Tack@niardasp Vilken lycka, stort grattis! Så stort och fint![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack@niardasp Vilken lycka, stort grattis! Så stort och fint![]()
Jag hade ÄL idag. Hoppas förstås att all naturales ska fungera som det ska men hoppet är inte stort.Jag är precis vid ägglossnings-tider och vi försöker såklart naturlig väg, såhär mellan IVF-omgångar. Sannolikheten är ju dock så ofantligt låg att det skulle ta sig, med tanke på ålder, en bortopererad äggledare osv så försöker hålla förväntningarna så låga som möjligt.
Har nog landat i att köra stimulerat försök i augusti sen. Känns ändå som min kropp återhämtar sig direkt efter stimuleringarna med normal ägglossning, mens osv, så är förhoppningsvis ingen fara med täta försök.
Jag kan bara hålla med!Jag har ju två bonusbarn som var 9 och 12 när vårt gemensamma barn föddes. Jag hade inte så höga förväntningar på deras syskonrelation på grund av åldersskillnaden. Men jag kan inte förklara i ord hur fantastisk och nära och fin och kärleksfull deras relation är. Min erfarenhet är att syskonrelation med stor åldersskillnad kan bli lika värdefull och nära, något jag inte trodde innan jag såg det. Jag beklagar förlusten av farmor och mormor. Fick ångest av tanken att det skulle hända oss. (Vilket jag förstår att det kommer göra) tror många har just dessa två släktingar som sitt viktigaste kontaktnät
Livet blir sällan exakt som man tänkt sig - ibland blir det bättre!@Blyger @Dorinda @Libbsticka Tack för tröstande ordDet värmer att höra! Jag hoppas och tror att det blir bra, även om det inte blev som vi tänkte oss, om vi får turen att bli föräldrar igen
![]()
Jag och min bror har 5.5 år mellan oss.@Blyger @Dorinda @Libbsticka Tack för tröstande ordDet värmer att höra! Jag hoppas och tror att det blir bra, även om det inte blev som vi tänkte oss, om vi får turen att bli föräldrar igen
![]()
Förstår verkligen att det känns lite olustigt när det varit så rörigt. Jag hade känt precis likadant.Gah, så rörigt! Först ringde en sjuksköterska från kliniken idag och ändrade sig om ultraljudet, ville ha det dag 10-11 ändå (vilket även nya läkaren tyckte). Då tänkte jag att då får jag ge mig nu, nu får jag lita på läkarna och köra som de säger (har ju tidigare ifrågasatt lite försiktigt, eftersom jag reagerade så långsamt förra gången och behövde gå upp kraftigt i dos).
En timma senare ringer dock kliniken upp igen, men läkaren denna gång och inte sjuksköterskan. Hon sa att hon kollat igenom journalen noggrannt och mina tidigare responser, AMH-värde och vikt. Hon sa att nä, jag tycker vi ökar till högsta maxdos nu från start ändå (som tidigare läkare tänkt innan sommaren, men jag hade fått fel protokoll skickat till mig). Hon sa att jag sannolikt kommer svara alldeles för svagt på nuvarande dos (som jag misstänkte). Viss risk finns för överstimulering med maxdosen, men hon sa att då kör de totalfrys och sätter inte in någon färsk i denna cykel. Man förlorar lite tid (och jag förlorar ett färsk-försök i paketet
) men att det var det bästa alternativet om jag ville maxa mitt sista försök.
Känns lite läskigt och väldigt rörigt från deras sida, men jag ursäktar dem då jag var väldigt rörig och velig och ute i sista stund (sista dagen innan sommarstängningen) innan sommaren. Nu känns det ändå skönt att läkaren kollat igenom ordentligt och dosen är reviderad. Det är såklart positivt om vi kan få ut många ägg på mitt sista försök, för frysförsök är billigare sen om vi behöver fortsätta betala...
Förstår verkligen att det känns lite olustigt när det varit så rörigt. Jag hade känt precis likadant.
Men jag tycker det är bra att de maxar, jag hade nog också velat göra så om det var sista försöket.
Om risken för överstimulering hade varit överhängande (som vid PCOS) hade de säkert inte valt maxdosen utan tydligt övervägande tänker jag.Ja, största felet var ju verkligen att läkaren skickat ut fel protokoll innan sommarenTur i oturen att det var fel i appen så jag inte följde det felaktiga. Men men, nu är det vad det är och vi håller tummarna att det blir ett bra resultat nu sista gången! Jag har ganska mycket respekt för överstimulering, då min väns äggstockar vred sig pga kraftig överstimulering och hon fick opereras för det och var nära att förlora äggstock/arna. Men hon hade PCOS också, så kraftig överstimulering kan jag nog knappt få med mitt amh-värde
Så det ska nog gå bra!
Vad spännande att ni är igång med IVF alldeles snart! Om medicinerna är utskrivna så har de ju ett protokoll även om det inte delats till er ännuNär är nästa mens planerad?
Nej, varken vi eller kliniken vågade chansa på naturlig cykel, kör med maxad dos Leteozol och sedan Ovitrielle. Men slapp ta Provera så det är jag tacksam för att mensen kom av sig självt!@Malibu_Stacy Nej, jag tror inte alls risken för överstimulering är särskilt stor eg. Har nu stimulerat en vecka och har inte alls någon svullnadskänsla, tyngd eller magvärk som jag hade första gången när det blev ganska många ägg (och i slutet av förra omgången när vi fick till en skjuts). Blöder också ännu så östrogenet verkar inte heller fått fart. Så allt tyder på att det går segt denna gång också, tror inte jag svarat lika bra på gonal-f som med menopur helt enkelt.
Lycka till när nk väl drar igång! Inte ska väl mensen vara för tidig för en gångs skull, om den annars är ganska regelbunden. Håller alla tummarna! Tänk om det tar sig direkt
@Wenniz Åhhh så spännande! Kör du insättning i naturlig cykel? Vet inte vad som är standard![]()
Om det inte vuxit några blåsor, räknas försöket som förbrukat då? Håller tummarna!Och jag känner mig nervös inför UL imorgon. Har fortfarande blodblandade flytningar (hallå östrogenet, var är du?) så det känns inte hoppfullt. Å andra sidan inbillar jag mig lite mer tyngdkänsla/ömhet i magen, kanske gott tecken? Är så rädd att blåsorna inte vuxit nåt![]()