en timme efter graviditetstestet innan oron tog över. Sen dess har jag verkligen försökt tillåta mig att vara ledsen över den uteblivna glädjen.

Jag har sagt det tidigare men vill ändå säga det igen, be om en tid till mvc-psykologen så fort du kan. Jag bad om tid i vecka 12 och har fortfarande inte fått träffa någon nu i vecka 29.

Det kommer vara skitjobbigt, oron är HEMSK att leva med. Försök hitta personer du kan älta med, som orkar lyssna. Du får gärna skicka pm om du vill prata. :heart
 
Usch vad dåligt jag mår :yuck: ångest ångest ångest över hur det ska gå den här gången.., är ju ganska inställd på att det kommer gå åt helsike, så går bara och väntar på blodbadet :cry: Är jätteorolig när jag ska åka hemifrån osv. Så tråkigt att inte kunna vara glad... börjar till och med tänka tankar som ”vill jag verkligen ha barn?” Även fast vi kämpat för det i 4år och massa tankar kretsat kring att vara ororlig över att det inte ska bli något barn för oss. Borde ju vara en gnutta glad men nepp :( så besviken på mig själv för det!
Håller med @Energi - sök samtal på MVC.
Jag känner så igen dina tankar och det är samma här som ovan, pma om du vill prata av dig lite :heart
 
Jag har sagt det tidigare men vill ändå säga det igen, be om en tid till mvc-psykologen så fort du kan. Jag bad om tid i vecka 12 och har fortfarande inte fått träffa någon nu i vecka 29.

Va??! Det är ju helt oacceptabelt att du fått vänta så länge!! Har dom gett nån förklaring till den långa väntetiden?

Stor kram till dig :heart och till alla andra där ute som lever med daglig oro :heart

Förlåt för trådkap, men blir så ledsen att höra att man inte kan få vettig hjälp.. Det ska inte behöva vara såhär!

Edit: vill lägga till (med inspiration från @hemlig) att jag finns också på pm om nån känner för att prata av sig :heart
 
Jag lider verkligen med dig, jag hade samma tankar när jag blev gravid efter mina missfall. Det var viktigt för mig att sörja glädjen, om du förstår vad jag menar. Jag hann vara glad i en timme efter graviditetstestet innan oron tog över. Sen dess har jag verkligen försökt tillåta mig att vara ledsen över den uteblivna glädjen.

Jag har sagt det tidigare men vill ändå säga det igen, be om en tid till mvc-psykologen så fort du kan. Jag bad om tid i vecka 12 och har fortfarande inte fått träffa någon nu i vecka 29.

Det kommer vara skitjobbigt, oron är HEMSK att leva med. Försök hitta personer du kan älta med, som orkar lyssna. Du får gärna skicka pm om du vill prata. :heart
Jag måste också flika in och säga att det är helt oacceptabelt att du får vänta så länge!!! Min BM fångade upp min oro när jag var gravid och hann gå på två möten hos MVC-psykologen innan jag födde och fick tid snabbt. Samma sak efter förlossningen då jag hade en svår förlossning så bokade hon in mig på flera möten men jag behövde inte vänta mer än max två veckor typ. Du är gravid NU och ska verkligen inte behöva vänta så länge!!!
 
Dag 3 efter insättning och nu börjar såklart tvivlen komma. Gjorde två olika ägglossningstest imorse och jag VET att inte ägglossningstest är samma som graviditetstest men jag vet också att många verkar få positiva ägglossningstest när jag är gravida och det var allt jag hade hemma så jag var DESPERAT. Oavsett så var de väldigt blanka och då blev jag givetvis säker på att det inte fungerar. Jag vet ju att jag bara är på dag 3, men med ett femdagars borde det motsvara äl+8 och vissa får ju plus på stickan då, och ja, sådär går det runt i huvudet på mig. Ivf-livet är hårt och jag VILL vara en av de lyckliga som lyckas ganska snabbt, men vem vill inte det?
 
Dag 3 efter insättning och nu börjar såklart tvivlen komma. Gjorde två olika ägglossningstest imorse och jag VET att inte ägglossningstest är samma som graviditetstest men jag vet också att många verkar få positiva ägglossningstest när jag är gravida och det var allt jag hade hemma så jag var DESPERAT. Oavsett så var de väldigt blanka och då blev jag givetvis säker på att det inte fungerar. Jag vet ju att jag bara är på dag 3, men med ett femdagars borde det motsvara äl+8 och vissa får ju plus på stickan då, och ja, sådär går det runt i huvudet på mig. Ivf-livet är hårt och jag VILL vara en av de lyckliga som lyckas ganska snabbt, men vem vill inte det?
Men även om det motsvarar dag 8 har ju din kropp haft tre ynka dagar att få rätt hormonhalt? Sen var det ett ägglossningstest det mäter ju inte hcg?

Förstår din oro men ännu känns den inte befogad. Håller tummarna att det går vägen.
 
Men även om det motsvarar dag 8 har ju din kropp haft tre ynka dagar att få rätt hormonhalt? Sen var det ett ägglossningstest det mäter ju inte hcg?

Förstår din oro men ännu känns den inte befogad. Håller tummarna att det går vägen.
Nej det är obefogat hittills absolut, men det är så störigt att gå och vänta och ju närmare mensdagen jag kommer desto mer rädd för ett resultat blir jag. Och ägglossningstest mäter absolut ju inte hcg haha, jag bara vet att de kan ge utslag och då tar jag det som ett säkert tecken när det inte gör det. Vilket det såklart inte är!

Tack för tumhållningen! Går det inte vägen får vi tina upp nästa embryo. Synd att det är så dyrt bara.
 
Nej det är obefogat hittills absolut, men det är så störigt att gå och vänta och ju närmare mensdagen jag kommer desto mer rädd för ett resultat blir jag. Och ägglossningstest mäter absolut ju inte hcg haha, jag bara vet att de kan ge utslag och då tar jag det som ett säkert tecken när det inte gör det. Vilket det såklart inte är!

Tack för tumhållningen! Går det inte vägen får vi tina upp nästa embryo. Synd att det är så dyrt bara.
Ja ångesten över pengar gör ju det inte mindre jobbigt. Sen har ju fet blivit skitdyrt. När jag gjorde ivf 2007 låg ett ivf på ca 30 000kr och fet 5000kr dvs ganska stor skillnad när jag kollade pris för ngt år sen var skillnaden mkt mindre.
 
Ruvardag 9, motsvarar väl äl+14 och idag borde jag få mens. Fick några droppar imorse men det har slutat nu. Ursäkta infon men det kom inte ens något på lutinuspinnen nu på kvällen. Tog ett predictor early test imorse och tyckte jag såg ett smalt smalt smalt streck men vet inte om de brukar vara så? Tog oavsett ett testlagret nu på kvällen efter att ha hållit mig i massa timmar och det var helt negativt. Förra gången fick jag spottings från och med ruvardag 4 och ordentlig mens ruvardag 8. Hoppas det kommer igång snart om jag ändå inte är gravid. Är rädd för utomkveds igen. Började med lite blod, ingen smärta eller mensvärk och supersvaga test senast...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 345
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp