Bukefalos 28 år!

En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

@KarinStarfighter Fy det lät inte alls trevligt :cry: @Ingela_S Hur gör man äggplocket ? Är man vaken eller sövd? Jag är väl mest orolig för den biten då dom alltid haft lite svårt att få in grejerna tex vid spiral så tuppade jag av efter allt grävande för att komma åt livmodertappen ☺️
 
@KarinStarfighter Fy det lät inte alls trevligt :cry: @Ingela_S Hur gör man äggplocket ? Är man vaken eller sövd? Jag är väl mest orolig för den biten då dom alltid haft lite svårt att få in grejerna tex vid spiral så tuppade jag av efter allt grävande för att komma åt livmodertappen ☺️
Nu frågade du visserligen inte mig men själva äggplocket görs oftast i vaket tillstånd men med lugnande. De fyller på allt eftersom vid behov så det är absolut inget att oroa sig för.
 
Nu fick jag plötsligt på dag 16 (jättetidigt för att vara mig) dundersuperpositvt ÄL-test fast jag fortfarande har blodblandade flytningar och hög temp (den gick ner vid mens men steg sen efter några dagar igen när jag fortsatte blöda). Ren slump att jag tog ett test nu också. Vi får se vad som händer nu, om jag får ÄL eller inte (kan ens min temp höjas mer?). Känns också snopet att ha missat dagarna före ÄL nu - det var nästan en vecka sen vi hade sex...
 
@KarinStarfighter Fy det lät inte alls trevligt :cry: @Ingela_S Hur gör man äggplocket ? Är man vaken eller sövd? Jag är väl mest orolig för den biten då dom alltid haft lite svårt att få in grejerna tex vid spiral så tuppade jag av efter allt grävande för att komma åt livmodertappen ☺️

Precis som @tomte sa så är man vaken. Man får lugnande och smärtstillande och det är bara att be om mer om det behövs. Man får även lokalbedövning först, den tyckte jag var lite jobbig även om det bara var en kort stund. Vid mina två första äggplock fick jag så mycket lugnande att jag inte alls var medveten om vad som hände förrän jag blev ledd ut från rummet igen. 😄
 
Men alltså hjälp jag fattar ingenting. Kan LH ge utslag på graviditetstest?

Jag tog ett till ÄL-test idag, lika superstarkt som igår. Har JÄTTEtydlig äggvita idag (lite missfärgad av typ brunt/torkat blod) men tempen är ju fortsatt hög... Fattar ingenting. Jag hade ett svagt minne av att graviditet kan ge utslag på ÄL-test så jag tog ett graviditetstest bara för att... Och fick direkt utslag på det. Fattar INGENTING.

Jag har inga symtom alls på graviditet (kanske lätt illamående idag men det är jag ibland pga IBS-mage) och jag har ju haft ordentlig mensblödning i typ 7-9 dagar och sen massa brunblandade flytningar som bara fortsatt här nu (dag 17 i cykeln). Jag kan ju inte vara gravid då? Jag har dessutom druckit ett par-tre glas vin senaste veckorna!? 😭

1000021663.jpg


Det undre är ÄL, det övre är graviditetstestet.

Tidigt missfall och gravhormonerna ligger kvar?
 
Men alltså hjälp jag fattar ingenting. Kan LH ge utslag på graviditetstest?

Jag tog ett till ÄL-test idag, lika superstarkt som igår. Har JÄTTEtydlig äggvita idag (lite missfärgad av typ brunt/torkat blod) men tempen är ju fortsatt hög... Fattar ingenting. Jag hade ett svagt minne av att graviditet kan ge utslag på ÄL-test så jag tog ett graviditetstest bara för att... Och fick direkt utslag på det. Fattar INGENTING.

Jag har inga symtom alls på graviditet (kanske lätt illamående idag men det är jag ibland pga IBS-mage) och jag har ju haft ordentlig mensblödning i typ 7-9 dagar och sen massa brunblandade flytningar som bara fortsatt här nu (dag 17 i cykeln). Jag kan ju inte vara gravid då? Jag har dessutom druckit ett par-tre glas vin senaste veckorna!? 😭

Visa bifogad fil 138038

Det undre är ÄL, det övre är graviditetstestet.

Tidigt missfall och gravhormonerna ligger kvar?
Det är ju tydligt positivt iaf så gravid är du eller har varit. Jag skulle ringa kvinnohälsovården och se vad de säger. Fortsätt testa dagligen och kanske tidigt ultraljud?
 
Men alltså hjälp jag fattar ingenting. Kan LH ge utslag på graviditetstest?

Jag tog ett till ÄL-test idag, lika superstarkt som igår. Har JÄTTEtydlig äggvita idag (lite missfärgad av typ brunt/torkat blod) men tempen är ju fortsatt hög... Fattar ingenting. Jag hade ett svagt minne av att graviditet kan ge utslag på ÄL-test så jag tog ett graviditetstest bara för att... Och fick direkt utslag på det. Fattar INGENTING.

Jag har inga symtom alls på graviditet (kanske lätt illamående idag men det är jag ibland pga IBS-mage) och jag har ju haft ordentlig mensblödning i typ 7-9 dagar och sen massa brunblandade flytningar som bara fortsatt här nu (dag 17 i cykeln). Jag kan ju inte vara gravid då? Jag har dessutom druckit ett par-tre glas vin senaste veckorna!? 😭

Visa bifogad fil 138038

Det undre är ÄL, det övre är graviditetstestet.

Tidigt missfall och gravhormonerna ligger kvar?
Vinet är det absolut ingen fara med. Grattis! :)
 
Men alltså hjälp jag fattar ingenting. Kan LH ge utslag på graviditetstest?

Jag tog ett till ÄL-test idag, lika superstarkt som igår. Har JÄTTEtydlig äggvita idag (lite missfärgad av typ brunt/torkat blod) men tempen är ju fortsatt hög... Fattar ingenting. Jag hade ett svagt minne av att graviditet kan ge utslag på ÄL-test så jag tog ett graviditetstest bara för att... Och fick direkt utslag på det. Fattar INGENTING.

Jag har inga symtom alls på graviditet (kanske lätt illamående idag men det är jag ibland pga IBS-mage) och jag har ju haft ordentlig mensblödning i typ 7-9 dagar och sen massa brunblandade flytningar som bara fortsatt här nu (dag 17 i cykeln). Jag kan ju inte vara gravid då? Jag har dessutom druckit ett par-tre glas vin senaste veckorna!? 😭

Visa bifogad fil 138038

Det undre är ÄL, det övre är graviditetstestet.

Tidigt missfall och gravhormonerna ligger kvar?
Vinet är ingen fara! Grattis!! Du märker ju om testerna ökar i styrka, håller alla tummar! :heart
 
Men alltså hjälp jag fattar ingenting. Kan LH ge utslag på graviditetstest?

Jag tog ett till ÄL-test idag, lika superstarkt som igår. Har JÄTTEtydlig äggvita idag (lite missfärgad av typ brunt/torkat blod) men tempen är ju fortsatt hög... Fattar ingenting. Jag hade ett svagt minne av att graviditet kan ge utslag på ÄL-test så jag tog ett graviditetstest bara för att... Och fick direkt utslag på det. Fattar INGENTING.

Jag har inga symtom alls på graviditet (kanske lätt illamående idag men det är jag ibland pga IBS-mage) och jag har ju haft ordentlig mensblödning i typ 7-9 dagar och sen massa brunblandade flytningar som bara fortsatt här nu (dag 17 i cykeln). Jag kan ju inte vara gravid då? Jag har dessutom druckit ett par-tre glas vin senaste veckorna!? 😭

Visa bifogad fil 138038

Det undre är ÄL, det övre är graviditetstestet.

Tidigt missfall och gravhormonerna ligger kvar?

Fortsätt testa och kontakta mvc om det fortsätter!
Så spännande 😍
 
Tack hörni, får fortsätta testa och se vad som händer, om det minskar i styrka eller ökar... Testet var ju inte dunderstarkt (men på bilden har det bara legat typ 10 sekunder efter jag doppapade det i kisset och när det fått legat sin tid såg det ändå starkare ut, var inte heller taget direkt med morgonurin utan 2:a kisset för dagen typ två timmar efter första kisset). Kan ändå tycka det borde vara väldigt starkt såhär långt efter BIM, men ska ta imorgon med morgonkisset... Känns dock inte så hoppfullt kanske, men vi får se ☺️
 
Tror ni det är lugnt med alkoholen om det nu blir något med detta? Minns inte vad det är sagt kring alkohol i sånt här tidigt skede...

Kom på att jag även druckit halvt glas bubbel vid ett tillfälle, så totalt kanske 3 glas vin (vid olika tillfällen) och ett halvt glas bubbel en annan gång... Gud känns så dumt nu, men jag hade ju en tydlig (och även extra lång) mensblödning ju och tempen droppade där dagen innan mens precis dom vanligt... Så det fanns inte i mitt huvud att jag kunde vara gravid... Men kanske borde anat nåt när tempen höjdes igen och legat kvar 😣
 
Tack hörni, får fortsätta testa och se vad som händer, om det minskar i styrka eller ökar... Testet var ju inte dunderstarkt (men på bilden har det bara legat typ 10 sekunder efter jag doppapade det i kisset och när det fått legat sin tid såg det ändå starkare ut, var inte heller taget direkt med morgonurin utan 2:a kisset för dagen typ två timmar efter första kisset). Kan ändå tycka det borde vara väldigt starkt såhär långt efter BIM, men ska ta imorgon med morgonkisset... Känns dock inte så hoppfullt kanske, men vi får se ☺️
Jag tycker det såg starkt ut för att vara efter 10 sek, och dessutom är det RFSU va?
 
Förlåt för lång utläggning här i tråden men är lite i chock... Kom på att jag ju också tog nya blodprover dag 3 i menscykeln denna cykel och reagerade då på att östrogenetet var väldigt högt mot vad det varit vid tidigare blodprover samma dag i cykeln. Inser nu att det förstås berodde på att jag var gravid 🫠
 
Tror ni det är lugnt med alkoholen om det nu blir något med detta? Minns inte vad det är sagt kring alkohol i sånt här tidigt skede...

Kom på att jag även druckit halvt glas bubbel vid ett tillfälle, så totalt kanske 3 glas vin (vid olika tillfällen) och ett halvt glas bubbel en annan gång... Gud känns så dumt nu, men jag hade ju en tydlig (och även extra lång) mensblödning ju och tempen droppade där dagen innan mens precis dom vanligt... Så det fanns inte i mitt huvud att jag kunde vara gravid... Men kanske borde anat nåt när tempen höjdes igen och legat kvar 😣

Ta det lugnt vad det gäller alkoholen :heart Det är absolut ingen fara med den lilla mängden.

En vän till mig upptäckte extremt sent att hon var gravid (över halva tiden) och hade levt som vanligt, dvs vin till maten på helgerna ibland osv. Det föddes en fullt frisk flicka som var fullgången :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 939
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 515
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 159
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 980
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp