En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Hedblomster Hur har det gått för dig..?
Vad snällt att du frågar! Det har gått bra trots allt, smärtan höll i sig lite under lördagen också men igår och idag har jag inte känt något. Vet inte alls vad det berodde på... Men det verkar inte ha varit något speciellt. Tog ett extra gravtest bara för att kolla att det inte var ett nytt utomkvedshavandeskap men det var supernegativt och nu har jag slutat blöda dessutom.
 
Fick tillbaka mensen i mars. Då var det 35 dagar. Senaste två månaderna 25. Så har hoppat en den. Dock har jag ont i brösten och mår illa. Nåja. Utan bil några dagar så blir väl kanske till helgen 🤣
 
Jag tänker att det beror på hur olika ens cykler är. Om den kortaste är 26 dagar o den längsta 35 dagar så hade jag troligtvis inte testat på dag 32. Beror kanske mer på genomsnittscykeln än den kortaste cykeln när man testar, tänker jag.
@vinkelina
Absolut, så är det! Jag är dock en riktig testoman 🙈 Nu har jag inte haft mens på 2 år men när jag hade så varierade cykeln ofta mellan 30-33 dagar.
 
Jag har fått en tid hos fertilitetsläkaren nästa vecka, och då ska vi se över hur vi kan planera inför eventuell ivf.

Så nu håller jag tummarna för att helst kunna köra igång i slutet på oktober, missar tyvärr den här månadens cykel då mensen är beräknad till helgen. Om inte operationen har ställt till det, det är tydligen vanligt att cykeln blir lite förskjuten efter en operation. :p

Förresten så funderar jag på om någon har erfarenhet av ivf i Umeå? Vi kommer troligtvis få göra delar av behandlingen i Umeå eller i Falun, och jag är lite orolig att mitt BMI kommer ställa till det... Har ett BMI på 18, och många kliniker verkar ha 19 som nedre gräns.
 
Okej, en vecka kvar till BIM... inte särskilt hoppfull denna gång. Tänkte att det inte skulle vara lika mycket att fundera kring om vi släppte det där med tester men det har nog inte gjort någon skillnad.
 
Fick tillbaka mensen i mars. Då var det 35 dagar. Senaste två månaderna 25. Så har hoppat en den. Dock har jag ont i brösten och mår illa. Nåja. Utan bil några dagar så blir väl kanske till helgen 🤣

Hur har det gått, har du testat än? :D
___

Enligt appen har jag BIM idag, men enligt äl-test borde det vara på lördag. Har typiska pms-känningar just nu så är inte hoppfull.. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 592
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 434
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp