En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Exakt.... Faaaaan jag är inte ens 30, jag trodde det skulle vara lättare. Så otroligt besviken, och hur länge ORKAR man.
Jag tog en paus och har inte riktigt bestämt mig för om jag orkar mera eller inte. Just nu orkar jag inte bestämma mig utan låter det kanske rinna ut i sanden tror jag.

I början var det roligt och spännande med ivf då man äntligen fick en större chans att lyckas. Numera är det inte alls roligt utan bara dyrt och omständligt och inte ens ett plus är roligt eftersom mina plus varit MA i alla fall.
 
Började få spottings igår som fortsatt idag, känns som att mensen är på väg. 99% säker på att det inte gått vägen, får väl ta ett test någon dag för säkerhets skull... Men det var alltså femte återföringen. Vad kan jag göra nästa gång?! Fattar inte varför det inte går.

Usch, vad jobbigt... Vet inte vad jag ska säga, men hoppas du hittar styrkan att försöka igen, eller gå vidare, vilket som känns bäst för er. ❤
 
I början var det roligt och spännande med ivf då man äntligen fick en större chans att lyckas. Numera är det inte alls roligt utan bara dyrt och omständligt och inte ens ett plus är roligt eftersom mina plus varit MA i alla fall.

Jag håller med, även om det känns dumt att säga nu när vi precis köpt tre försök privat. En del av mig skulle bara vilja hoppa av, glömma allt om ivf och bara gå vidare med mitt liv, medan en del fortfarande hoppas. I vårt fall är dock dessa tre försöken verkligen de sista, sen tycker vi att vi blir för gamla för att fortsätta försöka.
 
Har inte orkat tänka så mycket på barnskapandet denna månad.. Men tittar in och läser hur det går för er andra, vad som händer och hoppas på fler plus!

Jag beställde nya äl-tester men har inte ens tagit upp dem ur kuvertet de kom i. Gissar att det borde vara bra tajming nu men det känns ganska skönt att inte veta säkert faktiskt. Förhoppningarna kommer väl förmodligen liksom alltid, men känns lugnt för stunden åtminstone!
 
Fortfarande ingen mens här. Har haft lite mensvärksliknande vid flera tillfällen senaste tiden men. Har gjort ett par ÄL-test som inte gett något. Vi väntar och ser...

Håller tummarna för alla som kämpar :heart
 
Vi är i samma sits. Har varit utan p-medel i rätt många månader nu men vill sig inte. Barn nr 1 var också något av ett ’ops’ (och är två år nu snart) men har opererat båda äggstockarna för cystor så vet inte om det hela fungerar som det ska längre. Läkarna sa inget om det inför op men har läst i efterhand att man kan bli i princip infertil när man varit och grejat med båda äggstockarna :(

’Alla’ har börjat fråga efter syskon och även om det inte är känsligt som sådan så är det rätt irriterande och jag säger som det är att vi gärna vill ha men inte vet om vi KAN få fler. Folk brukar skämmas 😈
Har inte använt preventivmedel på flera månader men det verkar lite segt denna gång. Första barnet blev till på en gång, bara på ett 'misstag' så att säga. Det ska visst inte vara lika enkelt nu. Har väl aldrig hatat mens så mycket som nu när den envisas med att dyka upp. :p
Dock är man ju 5 år äldre och utan ena äggstocken, så det kanske gör sitt till.
 
Ursäkta att jag inte svarat er i tråden som svarat mig, det var varit en tuff vecka men jag uppskattar alla svar och diskussioner och stöd här i tråden. Har haft kraftiga blödningar senare dagarna och det är väl inte så konstigt men ändock jobbigt. Sen igår kväll har jag dock en ihållande smärta på vänster sida, inte så att jag vrider mig av smärta men åtminstone så att jag blir lite svettig och andfådd och har svårt att fokusera. Värst när jag står eller går, ganska illa när jag sitter men när jag ligger är det ok. Har ju haft ett utomkvedshavandeskap på höger sida tidigare så är lite nojig, men samtidigt känns det alldeles för tidigt för att få så ont pga det. Kan det vara en cysta eller något, hur känns det? Aldrig haft så vitt jag vet. Eller bara mensvärk som samlats på vänster sida? Strålar ut i höft och lår och rygg. Värktabletter tar inte bort det...
 
Ursäkta att jag inte svarat er i tråden som svarat mig, det var varit en tuff vecka men jag uppskattar alla svar och diskussioner och stöd här i tråden. Har haft kraftiga blödningar senare dagarna och det är väl inte så konstigt men ändock jobbigt. Sen igår kväll har jag dock en ihållande smärta på vänster sida, inte så att jag vrider mig av smärta men åtminstone så att jag blir lite svettig och andfådd och har svårt att fokusera. Värst när jag står eller går, ganska illa när jag sitter men när jag ligger är det ok. Har ju haft ett utomkvedshavandeskap på höger sida tidigare så är lite nojig, men samtidigt känns det alldeles för tidigt för att få så ont pga det. Kan det vara en cysta eller något, hur känns det? Aldrig haft så vitt jag vet. Eller bara mensvärk som samlats på vänster sida? Strålar ut i höft och lår och rygg. Värktabletter tar inte bort det...
Jag har haft cystor som gjort väldigt ont när de spricker. Då har det känts som extremt kraftig mensvärk och jag har varit yr och illamående av smärtan. Kan dock inte minnas att det strålade ut, men det var länge sen sist.
 
Ursäkta att jag inte svarat er i tråden som svarat mig, det var varit en tuff vecka men jag uppskattar alla svar och diskussioner och stöd här i tråden. Har haft kraftiga blödningar senare dagarna och det är väl inte så konstigt men ändock jobbigt. Sen igår kväll har jag dock en ihållande smärta på vänster sida, inte så att jag vrider mig av smärta men åtminstone så att jag blir lite svettig och andfådd och har svårt att fokusera. Värst när jag står eller går, ganska illa när jag sitter men när jag ligger är det ok. Har ju haft ett utomkvedshavandeskap på höger sida tidigare så är lite nojig, men samtidigt känns det alldeles för tidigt för att få så ont pga det. Kan det vara en cysta eller något, hur känns det? Aldrig haft så vitt jag vet. Eller bara mensvärk som samlats på vänster sida? Strålar ut i höft och lår och rygg. Värktabletter tar inte bort det...

Jag har haft två cystor som spruckit. Före de sprack kände jag knappt av dem, men ibland kunde de hugga till eller mola lite.

När de sprack hade jag så ont att jag låg och kräktes rätt ut under en timme. Klarade knappt av att andas och smärtan var intensivast på den sida som cystan hade spruckit.

Var till gynekolog som gjorde ultraljud efter båda gångerna. Vet tyvärr inte vilken sorts cysta det var och det de kunde se på ultraljudet var att buken var fylld med vätska.

Under två dagar efteråt var det så som du beskriver.
 
Ursäkta att jag inte svarat er i tråden som svarat mig, det var varit en tuff vecka men jag uppskattar alla svar och diskussioner och stöd här i tråden. Har haft kraftiga blödningar senare dagarna och det är väl inte så konstigt men ändock jobbigt. Sen igår kväll har jag dock en ihållande smärta på vänster sida, inte så att jag vrider mig av smärta men åtminstone så att jag blir lite svettig och andfådd och har svårt att fokusera. Värst när jag står eller går, ganska illa när jag sitter men när jag ligger är det ok. Har ju haft ett utomkvedshavandeskap på höger sida tidigare så är lite nojig, men samtidigt känns det alldeles för tidigt för att få så ont pga det. Kan det vara en cysta eller något, hur känns det? Aldrig haft så vitt jag vet. Eller bara mensvärk som samlats på vänster sida? Strålar ut i höft och lår och rygg. Värktabletter tar inte bort det...
Har du ringt och pratat med läkare? Låter inte helt ok att du ska ha så ont.
 
Mina cystor gav smärta som strålade ut i benet. Svårt att förklara smärtan, var som en konstig konstant ihållande smärta.
När de snurrade gjorde det ännu ondare och jag bara satt och gungade på stället kallsvettandes.

Ursäkta att jag inte svarat er i tråden som svarat mig, det var varit en tuff vecka men jag uppskattar alla svar och diskussioner och stöd här i tråden. Har haft kraftiga blödningar senare dagarna och det är väl inte så konstigt men ändock jobbigt. Sen igår kväll har jag dock en ihållande smärta på vänster sida, inte så att jag vrider mig av smärta men åtminstone så att jag blir lite svettig och andfådd och har svårt att fokusera. Värst när jag står eller går, ganska illa när jag sitter men när jag ligger är det ok. Har ju haft ett utomkvedshavandeskap på höger sida tidigare så är lite nojig, men samtidigt känns det alldeles för tidigt för att få så ont pga det. Kan det vara en cysta eller något, hur känns det? Aldrig haft så vitt jag vet. Eller bara mensvärk som samlats på vänster sida? Strålar ut i höft och lår och rygg. Värktabletter tar inte bort det...
 
Jag har haft cystor som gjort väldigt ont när de spricker. Då har det känts som extremt kraftig mensvärk och jag har varit yr och illamående av smärtan. Kan dock inte minnas att det strålade ut, men det var länge sen sist.
Jag har haft två cystor som spruckit. Före de sprack kände jag knappt av dem, men ibland kunde de hugga till eller mola lite.

När de sprack hade jag så ont att jag låg och kräktes rätt ut under en timme. Klarade knappt av att andas och smärtan var intensivast på den sida som cystan hade spruckit.

Var till gynekolog som gjorde ultraljud efter båda gångerna. Vet tyvärr inte vilken sorts cysta det var och det de kunde se på ultraljudet var att buken var fylld med vätska.

Under två dagar efteråt var det så som du beskriver.
Mina cystor gav smärta som strålade ut i benet. Svårt att förklara smärtan, var som en konstig konstant ihållande smärta.
När de snurrade gjorde det ännu ondare och jag bara satt och gungade på stället kallsvettandes.
Tack för svar! Så ont som ni beskriver har jag i alla fall inte nu! Men när jag hade utomkveds var det så. Men det var ju i vecka 6, nu har jag precis fått mens så. Just nu har det dämpat sig lite iaf men sitter bara ner och försöker ta det lugnt.
 
Har du ringt och pratat med läkare? Låter inte helt ok att du ska ha så ont.
Nej, jag vet inte riktigt vem jag skulle ringa... Var på kvinnokliniken när jag hade utomkveds men det står på hemsidan att man ska ringa 1177 vid akuta besvär och jag orkar inte riktigt det om det inte blir värre... Dämpat sig lite nu iaf, kanske värktabletterna som börjat kicka in.
 
Nej, jag vet inte riktigt vem jag skulle ringa... Var på kvinnokliniken när jag hade utomkveds men det står på hemsidan att man ska ringa 1177 vid akuta besvär och jag orkar inte riktigt det om det inte blir värre... Dämpat sig lite nu iaf, kanske värktabletterna som börjat kicka in.
Har ni ingen gynakut?
Jag hade ringt kvinnokliniken. Iaf där jag bor har de akuttider så att man snabbt kan komma och bli kollad.
 
Har ni ingen gynakut?
Jag hade ringt kvinnokliniken. Iaf där jag bor har de akuttider så att man snabbt kan komma och bli kollad.
Ingen gynakut men man kan få akuttkder på kvinnokliniken men tydligen får man inte ringa direkt dit. Bor dock flera mil därifrån och måste jobba så om det inte blir värre avvaktar jag nog tillsvidare...
 
Ingen gynakut men man kan få akuttkder på kvinnokliniken men tydligen får man inte ringa direkt dit. Bor dock flera mil därifrån och måste jobba så om det inte blir värre avvaktar jag nog tillsvidare...
Vadå har de inga telefontider på kvinnokliniken eller varför kan man inte ringa direkt dit?
Sålänge det finns ett telefonnummer som man kan ringa för att rådfråga eller boka tid (alut eller ej) så hade jag ringt.
 
Vadå har de inga telefontider på kvinnokliniken eller varför kan man inte ringa direkt dit?
Sålänge det finns ett telefonnummer som man kan ringa för att rådfråga eller boka tid (alut eller ej) så hade jag ringt.
Nej det är väl mest att det står att man inte ska ringa... 🤔 Men det känns bättre nu så jag väntar lite tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
67 68 69
Svar
1 362
· Visningar
183 790
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 379
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 801
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp