En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi åker till en klinik Ryssland två ggr under hösten och vintern! Känns spännande. Förhoppningsvis äggplock i december och återföring i februari eller mars. Har inte oroat mig för äggplocken förut eftersom jag har fått ut tillräckligt, men nu har ju en endometrioscysta tagit över min ena äggstock och det ser inte ut att finnas någon frisk vävnad där... Hoppas ändå vi får ut bra från den högra. Det blir nog bra det här.
 
Hur snart efter återföringen kan man egentligen testa? Jag har testdag den 7 oktober, men borde det inte gå att testa tidigare?
Hade åf den 21 septembers, av en 5 dagars.
 
Hur snart efter återföringen kan man egentligen testa? Jag har testdag den 7 oktober, men borde det inte gå att testa tidigare?
Hade åf den 21 septembers, av en 5 dagars.
Med sonen testade jag redan på rd4 (ett 5-dagars FET).
Gången innan testade jag svagt positivt runt rd6, men det blev aldrig speciellt starkt och på testdag (rd13) var det negativt.
 
Hur snart efter återföringen kan man egentligen testa? Jag har testdag den 7 oktober, men borde det inte gå att testa tidigare?
Hade åf den 21 septembers, av en 5 dagars.
Joo det går att testa tidigare :) Men vissa vill till exempel undvika att få reda på väldigt tidiga missfall, eller eventuellt felaktigt negativa resultat pga för tidigt test osv. Jag har testat som tidigast dag 6 efter återföring med femdagars. Det blev klart och tydligt positivt med predictor early-test. Ibland har jag väntat till dag 10. Men längre än så orkar jag inte vänta 😬
 
Hur snart efter återföringen kan man egentligen testa? Jag har testdag den 7 oktober, men borde det inte gå att testa tidigare?
Hade åf den 21 septembers, av en 5 dagars.
Jag började testa på RD5 för att se om Ovitrellen gått ur.
Sen testade jag minst en gång om dagen till testdag :angel:
 
Vi åker till en klinik Ryssland två ggr under hösten och vintern! Känns spännande. Förhoppningsvis äggplock i december och återföring i februari eller mars. Har inte oroat mig för äggplocken förut eftersom jag har fått ut tillräckligt, men nu har ju en endometrioscysta tagit över min ena äggstock och det ser inte ut att finnas någon frisk vävnad där... Hoppas ändå vi får ut bra från den högra. Det blir nog bra det här.

Så spännande! Håller alla tummar och tår för er. 🙂
 
Hur snart efter återföringen kan man egentligen testa? Jag har testdag den 7 oktober, men borde det inte gå att testa tidigare?
Hade åf den 21 septembers, av en 5 dagars.

Jag tycker inte det är lönt att testa före BIM. Kommer mensen som vanligt så slösar jag inte pengar på nåt extra test innan testdagen. Den gången mensen uteblev så testade jag dagen innan testdagen.
 
Okej, har kört med dom stickorna varje dag nu sen cykeldag 7. Idag dag 14 är teststrecket tydligare än förut men ändå svagare än kontrollstrecket. Betyder det något eller en slump?
Tog ett till sent på kvällen och då var strecken i det närmaste lika tydliga. Hade även en väldigt geggig och vit flytning några timmar innan det. Testade nu på morgonen igen och då är strecket lite svagare igen men ändå rätt starkt men helt negativt på CB digitala test. Fattar ingenting av detta..:(
 
Tog ett till sent på kvällen och då var strecken i det närmaste lika tydliga. Hade även en väldigt geggig och vit flytning några timmar innan det. Testade nu på morgonen igen och då är strecket lite svagare igen men ändå rätt starkt men helt negativt på CB digitala test. Fattar ingenting av detta..:(
Som jag lärt mig ska ägglossningstest tas på eftermiddagen helst (inte med morgonurin i alla fall). Jag har aldrig fått positivt ägglossningstest på morgonurin själv. Skulle ta i eftermiddag igen om jag var du.
Ägglossningsflytningar brukar inte vara vita, utan mer som rå äggvita i konsistens och utseende.
 
Som jag lärt mig ska ägglossningstest tas på eftermiddagen helst (inte med morgonurin i alla fall). Jag har aldrig fått positivt ägglossningstest på morgonurin själv. Skulle ta i eftermiddag igen om jag var du.
Ägglossningsflytningar brukar inte vara vita, utan mer som rå äggvita i konsistens och utseende.

Jag har alltid tagit direkt på morgonen och fått utslag. I bruksanvisningen till de digitala testen som jag använde stod det att man kunde testa när som under dagen, men att det skulle ha gått minst 4 timmar sedan man senast var på toaletten och att man skulle testa samma tid varje dag. Ivf-kliniken tyckte man skulle testa 2-3 timmar efter man vaknat och gått upp på morgonen.

Med det sagt så tycker jag det är jättesvårt att veta, eftersom alla säger olika, men jag brukar lyssna mest på tillverkarna av testet och hoppas de vet bäst.
 
Som jag lärt mig ska ägglossningstest tas på eftermiddagen helst (inte med morgonurin i alla fall). Jag har aldrig fått positivt ägglossningstest på morgonurin själv. Skulle ta i eftermiddag igen om jag var du.
Ägglossningsflytningar brukar inte vara vita, utan mer som rå äggvita i konsistens och utseende.
På CB står det morgon och på stickorna står det em..kan tyvärr inte förrän ikväll men får testa båda igen då. Eftersom stickan visade svagare imorse än igår kväll tänkte jag att jag missat det, om det ens varit något, men kanske visar svagt pga morgon. Tack snälla för hjälp!
 
Ingen äggviteflytning?
Hm alltså har ju alltid lite i trosan men nog inte märkt nåt mer just nu direkt, förutom då härom kvällen när det var lite tjockare liksom. Är helt novis på detta efter preventivmedel hela ens vuxna liv..får försöka lära känna kroppen på nytt känns det som! Och i nuläget kan man ju inte göra mycket mer än att försöka ligga extra mycket dessa dagar? :o
 
Hm alltså har ju alltid lite i trosan men nog inte märkt nåt mer just nu direkt, förutom då härom kvällen när det var lite tjockare liksom. Är helt novis på detta efter preventivmedel hela ens vuxna liv..får försöka lära känna kroppen på nytt känns det som! Och i nuläget kan man ju inte göra mycket mer än att försöka ligga extra mycket dessa dagar? :o

Känn efter med fingrarna och kolla om det gåt att "dra ut" så att det blir som strängar mellan fingrarna liksom. När det går, är det oftast prime time för att försöka bli gravid.
 
Hm alltså har ju alltid lite i trosan men nog inte märkt nåt mer just nu direkt, förutom då härom kvällen när det var lite tjockare liksom. Är helt novis på detta efter preventivmedel hela ens vuxna liv..får försöka lära känna kroppen på nytt känns det som! Och i nuläget kan man ju inte göra mycket mer än att försöka ligga extra mycket dessa dagar? :o
Får oftast ägglossningsflytning 1-2 dagar innan positivt ägglossningstest, men det kanske bara är jag.
 
Vi åker till en klinik Ryssland två ggr under hösten och vintern! Känns spännande. Förhoppningsvis äggplock i december och återföring i februari eller mars. Har inte oroat mig för äggplocken förut eftersom jag har fått ut tillräckligt, men nu har ju en endometrioscysta tagit över min ena äggstock och det ser inte ut att finnas någon frisk vävnad där... Hoppas ändå vi får ut bra från den högra. Det blir nog bra det här.

Oj vad spännande!
Var i Ryssland?
(jag vill så gärna åka dit i ett annat ärende men det är fortsatt stängt för mig)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 598
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 569
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 357
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp