Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Trodde verkligen det tagit sig den här gången. Ingen PMS, illamående och mensen sen. Men den kom dag 32 istället för dag 27-29.
Känner mig lurad och är på väg att ge upp.
Jag har ju redan ett barn. Kanske ska nöja mig med det.
Men idag känns det tungt ändå.
Vet att fler kämpat längre och har det tuffare än mig. Men det känns som att kroppen sviker mig.
 
Är övertygad om att det är ett tidigt missfall.
Känner stark pmsliknande känsla nu. När jag får mens brukar jag känna mig stark och glad och lättare.
Detta är nåt helt annorlunda. Blöder annorlunda också. Skit också. Lär väl behöva vänta innan vi kan försöka igen. Om vi inte bara ska ge upp.
Förlåt negativitet 😞
 
Är övertygad om att det är ett tidigt missfall.
Känner stark pmsliknande känsla nu. När jag får mens brukar jag känna mig stark och glad och lättare.
Detta är nåt helt annorlunda. Blöder annorlunda också. Skit också. Lär väl behöva vänta innan vi kan försöka igen. Om vi inte bara ska ge upp.
Förlåt negativitet 😞
Man får lov att vara negativ! Vi fick missfall som höll på ca 1 1/2 månad innan vi fick en akut skrapning. Några veckor efter kommer sambons syster ut med att vara gravid, jag kunde inte ens bli glad för det. Är det inte fortfarande,vet inte om jag kommer kunna vara glad för hennes skull innan vi blivit gravida igen. ❤️
 
Man får lov att vara negativ! Vi fick missfall som höll på ca 1 1/2 månad innan vi fick en akut skrapning. Några veckor efter kommer sambons syster ut med att vara gravid, jag kunde inte ens bli glad för det. Är det inte fortfarande,vet inte om jag kommer kunna vara glad för hennes skull innan vi blivit gravida igen. ❤️

Fy vad tufft med så långdraget ❤️
Förstår precis hur du känner!
Jag har en kollega som är gravid som gärna delar med sig av varenda detalj... Känns tufft att lyssna på..
Om jag lyckas bli gravid igen ska jag verkligen försöka tänka på att inte vara sån. För jag vet hur det känns att försöka och misslyckas och höra hur andra babblar på..
 
Hej!
22/11 gjorde jag en frysåterföring av ett 5 dagars embryo. Gjorde återföring i naturlig cykel med endast cyklogest som läkemedel. Mått förjävligt psykiskt och haft lite molvärk under veckan men idag har allt släppt. Jag känner ingenting.
Har varit/är helt säker på att det inte tagit sig men har hoppats att det är hormonerna som gett alla katastroftankar. Jag följer folk på fb, insta och tiktok som gjort ivf. Dom har visat positivt redan på dag 5 efter återföring. Hur sent har ni fått positivt? Har min riktiga testdag 5/12 så hoppas såklart fortfarande men det känns som hoppet är ute. Jag har testat redan men inte en tillstymmelse till två streck.
Ska få mens imorgon egentligen och mår precis som jag brukar innan mens fast x10😢 blinkar må skit efter ägglossning, sen släpper all ångest och dagen efter får jag mens.
 
Hej!
22/11 gjorde jag en frysåterföring av ett 5 dagars embryo. Gjorde återföring i naturlig cykel med endast cyklogest som läkemedel. Mått förjävligt psykiskt och haft lite molvärk under veckan men idag har allt släppt. Jag känner ingenting.
Har varit/är helt säker på att det inte tagit sig men har hoppats att det är hormonerna som gett alla katastroftankar. Jag följer folk på fb, insta och tiktok som gjort ivf. Dom har visat positivt redan på dag 5 efter återföring. Hur sent har ni fått positivt? Har min riktiga testdag 5/12 så hoppas såklart fortfarande men det känns som hoppet är ute. Jag har testat redan men inte en tillstymmelse till två streck.
Ska få mens imorgon egentligen och mår precis som jag brukar innan mens fast x10😢 blinkar må skit efter ägglossning, sen släpper all ångest och dagen efter får jag mens.
Jag följde instruktionerna från kliniken religiöst och testade inte för än på min testdag. Det var då positivt, men svagt. Jag är rätt säker på att jag inte fått positivt om jag testat mycket innan.
 
Hej!
22/11 gjorde jag en frysåterföring av ett 5 dagars embryo. Gjorde återföring i naturlig cykel med endast cyklogest som läkemedel. Mått förjävligt psykiskt och haft lite molvärk under veckan men idag har allt släppt. Jag känner ingenting.
Har varit/är helt säker på att det inte tagit sig men har hoppats att det är hormonerna som gett alla katastroftankar. Jag följer folk på fb, insta och tiktok som gjort ivf. Dom har visat positivt redan på dag 5 efter återföring. Hur sent har ni fått positivt? Har min riktiga testdag 5/12 så hoppas såklart fortfarande men det känns som hoppet är ute. Jag har testat redan men inte en tillstymmelse till två streck.
Ska få mens imorgon egentligen och mår precis som jag brukar innan mens fast x10😢 blinkar må skit efter ägglossning, sen släpper all ångest och dagen efter får jag mens.

Senast fick jag också ett väääldigt svagt positivt på testdag och det var inte lika starkt positivt som kontrollstrecket förrän 4 dagar efter testdag.. och det är ju en bit efter bim..
Håller tummarna ❤️
 
Hej!
22/11 gjorde jag en frysåterföring av ett 5 dagars embryo. Gjorde återföring i naturlig cykel med endast cyklogest som läkemedel. Mått förjävligt psykiskt och haft lite molvärk under veckan men idag har allt släppt. Jag känner ingenting.
Har varit/är helt säker på att det inte tagit sig men har hoppats att det är hormonerna som gett alla katastroftankar. Jag följer folk på fb, insta och tiktok som gjort ivf. Dom har visat positivt redan på dag 5 efter återföring. Hur sent har ni fått positivt? Har min riktiga testdag 5/12 så hoppas såklart fortfarande men det känns som hoppet är ute. Jag har testat redan men inte en tillstymmelse till två streck.
Ska få mens imorgon egentligen och mår precis som jag brukar innan mens fast x10😢 blinkar må skit efter ägglossning, sen släpper all ångest och dagen efter får jag mens.

Jag har hållit mig till klinikens tider och inte testat i förväg. Oftast hann mensen komma innan, så testresultatet var inte så överraskande.

Hoppas mensen uteblir för dig. ❤️
 
Har skaffat en app för att försöka ha lite koll. Med första barnet gick det rätt snabbt först, men fick missfall så hoppas slippa det den här gången.
 
Man får lov att vara negativ! Vi fick missfall som höll på ca 1 1/2 månad innan vi fick en akut skrapning. Några veckor efter kommer sambons syster ut med att vara gravid, jag kunde inte ens bli glad för det. Är det inte fortfarande,vet inte om jag kommer kunna vara glad för hennes skull innan vi blivit gravida igen. ❤️
Det är helt okej att inte känna glädje för andra när man är i den sitsen. Jag blev glad för en enda person som blev gravid medan vi försökte, och trots min glädje för henne kunde jag inte umgås med henne eftersom det gjorde för ont. Vi började umgås igen när jag blev gravid och hon var helt förstående och fin med det hela (hon hade försökt länge och hade samma känslor som jag innan hon blev gravid).
 
Fick ny ägglossning direkt så vi får se vad som händer..
Däremot insåg jag just att det te jag dricker innehåller hallonblad så nu är jag arg på mig själv om jag sabbar hela det här försöker med det.. Men samtidigt så är ju ägget precis befruktat om det nu blev det så jag försöker hålla mig lugn. Men jag är ändå irriterad på mig själv..
 
Fick ny ägglossning direkt så vi får se vad som händer..
Däremot insåg jag just att det te jag dricker innehåller hallonblad så nu är jag arg på mig själv om jag sabbar hela det här försöker med det.. Men samtidigt så är ju ägget precis befruktat om det nu blev det så jag försöker hålla mig lugn. Men jag är ändå irriterad på mig själv..
Det är verkligen lätt att bli knäpp av det här, allt man ska och inte ska och sånt som kan påverka och sen antagligen inte gör det ändå osv i all evighet amen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 455
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 393
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 573
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp