Nu har jag äntligen träffat min vän som vet vem som döljer sig bakom det nicket.
Så nu kan jag skriva här att jag faktiskt blivit gravid.
6 försöket tog sig och jag är i v 7+2 typ.
Stort grattis

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu har jag äntligen träffat min vän som vet vem som döljer sig bakom det nicket.
Har gjort likadant vid mina färska insättningar, börjat två dagar efter äggplocket.
Ja!Även vid insättning av blastocyst?
6 befruktade ägg! Känns ändå bra under omständigheterna när det förra omgången var 7 befruktade på 15 ägg.
Det har gått bra med själva graviditeten. Har gått in i vecka 9 nu och fick se hjärtslag på vaginalt ultraljud i torsdags.@Bracco , hur har det gått för dig?![]()
Låter ändå lovande! Har du haft insättning idag?6 befruktade ägg! Känns ändå bra under omständigheterna när det förra omgången var 7 befruktade på 15 ägg.
Det har gått bra med själva graviditeten. Har gått in i vecka 9 nu och fick se hjärtslag på vaginalt ultraljud i torsdags.
Det som gått mindre bra är mitt mående. Mår illa i princip hela dagarna, kräks på kvällarna och sover, sover och sover. Dessutom den psykiska anspänningen på det. Jag har jagat plusset så länge att jag liksom hade byggt upp någon föreställning om att "bara jag plussar blir allt bra". Men glädjen byttes snabbt till oro och rädsla för missfall...
Den första trimestern känns som en enda plågsam förlängning av ruvardagarna! Jag var faktiskt inte riktigt beredd på det. Har så himla svårt att fatta att jag är gravid och att detta kanske kommer gå vägen. Det var något lättare när vi fick se fostret på ultraljudet, men samtidigt ser det ju ut som en liten fisk just nu, med lång svans som den "snärtade" till med när vi tittade på den, vilket förstärker känslan av att jag har en alien i mig och inte en blivande bebis.![]()
Låter ändå lovande! Har du haft insättning idag?
Efter att jag skrev var jag inne på deras sida och läste om just det och varför. Störigt dock med tågetNej, på onsdag. De sätter inte in 2-3 dagars ägg på CVL, utan vill odla alla till blastocyster. Jobbigt då man vet att många konmer falla bort och jag får tyvärr inte veta om det finns något kvar att sätta in förrän när jag redan är framme med tåget i Uppsala![]()
Då är vi nästan synkade!!Åh fy sjutton, är ej avundsjuk på ditt illamående alltså! Låter helt hemskt!
Och kan tänka mig att känslorna blir annorlunda när väl det där plusset kommer, när det är en massa annat att fundera över och oroa sig för
Så skönt att ni fått se fostret på ultraljudet! Blir ju lite mer verkligt, även om det som du säger är lite alien-like.
Jag går in i v.9 imorn!
Hade beräknat BIM till imorgon men nu kom mensen. Besvikelsen är stor. Det som kändes så bra den här gången.
Förstår vad du menar. Det gör inte känslan mindre påfrestande att min närmsta vän plussade nyligen. Är så himla glad för hennes skull men vi skojade innan om att kunna vara mammalediga samtidigt och nu känns det som att det bara rinner iväg.Sååå tråkigt, beklagar! Lika stor besvikelse varje gång. Och åtminstone jag inbillar mig massa olika symtom också, och varje gång tänker jag att "nu kan jag väl inte inbilla mig, det här måste vara nåt!"