En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ändrar de något i medicineringen?
Höjer gonal f från 150 IE till 175 IE från och med ikväll. Men hon trodde inte det skulle bli fler än 7 men de största var kanske 12 mm nu.


Känner mig så besviken just för att om detta inte lyckas så vill min sambo att vi återupptar kontakt med landstinget och då tar det ju hundra år tills nästa försök.
 
Höjer gonal f från 150 IE till 175 IE från och med ikväll. Men hon trodde inte det skulle bli fler än 7 men de största var kanske 12 mm nu.


Känner mig så besviken just för att om detta inte lyckas så vill min sambo att vi återupptar kontakt med landstinget och då tar det ju hundra år tills nästa försök.

Jag håller verkligen tummarna för er. Hur många dagar ska du fortsätta innan nästa koll? Mina ägg var typ 12-13 mm på första kollen och 18-20 på andra.
 
Jag håller verkligen tummarna för er. Hur många dagar ska du fortsätta innan nästa koll? Mina ägg var typ 12-13 mm på första kollen och 18-20 på andra.
Tack! Vet inte riktig än, min läkare skulle rapportera till Livio imorgon. Men hon trodde ultraljud på onsdag. Och då har jag en arbetsintervju i en helt annan stad... Usch känner mig verkligen nedslagen nu. Hade bara trott att det skulle vara fler. Jag är ju 28 och har alltid så kraftig ägglossning så jag bara TRODDE att jag skulle vara lättstimulerad.
 
Jag minns inte antal blåsor men fick ju en handfull ägg båda plocken. Andra blev 4 ägg, tre mogna som alla blev befruktade men bara det jag fick tillbaka utvecklades normalt. 412,5 menopur men minns inte hur många dagar.

Första om jag minns rätt 6 ägg. 4 mogna, 3 befruktade, 1 tillbaka och 2 till frysen.
 
Fick ut 21 ägg, 16 befruktade dagen efter och sen 5 blastocyster till frysen (totalfrys pga för stor risk för överstimulering och risker där enligt kliniken).
Hade 100IE gonal-f, sänkt till 75 två sista sprutdagarna.
 
Vi fick 5 befruktade denna gången, men bara ett som utvecklades normalt och därför inget till frysen denna gången heller. De hade inte direkt något svar på varför det blev så, själva befruktningen såg de som helt normal.

Är de kinkigare med vilka ägg/embyon som fryses på landsting jämfört med privat?
 
Vi fick 5 befruktade denna gången, men bara ett som utvecklades normalt och därför inget till frysen denna gången heller. De hade inte direkt något svar på varför det blev så, själva befruktningen såg de som helt normal.

Är de kinkigare med vilka ägg/embyon som fryses på landsting jämfört med privat?

Jag vet faktiskt inte. Min bästa kompis har gjort flera ivfer privat och fått ungefär lika många till frys (0/0/1) som hon fick vid landstinget (2). Hennes teori är att den privata kliniken vill göra fler behandlingsomgångar och tjäna pengar, men som hon säger kan det ju lika gärna bero på att hon är något äldre nu än första gången.
 
Vi fick 5 befruktade denna gången, men bara ett som utvecklades normalt och därför inget till frysen denna gången heller. De hade inte direkt något svar på varför det blev så, själva befruktningen såg de som helt normal.

Är de kinkigare med vilka ägg/embyon som fryses på landsting jämfört med privat?
Det tror jag inte. Vi gick privat, för övrigt.
 
Svar har kommit på AMH- 3,9 pmol/l. Referensvärde kvinnor 34-39 år är 0,1-7,5 så antar att jag ligger okej till 🤔
Hur ligger ni till som tagit detta test?
 
Svar har kommit på AMH- 3,9 pmol/l. Referensvärde kvinnor 34-39 år är 0,1-7,5 så antar att jag ligger okej till 🤔
Hur ligger ni till som tagit detta test?
Fast nu har jag googlat mer och har sett olika besked. Bland annat att man ska dela det med 7,4. Då ligger jag på minus. Fått lite ångest nu och bett kk ringa mig.
 
Fast nu har jag googlat mer och har sett olika besked. Bland annat att man ska dela det med 7,4. Då ligger jag på minus. Fått lite ångest nu och bett kk ringa mig.
Du tror inte att svaret är delat redan?

Annars kan man nog ta amh med liten nypa salt. Urdålig amh kan ändå ge graviditet. Det är ett ganska trubbigt verktyg
 
Fast nu har jag googlat mer och har sett olika besked. Bland annat att man ska dela det med 7,4. Då ligger jag på minus. Fått lite ångest nu och bett kk ringa mig.
Det finns olika enheter att ange värdet i så tror ditt är rätt. Jag hade 2,2 i våras, är 28 år. Ditt är bra!
 
Svar har kommit på AMH- 3,9 pmol/l. Referensvärde kvinnor 34-39 år är 0,1-7,5 så antar att jag ligger okej till 🤔
Hur ligger ni till som tagit detta test?

Jag hade lågt värde, så lågt att läkaren nästan blev förskräckt. Men vid UL tyckte hon att allt såg normalt ut med antal äggblåsor och att värdet nog kunde tas med en nypa salt.
 
Jag hade lågt värde, så lågt att läkaren nästan blev förskräckt. Men vid UL tyckte hon att allt såg normalt ut med antal äggblåsor och att värdet nog kunde tas med en nypa salt.
Det finns olika enheter att ange värdet i så tror ditt är rätt. Jag hade 2,2 i våras, är 28 år. Ditt är bra!
Du tror inte att svaret är delat redan?

Annars kan man nog ta amh med liten nypa salt. Urdålig amh kan ändå ge graviditet. Det är ett ganska trubbigt verktyg
Tack för era svar ❤️. Nu känner jag mig lite lugnare. Kändes som ett slag i magen. Lite oklart om det redan är delat, det var ett externt svar utan referensvärden med, som det är på vanliga provsvar, analyserat i Malmö.

Fick svar från 1177 nu och loggade in med darriga fingrar. Sekreteraren skickar min fråga till läkaren, så inget klokare av det.

Har ju vetat, men inte tänkt att det är någon realitet att jag är för gammal, haft inställning att det kommer ordna sig. Men den fick ju en törn nu..
Lovar uppdatera om jag får höra något mer!
 
Tack för era svar ❤️. Nu känner jag mig lite lugnare. Kändes som ett slag i magen. Lite oklart om det redan är delat, det var ett externt svar utan referensvärden med, som det är på vanliga provsvar, analyserat i Malmö.

Fick svar från 1177 nu och loggade in med darriga fingrar. Sekreteraren skickar min fråga till läkaren, så inget klokare av det.

Har ju vetat, men inte tänkt att det är någon realitet att jag är för gammal, haft inställning att det kommer ordna sig. Men den fick ju en törn nu..
Lovar uppdatera om jag får höra något mer!

Ibland känns det lite som en kalldusch när man inser att man faktiskt _är_ gammal i vissa avseenden, när man inte alls _känner_ sig gammal. Men ge inte upp innan ni har försökt. :-)
 
Ibland känns det lite som en kalldusch när man inser att man faktiskt _är_ gammal i vissa avseenden, när man inte alls _känner_ sig gammal. Men ge inte upp innan ni har försökt. :-)
Eller hur!!! Har en mindre existentiell kris här idag. Funderat mycket över vissa livsval jag gjort, hade jag kunnat leva bättre...
Nä du har rätt, inte ge upp innan vi har börjat försöka. Är nog rädd innerst inne asrädd för att det inte blir något...detta lär ju ändå vara sista chansen för mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 611
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 361
· Visningar
183 253
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 371
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 732

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp