En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 13

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@cherie hur har du mått under hormonbehandlingen (IVF)? Ska man räkna med att man mår skit eller fungerar det att ha ett vanligt (arbets)liv?
Jag mådde också ok. Var orolig hur det skulle gå med alla hormoner i kroppen men det gick bra.
Med lite varierande arbetstider tog jag en del sprutor på jobbet, fungerade bra det med. Mina närmaste på jobbet visste så jag sa till i tid innan att jag ev skulle behöva bli avbytt.

Negativt test tyvärr, som väntat eg. Såklart inte definitivt ruvardag 6, men borde synas åtminstone en svag linje på ultratidigt test om det var nåt. Ffa om det skulle varit så att ömma bröst kom från hcg - då borde det ju vara mätbart även på stickan.

Jaja, jag har ju egentligen ställt mig in på nytt försök i augusti. OM det skulle ta sig då blir det april-bebis och det tycker jag känns som en ganska bra månad att få barn på. Men jag känner mig ju allt oftare mer tveksam till om det blir nåt barn öht här... ☹️

@cherie

Vad tråkigt :( det är verkligen en resa det här. Vi har ju inte alls försökt lika länge som er men kan ändå känna igen tankarna du har, tänk om det inte blir något alls? Jag håller alla tummar jag har för att vi får dela bebistråd framöver ❤️

Blir det uppehåll i juli pga semestrar eller var det något annat? Har för mig att du berättat förut så ber om ursäkt om jag kommer ihåg fel.

@cherie

Vad tråkigt :( det är verkligen en resa det här. Vi har ju inte alls försökt lika länge som er men kan ändå känna igen tankarna du har, tänk om det inte blir något alls? Jag håller alla tummar jag har för att vi får dela bebistråd framöver ❤️

Blir det uppehåll i juli pga semestrar eller var det något annat? Har för mig att du berättat förut så ber om ursäkt om jag kommer ihåg fel.

Ingen fara, jag dubbelfrågar ofta också, svårt hålla reda på allas detaljer i deras resor! Det är sommaruppehåll, men det är också bra att vänta någon eller ett par cykler innan man ger sig på nästa stimulering igen.

Hoppas verkligen vi får dela bebistråd framöver 🧡

Nu antar jag att detta troligen varit uppe tidigare, jag har inte läst denna eller någon av de tidigare tolv trådarna.
Men varje gång jag ser trådrubriken:
"En tråd för oss som vill ha barn som försöker bli gravida", funderar jag lite, denna gång tänkte jag att det vore väl trevligt med barnbarn men det är faktiskt något de får bestämma själv.

I övrigt vill bara tala om att det nog är dags att starta en ny tråd, nr. 14, så vi kan länka till den och låsa denna?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka