En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
En arbetskamrat till mig som vet precis hur det ligger till, hur länge vi kämpat och allt. Har med jämna mellanrum klappat mig på magen och hånfullt frågat ”nu är det något va?”. Nej. :grin:
Finns folk till allt.

Men alltså - det är ju helt sanslöst! Är folk verkligen så taktlösa?

Eller jo, jag vet ju att folk är det. Jag har en kollega som själv säger att han tjatat på dottern om barnbarn, fast såklart - först måste hon ju gifta sig så han har tjatat mest om det - jag sa åt honom att jag tyckte han var helt fel ute och att jag hade blivit skitförbannad om jag varit hans dotter, jag frågade också varför vill du detta? Jo för att han ville hålla tal. Alltså :banghead::banghead::banghead: .
 
Jag har fått en del kommentarer, en av de mest okänsliga var liknande din, en bekant som kläckte ur sig
"Vill ni ha tips på hur man gör dom? Hehe"
- Nej tack, dina exemplar blev ju uppenbarligen inte särskilt bra så då är vi hellre utan.

Hans ungar är rejält bortskämda med total avsaknad av uppfostran :angel:
Han sa inget mer, någonsin, till oss :banana:
Underbart!! :bow::love:
 
  • Gilla
Reactions: kmt
Fortfarande ingen mens och negativt test. Så väntan fortsätter. Men det borde ju varit positivt om det var något så känns som att det är mens jag väntar på.
 
Var ju inte helt lätt att få till barn tydligen. Enligt min app borde jag har ägglossning i fredags. Har dock inte haft riktig jämna cykler utan de har varit på 31-33 dagar, förutom senast som var på 28 dagar. Så litar inte så mycket på det. I går och idag har jag haft mensvärk. Kan inte direkt säga att jag haft ägglossningsflytningar heller men man hinner ju inte direkt kolla med två barn som gärna hänger med mamma på wc :angel:

Däremot har vi inte fått till det sedan senaste söndag. Antingen har jag varit sur på gubben, eller så har han somnat vid läggningen av barnen. Så ser dåligt ut med barn denna månad. (vilket är kanske tur för räknade att jag skulle fått bf runt 29 februari i så fall)
 
@Mois ahh, spännande! Alltid är det något att vänta på. Håller tummen för ett plus!

@vinkelina nej, det är inte lätt att få till det! Vi satsar på varannan dag och tycker vi är grymt duktiga om vi lyckas :D
 
Ja alltid väntar man på något 😄

Gjorde ett nytt test imorse och fick nu ett svagt streck så nånting är ju på gång. Lite orolig dock att det tagit så lång tid och är så svagt. Är idag på dag 37 i min cykel, genomsnittscykeln ligger på 27-32 dagar. Hoppas såklart på sen ägglossning men googlade och läste då om utomkveds och det lät ju hemskt. Men inga smärtor för min del, än iaf. Men fortfarande väldigt ömma bröst.
 
Ja alltid väntar man på något 😄

Gjorde ett nytt test imorse och fick nu ett svagt streck så nånting är ju på gång. Lite orolig dock att det tagit så lång tid och är så svagt. Är idag på dag 37 i min cykel, genomsnittscykeln ligger på 27-32 dagar. Hoppas såklart på sen ägglossning men googlade och läste då om utomkveds och det lät ju hemskt. Men inga smärtor för min del, än iaf. Men fortfarande väldigt ömma bröst.
Håller tummarna för senare ägglossning än du trodde bara :).
 
Idag började jag blöda så det blev inget. Gravtesten blev aldrig starkare. Även om jag såklart hoppades så är jag är ändå glad att inte behöva vara i ovissheten. Nya tag!
 
Blöder ordentligt och har riktig mensvärk, så det är nog inget som överlevt den här gången heller. Min gissning är att det här embryot inte levt längre än de andra, kanske inte ens levde vid insättningen, de övriga besfrukade hade ju avstannat tills dess.

Funderar mycket på om det är värt att gå vidare privat eller inte. Att plocka ut ägg och få dem befruktade är ju inte ett problem, men att få dem att överleva och fästa funkar uppenbarligen inte. Känns så hopplöst när man inte kan göra något för att påverka det heller. Dessutom har jag både ålder (och indirket kostnaden pga min ålder, 38,5) och endometrios emot mig.

Men jag antar att det är bäst att vänta lite med något beslut, just nu känns allt omöjligt och meningslöst. Kliniken har dessutom stängt i juli, så vi har vår semester på oss för återhämtning och bestämma om vi ska gå vidare.
 
Blöder ordentligt och har riktig mensvärk, så det är nog inget som överlevt den här gången heller. Min gissning är att det här embryot inte levt längre än de andra, kanske inte ens levde vid insättningen, de övriga besfrukade hade ju avstannat tills dess.

Funderar mycket på om det är värt att gå vidare privat eller inte. Att plocka ut ägg och få dem befruktade är ju inte ett problem, men att få dem att överleva och fästa funkar uppenbarligen inte. Känns så hopplöst när man inte kan göra något för att påverka det heller. Dessutom har jag både ålder (och indirket kostnaden pga min ålder, 38,5) och endometrios emot mig.

Men jag antar att det är bäst att vänta lite med något beslut, just nu känns allt omöjligt och meningslöst. Kliniken har dessutom stängt i juli, så vi har vår semester på oss för återhämtning och bestämma om vi ska gå vidare.

Så tråkigt att höra :( beklagar :heart
Låter klokt att ta semestern till återhämtning, kram!
 
Blöder ordentligt och har riktig mensvärk, så det är nog inget som överlevt den här gången heller. Min gissning är att det här embryot inte levt längre än de andra, kanske inte ens levde vid insättningen, de övriga besfrukade hade ju avstannat tills dess.

Funderar mycket på om det är värt att gå vidare privat eller inte. Att plocka ut ägg och få dem befruktade är ju inte ett problem, men att få dem att överleva och fästa funkar uppenbarligen inte. Känns så hopplöst när man inte kan göra något för att påverka det heller. Dessutom har jag både ålder (och indirket kostnaden pga min ålder, 38,5) och endometrios emot mig.

Men jag antar att det är bäst att vänta lite med något beslut, just nu känns allt omöjligt och meningslöst. Kliniken har dessutom stängt i juli, så vi har vår semester på oss för återhämtning och bestämma om vi ska gå vidare.
Men vad tråkigt och jobbigt 😞 Vad ledsen jag blir för din skull. Men som du säger är det bra att vänta med beslut. Beklagar verkligen.
 
Blöder ordentligt och har riktig mensvärk, så det är nog inget som överlevt den här gången heller. Min gissning är att det här embryot inte levt längre än de andra, kanske inte ens levde vid insättningen, de övriga besfrukade hade ju avstannat tills dess.

Funderar mycket på om det är värt att gå vidare privat eller inte. Att plocka ut ägg och få dem befruktade är ju inte ett problem, men att få dem att överleva och fästa funkar uppenbarligen inte. Känns så hopplöst när man inte kan göra något för att påverka det heller. Dessutom har jag både ålder (och indirket kostnaden pga min ålder, 38,5) och endometrios emot mig.

Men jag antar att det är bäst att vänta lite med något beslut, just nu känns allt omöjligt och meningslöst. Kliniken har dessutom stängt i juli, så vi har vår semester på oss för återhämtning och bestämma om vi ska gå vidare.
Vad tråkigt :(
Kan äggdonation vara ett alternativ tro?
 
Blöder ordentligt och har riktig mensvärk, så det är nog inget som överlevt den här gången heller. Min gissning är att det här embryot inte levt längre än de andra, kanske inte ens levde vid insättningen, de övriga besfrukade hade ju avstannat tills dess.

Funderar mycket på om det är värt att gå vidare privat eller inte. Att plocka ut ägg och få dem befruktade är ju inte ett problem, men att få dem att överleva och fästa funkar uppenbarligen inte. Känns så hopplöst när man inte kan göra något för att påverka det heller. Dessutom har jag både ålder (och indirket kostnaden pga min ålder, 38,5) och endometrios emot mig.

Men jag antar att det är bäst att vänta lite med något beslut, just nu känns allt omöjligt och meningslöst. Kliniken har dessutom stängt i juli, så vi har vår semester på oss för återhämtning och bestämma om vi ska gå vidare.
Samma för mig. Får många ägg och många befruktas och utvecklas fint. Nåt händer sedan i livmodern. De få som överlevt förbi positivt test har ändå stannat av i vecka 6 ungefär. Skulle vara najs att veta om det är livmodern eller det är fel på eller om det är något genetiskt fel

Jävligt sugigt. Jag är lite sugen på att prova ny omgång med prednisolon men vet inte.
 
Samma för mig. Får många ägg och många befruktas och utvecklas fint. Nåt händer sedan i livmodern. De få som överlevt förbi positivt test har ändå stannat av i vecka 6 ungefär. Skulle vara najs att veta om det är livmodern eller det är fel på eller om det är något genetiskt fel

Jävligt sugigt. Jag är lite sugen på att prova ny omgång med prednisolon men vet inte.

Visst är det kasst att inte veta vad som blir fel... Mina har knappast utvecklats fint ens, eftersom nästan alla avstannat redan innan dag 3. Jag vet inte om de som blivit insatta också avstannat, men att det inte märkts ännu. Kasst är det i alla fall.

Vad är prednisolon för något? Jag har bara fått lutinus efter insättning.
 
Men vad tråkigt och jobbigt 😞 Vad ledsen jag blir för din skull. Men som du säger är det bra att vänta med beslut. Beklagar verkligen.

Tack. Även om man är inställd på att det nog inte kommer gå, så hoppas man ju ändå och blir så grymt besviken när det inte funkar. Och så måste man dessutom berätta det för mannen, som man vet kommer bli besviken han också. Ibland är livet skit helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 660
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 938
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 380
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 862
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp