En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag precis haft äggplock och ligger och vilar efteråt. 10 ägg denna gång så ändå förhållandevis bra, men tror ganska hög andel kommer vara omogna för många blåsor var fortfarande små. Vi får hålla tummarna för hög andel befruktade av de ägg som var mogna iaf! Det får vi veta imorgon tror jag ☺️

@Bracco , hur har det gått för dig? ❤️
Det har gått bra med själva graviditeten. Har gått in i vecka 9 nu och fick se hjärtslag på vaginalt ultraljud i torsdags. 🥹🙏
Det som gått mindre bra är mitt mående. Mår illa i princip hela dagarna, kräks på kvällarna och sover, sover och sover. Dessutom den psykiska anspänningen på det. Jag har jagat plusset så länge att jag liksom hade byggt upp någon föreställning om att "bara jag plussar blir allt bra". Men glädjen byttes snabbt till oro och rädsla för missfall...
Den första trimestern känns som en enda plågsam förlängning av ruvardagarna! Jag var faktiskt inte riktigt beredd på det. Har så himla svårt att fatta att jag är gravid och att detta kanske kommer gå vägen. Det var något lättare när vi fick se fostret på ultraljudet, men samtidigt ser det ju ut som en liten fisk just nu, med lång svans som den "snärtade" till med när vi tittade på den, vilket förstärker känslan av att jag har en alien i mig och inte en blivande bebis. 😆

Det har gått bra med själva graviditeten. Har gått in i vecka 9 nu och fick se hjärtslag på vaginalt ultraljud i torsdags. 🥹🙏
Det som gått mindre bra är mitt mående. Mår illa i princip hela dagarna, kräks på kvällarna och sover, sover och sover. Dessutom den psykiska anspänningen på det. Jag har jagat plusset så länge att jag liksom hade byggt upp någon föreställning om att "bara jag plussar blir allt bra". Men glädjen byttes snabbt till oro och rädsla för missfall...
Den första trimestern känns som en enda plågsam förlängning av ruvardagarna! Jag var faktiskt inte riktigt beredd på det. Har så himla svårt att fatta att jag är gravid och att detta kanske kommer gå vägen. Det var något lättare när vi fick se fostret på ultraljudet, men samtidigt ser det ju ut som en liten fisk just nu, med lång svans som den "snärtade" till med när vi tittade på den, vilket förstärker känslan av att jag har en alien i mig och inte en blivande bebis. 😆

Åh fy sjutton, är ej avundsjuk på ditt illamående alltså! Låter helt hemskt!
Och kan tänka mig att känslorna blir annorlunda när väl det där plusset kommer, när det är en massa annat att fundera över och oroa sig för ❤️
Så skönt att ni fått se fostret på ultraljudet! Blir ju lite mer verkligt, även om det som du säger är lite alien-like. 😂

Jag går in i v.9 imorn!

Nej, på onsdag. De sätter inte in 2-3 dagars ägg på CVL, utan vill odla alla till blastocyster. Jobbigt då man vet att många konmer falla bort och jag får tyvärr inte veta om det finns något kvar att sätta in förrän när jag redan är framme med tåget i Uppsala 😅
Efter att jag skrev var jag inne på deras sida och läste om just det och varför. Störigt dock med tåget 😅 Hoppas verkligen att denna gång går vägen för er!

Åh fy sjutton, är ej avundsjuk på ditt illamående alltså! Låter helt hemskt!
Och kan tänka mig att känslorna blir annorlunda när väl det där plusset kommer, när det är en massa annat att fundera över och oroa sig för ❤️
Så skönt att ni fått se fostret på ultraljudet! Blir ju lite mer verkligt, även om det som du säger är lite alien-like. 😂

Jag går in i v.9 imorn!
Då är vi nästan synkade!! ❤️

Stort lycka till @cherie ! 🙏

Står i valet och kvalet kring tågbiljetter.

Antingen bokar jag tåg med byte i Stockholm. Då har jag möjlighet att gå av tåget i Stockholm om kliniken ringer och avbokar återföringen, och kan vända tillbaka hem därifrån ganska enkelt. Det sparar mig några timmar i total resväg under dagen om besöket avbokas. Om besöket blir av har jag dock lite sämre marginal till besöket (ca 45-50 minuter bara, så är det trassel med tågförseningar mm så riskerar jag att kanske komma sent till tiden).

Alternstiv två är att jag bokar direkttåg till Uppsala. Då har jag mer marginal till besöket om det blir av och behöver inte oroa mig för förseningar i tågtrafinen etc, men om besöket avbokas kommer jag behöva åka hela vägen till Uppsala och sen fördriva ett par timmar i Uppsala tills nästa bra tåg går hem igen... Ganska lång resdag för ingenting.

Suck, har sån dålig känsla också över att det kommer finnas nåt att sätta tillbaks, är väl därför jag funderar på detta...

Hade beräknat BIM till imorgon men nu kom mensen. Besvikelsen är stor. Det som kändes så bra den här gången.

Sååå tråkigt, beklagar! Lika stor besvikelse varje gång. Och åtminstone jag inbillar mig massa olika symtom också, och varje gång tänker jag att "nu kan jag väl inte inbilla mig, det här måste vara nåt!"

Sååå tråkigt, beklagar! Lika stor besvikelse varje gång. Och åtminstone jag inbillar mig massa olika symtom också, och varje gång tänker jag att "nu kan jag väl inte inbilla mig, det här måste vara nåt!"
Förstår vad du menar. Det gör inte känslan mindre påfrestande att min närmsta vän plussade nyligen. Är så himla glad för hennes skull men vi skojade innan om att kunna vara mammalediga samtidigt och nu känns det som att det bara rinner iväg.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Välkomna till tråd 14! I denna tråd kan alla samlas som försöker skaffa barn och vill dela med sig av sin resa, oavsett hur vägen dit... 2
Svar
29
· Visningar
2 956
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det... 2
Svar
22
· Visningar
2 992
Senast: orkide
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
7 204
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny... 2
Svar
22
· Visningar
4 395
Senast: Milosari
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Cushings syndrom hund
  • Uppdateringstråd 31

Katt, Andra Djur