En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida - del 11

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man gör privat ivf - bör man göra ett sådant paket om tre behandlingar om det ges möjlighet? Är det ovärt att betala bara för en behandling?

Jag är 28 och sambon 29, blev gravid när vi försökt i tre månader men det var ett X och jag opererade bort ena äggledaren. Spermaprov bra, alla mina prov normala. AMH 2,2. Tycker väl att vi borde ha ganska goda förutsättningar... Men att lägga 30k+ på en behandling känns kanske lite risky? När man kan få tre för priset av två?

Vi funderar i övrigt på Livio Falun. Någon som har erfarenhet därifrån?
 
Om man gör privat ivf - bör man göra ett sådant paket om tre behandlingar om det ges möjlighet? Är det ovärt att betala bara för en behandling?

Jag är 28 och sambon 29, blev gravid när vi försökt i tre månader men det var ett X och jag opererade bort ena äggledaren. Spermaprov bra, alla mina prov normala. AMH 2,2. Tycker väl att vi borde ha ganska goda förutsättningar... Men att lägga 30k+ på en behandling känns kanske lite risky? När man kan få tre för priset av två?

Vi funderar i övrigt på Livio Falun. Någon som har erfarenhet därifrån?
Vi gick privat i Falun. Supernöjda med bemötande, både jag och sambon.
Vi fick köpa deras sk garantipaket, men hade vi inte fått det hade vi köpt deras trepack. Vi resonerade att hellre få ett barn och förlora "lite" pengar, än att köpa en behandling i taget.
 
Vi gick privat i Falun. Supernöjda med bemötande, både jag och sambon.
Vi fick köpa deras sk garantipaket, men hade vi inte fått det hade vi köpt deras trepack. Vi resonerade att hellre få ett barn och förlora "lite" pengar, än att köpa en behandling i taget.
Hmmm. Läste precis om det där med garantipaket. Det kanske vore något? Får höra med sambon. Om man får tillbaka pengarna om det inte gått räcker det ju nästan till två behandlingar till om man lägger till lite.
 
Hmmm. Läste precis om det där med garantipaket. Det kanske vore något? Får höra med sambon. Om man får tillbaka pengarna om det inte gått räcker det ju nästan till två behandlingar till om man lägger till lite.
Det är läkare där som bestämmer om man är godkänd för det eller ej, men vi resonerade som du. Om det inte skulle gå så skulle det inte bli många tusenlappar i mellanskillnad för ett trepack.
 
Det är läkare där som bestämmer om man är godkänd för det eller ej, men vi resonerade som du. Om det inte skulle gå så skulle det inte bli många tusenlappar i mellanskillnad för ett trepack.
Jag antar att de vill att man ska ha goda chanser att lyckas för att få det. Tror att vi har det men får se vad de säger. Vi vill dock använda en läkare de samarbetar med närmare oss för stimulering osv, vet inte om man kan använda det då.

Får se om jag orkar kontakta dem imorgon och fråga. Har längtat så länge efter att sätta igång men vi var tvungna att avliva vår katt igår så det fick plötsligt inte första prio längre...
 
Jag antar att de vill att man ska ha goda chanser att lyckas för att få det. Tror att vi har det men får se vad de säger. Vi vill dock använda en läkare de samarbetar med närmare oss för stimulering osv, vet inte om man kan använda det då.

Får se om jag orkar kontakta dem imorgon och fråga. Har längtat så länge efter att sätta igång men vi var tvungna att avliva vår katt igår så det fick plötsligt inte första prio längre...
:( Beklagar kissen :heart
 
Ja, det är långt protokoll vi kör, det skulle vara bättre vid endometrios. Så själva behandlingen börjas på cykeldag 19. Funderar på att ringa o fråga hur de räknar, om man inte ändå skulle kunna hinna ett försök innan jul, men har de sagt nej så har de ju.

Aha, då förstår jag.
Jag hade nog ringt och frågat ändå, det värsta som kan hända är ju att du får ett nej igen tänker jag?
 
Älskar privat vård (förutom där vi gjort utredningen). Mailade Falun och frågade vad jag börjar om jag vill använda en samarbetsläkare. Fick svar dagen efter att jag kan börja boka en tid hos läkaren jag vill använda. Mailade då den läkaren som jag varit hos tidigare och vet är bra. Hon svarade efter en timme att det bara är att jag bokar tid och tar med journalkopior från utredningen, så kontaktar hon Falun sen och processen är igång. Hon sa också att om vi inte hittar någon tid i onlinebokningen som passar så kan vi höra av oss. Bara det faktum att hon har onlinebokning och kvällstider är ju helt underbart.

Ringde dock stället där vi gjorde utredningen för att få ut journalen och de kan inte skicka den... Så jag måste åka till en annan stad en vardag mellan 8 och 16 för att hämta den... Bara att ta ledigt från jobbet och göra det. Nåväl, känns som att det kommer gå snabbt nu! Julen kommer ju emellan men tänk om vi kan börja i januari iaf!!!
 
Dag 20 utan ägglossning... Brukar ha mellan dag 13 och 17 men ibland blir det tydligen såhär. Hade en cykel på 50 dagar i våras tex. Vet att det är normalt men icke mindre frustrerande för det. Ju senare mensen i december kommer desto senare kommer den även i januari och desto längre tid går innan vi kan börja med ivf.
 
Dag 20 utan ägglossning... Brukar ha mellan dag 13 och 17 men ibland blir det tydligen såhär. Hade en cykel på 50 dagar i våras tex. Vet att det är normalt men icke mindre frustrerande för det. Ju senare mensen i december kommer desto senare kommer den även i januari och desto längre tid går innan vi kan börja med ivf.

Så är det alltid när man väntar...!
 
Jag kommer så småningom komma tillbaka in i den här tråden.
Våran graviditet gick åt helvete även den här gången med ännu ett sent missfall på mindre än ett år.
Får se om jag vågar försöka igen eller inte.
 
Själv har jag kört på progesteronkrämen den här veckan, lyckades inte riktigt pricka in ÄL med tester. Hade ett nääästan positivt för knappt 2 veckor sedan och trodde det skulle vara positivt dagen efter, men då var det svagare. Så troligen ÄL kvällen innan nästan positivt test eller kvällen efter.

Hade lite hopp denna månaden då jag känt mig lite annorlunda, men idag kom de vanliga stickningarna i livmodern som jag brukar få innan mens.
 
Jag kommer så småningom komma tillbaka in i den här tråden.
Våran graviditet gick åt helvete även den här gången med ännu ett sent missfall på mindre än ett år.
Får se om jag vågar försöka igen eller inte.

Så jäkla hemskt att du ska behöva gå igenom detta igen.
En stor kram till dig och hoppas du får ordentlig hjälp av vården nu.
 
Vår kallelse till planeringssamtalet damp ner i brevlådan idag, 14 dec ska vi till rmc.
Förra veckan ringde mannen dit då vi fått så olika besked hela tiden angående väntetiderna och de meddelade då att vi tidigast får komma på samtalet i januari.
Nu blev det en hel månad tidigare än förväntat.

Fick hjärtklappning när jag läste vad det stod i brevet. Nu är det lite mer på riktigt!
 
Sprutgenomgång och mycket ivf-information igår, känns så bra! Fick testa sticka mig i magen och helt plötsligt känns det verkligen att vi är DÄR. Nu händer det. Vi kanske inte blir gravida men vi försöker verkligen iaf. Sambon vill att vi börjar med en enstaka behandling och det känns okej. Det är mycket pengar och kanske är det inte mest troligt att lyckas på första försöket men vissa gör ju faktiskt det ändå så. Läkaren sa att utifrån vår ålder och provsvar etc så skulle vi kunna ha en så hög chans som 40-45% på ett försök!!! Försöker inte hoppas för mycket men vill också tillåta mig själv att vara positiv. Börjar troligtvis när jag får min mens i januari. Borde bli första halvan av januari någon gång men jag vet inte, min cykel just nu har varit så konstig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 581
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Välkomna till tråd 13 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL...
66 67 68
Svar
1 358
· Visningar
182 341
Senast: cherie
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp