En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var på studentfirande. En gubbe (sambo med min svärmors mans faster typ?) som jag träffat kanske 1 gång tidigare frågade om vi har barn. Nej, svarade jag. Och gubben säger alltså då... Håll i er: "Ni vet inte hur man gör eller hehehe".

VEM säger så, på riktigt? Till någon man överhuvudtaget inte känner dessutom.

Fick mens idag, fjärde återföringen officiellt helt över. Det kunde ju naturligtvis inte han veta men det är just därför man inte säger så.

Vi var i alla fall och tingade en kattunge idag också ❤️
 

Bifogade filer

  • IMG_20190606_142239.jpg
    IMG_20190606_142239.jpg
    100,6 KB · Visningar: 37
Var på studentfirande. En gubbe (sambo med min svärmors mans faster typ?) som jag träffat kanske 1 gång tidigare frågade om vi har barn. Nej, svarade jag. Och gubben säger alltså då... Håll i er: "Ni vet inte hur man gör eller hehehe".

VEM säger så, på riktigt? Till någon man överhuvudtaget inte känner dessutom.

Fick mens idag, fjärde återföringen officiellt helt över. Det kunde ju naturligtvis inte han veta men det är just därför man inte säger så.

Vi var i alla fall och tingade en kattunge idag också ❤️
Fy fan alltså. Folk är ju helt knäppa.

Kattungen ser jättegullig ut ❤️
 
Var på studentfirande. En gubbe (sambo med min svärmors mans faster typ?) som jag träffat kanske 1 gång tidigare frågade om vi har barn. Nej, svarade jag. Och gubben säger alltså då... Håll i er: "Ni vet inte hur man gör eller hehehe".

VEM säger så, på riktigt? Till någon man överhuvudtaget inte känner dessutom.

Fick mens idag, fjärde återföringen officiellt helt över. Det kunde ju naturligtvis inte han veta men det är just därför man inte säger så.

Vi var i alla fall och tingade en kattunge idag också ❤
Ja alltså gud! Var på dop, försöker hålla mig undan, men så kommer barnets mormor med barnet och trycker ner det i famnen på mig med orden "här kommer lite babyfeber åt dig!"

En kollega frågade mig en dag "Åh alltså gud! Blir du inte babysugen då alla i ditt team blir gravida hela tiden?!"

En annan kollega hävde ur sig "Åh, men du BARA MÅSTE vara gravid, eller hur? Jag SEER sånt på folk! "

Jag har sagt rakt ut hur saken ligger till. Typ alla gånger har jag just fått mens efter återföring, så verkligen värsta möjliga tillfället att häva ur sig sånt.
 
Jag vågar inte svara för något annat än mig själv. Misstänkte också progesteronbrist men min gyn tyckte det var onödigt att testa. Hon hade konstaterat att jag inte hade PCOS. Försökte i 6 månader sedan beställde jag hem progesterall och blev gravid på första försöket. Smörjde till vecka 12 och barnet verkar än så länge utvecklas normalt :). Är i v 32 nu.

Vet ju inte om det var krämen eller bara tur. Och vågar inte säga att det är 100 procent säkert.

https://lakemedelsverket.se/Alla-ny...for-anvandning-av-hormonkramen-Progesterall-/ :nailbiting:

Hört fler som fått bra resultat av progesterall så jag blev sugen på att testa, men nu verkar det bli slut på försäljning av krämen.
 
https://lakemedelsverket.se/Alla-ny...for-anvandning-av-hormonkramen-Progesterall-/ :nailbiting:

Hört fler som fått bra resultat av progesterall så jag blev sugen på att testa, men nu verkar det bli slut på försäljning av krämen.
Jag hade heller aldrig laborerat med nåt sånt. Det är inte svårare än att kontakta en privat gyn och be om hjälp om man inte orkar vänta. Jag litar på att en utbildad gynekolog kan ungefär tusen gånger mer än mig om infertilitet. Anser de inte att progesteron behövs så är det troligt att det inte gör det, i alla fall inte just i det här skedet.
 
Ja alltså gud! Var på dop, försöker hålla mig undan, men så kommer barnets mormor med barnet och trycker ner det i famnen på mig med orden "här kommer lite babyfeber åt dig!"

En kollega frågade mig en dag "Åh alltså gud! Blir du inte babysugen då alla i ditt team blir gravida hela tiden?!"

En annan kollega hävde ur sig "Åh, men du BARA MÅSTE vara gravid, eller hur? Jag SEER sånt på folk! "

Jag har sagt rakt ut hur saken ligger till. Typ alla gånger har jag just fått mens efter återföring, så verkligen värsta möjliga tillfället att häva ur sig sånt.
Det är inte OK!!! Jag tar inte illa upp om någon bara frågar om jag har barn eller inte, så länge svaret inte ifrågasätts eller liknande. Så säkrast är att folk inte frågar alls. Stör mig på när folk frågar om vi inte börjar bli sugna och pekar på en bebis dock. Det spelar ingen roll hur sugen man är eller inte... Jag är för feg för att svara något fyndigt eller berätta hur det ligger till. 😤 Har en kollega som brukar säga att hon har cancer om någon frågar om barn, även om hon inte har det, bara för att det är så irriterande och privat.
 
Var på studentfirande. En gubbe (sambo med min svärmors mans faster typ?) som jag träffat kanske 1 gång tidigare frågade om vi har barn. Nej, svarade jag. Och gubben säger alltså då... Håll i er: "Ni vet inte hur man gör eller hehehe".

VEM säger så, på riktigt? Till någon man överhuvudtaget inte känner dessutom.

Fick mens idag, fjärde återföringen officiellt helt över. Det kunde ju naturligtvis inte han veta men det är just därför man inte säger så.

Vi var i alla fall och tingade en kattunge idag också ❤
Jag började till sist säga till folk att det inte är så bara för alla och att vi gjorde IVF. Men det tog ett tag innan jag orkade.
Och uppenbarligen hjälper det inte alltid heller, som @em-pirre fått uppleva. Helt sjukt att folk inte bara kan hålla käft.
Lider med er som längtar :heart .
 
Var på studentfirande. En gubbe (sambo med min svärmors mans faster typ?) som jag träffat kanske 1 gång tidigare frågade om vi har barn. Nej, svarade jag. Och gubben säger alltså då... Håll i er: "Ni vet inte hur man gör eller hehehe".

VEM säger så, på riktigt? Till någon man överhuvudtaget inte känner dessutom.

Fick mens idag, fjärde återföringen officiellt helt över. Det kunde ju naturligtvis inte han veta men det är just därför man inte säger så.

Vi var i alla fall och tingade en kattunge idag också ❤️

Men herregud... Jag känner mig ganska förskonad från diverse kommentarer rörande barn, jag var ju ganska gammal när jag träffade min man och innan dess hade jag gjort klart för bl.a. min mamma att jag inte hade någon längtan efter barn. Nu ändrade det sig när jag träffade mannen, men vi har bara berättat för en nära vän om våra försök. Andra har nog bara antagit att vi inte vill ha några barn, eftersom vi inte sagt något.

Förresten, den lilla katten var väldigt söt. ❤
 
Jag hade heller aldrig laborerat med nåt sånt. Det är inte svårare än att kontakta en privat gyn och be om hjälp om man inte orkar vänta. Jag litar på att en utbildad gynekolog kan ungefär tusen gånger mer än mig om infertilitet. Anser de inte att progesteron behövs så är det troligt att det inte gör det, i alla fall inte just i det här skedet.

Det är trist att krämen slutat att säljas om det var så att den fungerade,. Jag har hört flera som har blivit hjälpta av den, men att beställa något som Läkemedelsverket varnar för gör jag inte.

Tyvärr är närmaste privata vårdalternativ mer än 20 mil härifrån och jag känner inte en sådan stress över detta att jag ser det som ett alternativ ännu.

Ja alltså gud! Var på dop, försöker hålla mig undan, men så kommer barnets mormor med barnet och trycker ner det i famnen på mig med orden "här kommer lite babyfeber åt dig!"

En kollega frågade mig en dag "Åh alltså gud! Blir du inte babysugen då alla i ditt team blir gravida hela tiden?!"

En annan kollega hävde ur sig "Åh, men du BARA MÅSTE vara gravid, eller hur? Jag SEER sånt på folk! "

Jag har sagt rakt ut hur saken ligger till. Typ alla gånger har jag just fått mens efter återföring, så verkligen värsta möjliga tillfället att häva ur sig sånt.

Vissa människor förstår inte vad som är okej att säga eller inte...
Dagen efter mitt första missfall sa min kusin (som just hade berättat att hon var gravid i vecka 16) att "Nä nu MÅSTE ni ta och sätta igång och skaffa barn!!"
Den meningen i den situationen kändes kan jag säga :(
 
Jag har fortfarande inte fått mens. Ligger o funderar på om jag ska ta det andra testet nu. Men var uppe o kissade vid 4. Så kanske borde vänta till imorgonbitti istället. 🤔 Eller är morgonurinen ändå tillräcklig tror ni?
Är på dag 34 i min cykel och genomsnittscykeln är 30 dagar.
 
Jag har fortfarande inte fått mens. Ligger o funderar på om jag ska ta det andra testet nu. Men var uppe o kissade vid 4. Så kanske borde vänta till imorgonbitti istället. 🤔 Eller är morgonurinen ändå tillräcklig tror ni?
Är på dag 34 i min cykel och genomsnittscykeln är 30 dagar.
Det krävs inga mängder 😜 Det är helt klart tillräckligt! Testa!
 
Var på studentfirande. En gubbe (sambo med min svärmors mans faster typ?) som jag träffat kanske 1 gång tidigare frågade om vi har barn. Nej, svarade jag. Och gubben säger alltså då... Håll i er: "Ni vet inte hur man gör eller hehehe".

VEM säger så, på riktigt? Till någon man överhuvudtaget inte känner dessutom.

Fick mens idag, fjärde återföringen officiellt helt över. Det kunde ju naturligtvis inte han veta men det är just därför man inte säger så.

Vi var i alla fall och tingade en kattunge idag också ❤

Fyfan..
Vilken jävla praktarsle!

Jag har fått en del kommentarer, en av de mest okänsliga var liknande din, en bekant som kläckte ur sig
"Vill ni ha tips på hur man gör dom? Hehe"
- Nej tack, dina exemplar blev ju uppenbarligen inte särskilt bra så då är vi hellre utan.

Hans ungar är rejält bortskämda med total avsaknad av uppfostran :angel:
Han sa inget mer, någonsin, till oss :banana:

Jag svarar alltid de som frågar ärligt, och använder mig av olika typer av retorik beroende på hur frågan ställs.
Någon som frågat men ändå inte trampat helt i klaveret har jag förklarat att vi sökt hjälp för barnlöshet och ogärna diskuterar det med utomstående.

Hoppas din slipper stöta på fler såna arsle och att er nya familjemedlem får flytta hem till er snart, en riktig sötnos :love:
 
Inte så peppande kanske men det slutar inte med kommentarer efter en eventuell bebis är tillverkad. Då kommer tjatet om nr 2. Innan man ens läkt efter ettan.

Om man har turen att få en nummer två och det inte är de ”vanliga 2 åren emellan” utan närmare 6år så får man frågan hur det kommer sig :(

”Folk” fattar liksom inte... De som varit i situationen att det inte går på en gång kanske kan hålla sig men ”de vanliga” har ofta noll känsla. Tyvärr...

Inte de mest peppande inlägget. Sorry. Men jag blir så förbannad. För min egen skull och för er skull. Kämpa! Jag hoppas priset finns i slutet :heart

Mvh Miks
 
Kan du haft ägglossning senare än du tror?
Jag har inte tagit några äl-test och har försökt hålla en casual attityd gentemot vårt försökande så jag har faktiskt dålig koll på ägglossningen.
Men jag får väl köpa några nya gravtest i helgen om inte mensen har kommit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 928
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 859
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träningströjor!
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp