En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida del 14

Bukefalos 30 år!

Bra ändå att de väljer att sätta in nu istället! Hur gick återföringen idag? Håller alla tummar. Då ruvar vi båda två nu då ☺️
Det gick bra! Jag kände inget alls och det gick superfort.
Vi fick även en positiv överraskning då de sa att vi hade tre embryon som överlevt till idag och inte bara två som hon på telefon meddelade igår. Så ett sitter nu i min livmoder och de andra två odlas vidare. Så har vi tur kanske vi får något till frysen också.
Jag frågade även om det var pga dålig kvalitet som de valt att sätta in idag på dag 3 och det var det inte tydligen utan det var bara pga att vi inte fått ut så många ägg (6st totalt).
Jag fick också precis som du sa med ett graviditetstest hem så jag börjar med det och kan alltid köpa digitala till sen efteråt. Testdag för mig blev 9/11.
Håller tummarna för oss båda!

Ruvardag 4 idag.

Gravtest visar ultra-svag linje, kan knappt urskiljas, som en skugga. Men visst är något där.

Om det är ett spökstreck, rester kvar av hcg efter Ovitrelle-sprutan (tror det kan sitta kvar i upp till 10-12 dagar och idag är det 11:e dagen) eller kemisk graviditet återstår att se...

Missfallsrisken är oavsett mycket högre med dag 6-embryon så hoppet är inte stort oavsett. Vore psykiskt plågsamt, då skulle fortsatt stimulering dröja flera månader och tiden rinner oss ur händerna...

Ruvardag 4 idag.

Gravtest visar ultra-svag linje, kan knappt urskiljas, som en skugga. Men visst är något där.

Om det är ett spökstreck, rester kvar av hcg efter Ovitrelle-sprutan (tror det kan sitta kvar i upp till 10-12 dagar och idag är det 11:e dagen) eller kemisk graviditet återstår att se...

Missfallsrisken är oavsett mycket högre med dag 6-embryon så hoppet är inte stort oavsett. Vore psykiskt plågsamt, då skulle fortsatt stimulering dröja flera månader och tiden rinner oss ur händerna...

Håller alla tummar och tår här hemma 🩷

Håller alla tummar och tår här hemma 🩷

Tack 🧡 Men efter lite efterforskning på forum och grupper på facebook så inser jag att väldigt många har kvar utslag från Ovitrelle upp till 12-13 dagar - och jag är bara 10,5 dygn efter så det är högst sannolikt kvar hcg från sprutan. Jag tog ju test samma tidpunkt förra månaden (och fick superblankt test) - men då hade jag tagit sprutan mer än ett halv dygn tidigare så det gjorde nog skillnad i att den ändå hunnit gå ut helt.

Är nog för tidigt för att hcg från graviditet ska synas redan, har jag också förstått efter lite efterforskning.

Men jag testar imorgon igen så får vi se, sen kommande cykler får jag börja testa direkt efter återföring om jag vill testa såhär tidigt. Så jag tydligt ser att Ovitrellen är ute ut kroppen, så man kan lita på de tidiga testen.

Tack 🧡 Men efter lite efterforskning på forum och grupper på facebook så inser jag att väldigt många har kvar utslag från Ovitrelle upp till 12-13 dagar - och jag är bara 10,5 dygn efter så det är högst sannolikt kvar hcg från sprutan. Jag tog ju test samma tidpunkt förra månaden (och fick superblankt test) - men då hade jag tagit sprutan mer än ett halv dygn tidigare så det gjorde nog skillnad i att den ändå hunnit gå ut helt.

Är nog för tidigt för att hcg från graviditet ska synas redan, har jag också förstått efter lite efterforskning.

Men jag testar imorgon igen så får vi se, sen kommande cykler får jag börja testa direkt efter återföring om jag vill testa såhär tidigt. Så jag tydligt ser att Ovitrellen är ute ut kroppen, så man kan lita på de tidiga testen.
Är det inget allas alternativ för er att bara strunta i att testa förrän officiella testdagen?
Med tanke på hur mycket ”fel” det kan visa innan dess.
Jag känner att jag ändå inte kan påverka någonting nu så det skapar bara mer oro och frågor att hålla på att testa tidigt just eftersom det kan visa streck pga olika orsaker.
Men såklart gör ni det som känns bäst.
Jag håller ändå tummarna för att det tar sig och inte slutar i missfall ❤️

Är det inget allas alternativ för er att bara strunta i att testa förrän officiella testdagen?
Med tanke på hur mycket ”fel” det kan visa innan dess.
Jag känner att jag ändå inte kan påverka någonting nu så det skapar bara mer oro och frågor att hålla på att testa tidigt just eftersom det kan visa streck pga olika orsaker.
Men såklart gör ni det som känns bäst.
Jag håller ändå tummarna för att det tar sig och inte slutar i missfall ❤️

Haha, önskar att det vore ett alternativ men jag står inte ut i att gå runt och inbilla mig massa symtom i kroppen och hoppas i typ två veckors tid! Det är psykisk misshandel ocu så olidligt för mig! Jag vill veta så snart jag bara kan att det inte tagit sig, så jag kan sörja det och gå vidare 😄 Men min partner har ibland sagt att han tycker det tvärtom är tortyr att han bara får ha hopp i typ 5-6 dagar efter återföring, "kan man inte få hoppas lite längre i alla fall" så man är ju olika!

Jag får också alltid mens innan testdagen så jag vill gärna veta innan, så vi kan ha en plan med mottagningen för fortsatt stimulering/FET innan mensen kommer. Annars tappar jag en cykel varje månad för att min mens bryter igenom innan klinikens testdag.

Haha, önskar att det vore ett alternativ men jag står inte ut i att gå runt och inbilla mig massa symtom i kroppen och hoppas i typ två veckors tid! Det är psykisk misshandel ocu så olidligt för mig! Jag vill veta så snart jag bara kan att det inte tagit sig, så jag kan sörja det och gå vidare 😄

Jag får också alltid mens innan testdagen så jag vill gärna veta innan, så vi kan ha en plan med mottagningen för fortsatt stimulering/FET innan mensen kommer. Annars tappar jag en cykel varje månad för att min mens bryter igenom innan klinikens testdag.
Förstår, jag tänker mest att alla symtom man känner lika gärna kan härröra från progesteronet så det är sak samma.
Jag trodde dock att man alltid ska hoppa över en cykel innan man sätter igång igen?

Förstår, jag tänker mest att alla symtom man känner lika gärna kan härröra från progesteronet så det är sak samma.
Jag trodde dock att man alltid ska hoppa över en cykel innan man sätter igång igen?

Stimuleringar kan nog vara bra att vila en cykel, men min klinik har sagt att back-to-back kan gå bra också. Mellan stimulering och FET behövs ju heller ingen cykel emellan, åt nåt av hållen, tänker jag.

Ja, har man inte tagit progrestron tidigare och/eller man brukar få många symtom av dem så är det ju bra tanke att härleda ev symtom till progrestronet. Jag blir endast lite gasig av progrestron och reagerar i övrigt inget.

Denna cykel har jag haft lite molvärk varje dag och det är t.ex. ett av mina tydligaste gravsymtom, så därför ville jag testa särskilt tidigt denna gång så jag inte går runt och hoppas - och har hyperfokus på min livmoder och "hittar på"/upplever molvärken mer än vanligt pga mitt hyperfokus, vilket i sin tur ökar hoppet ännu mer osv.

Stimuleringar kan nog vara bra att vila en cykel, men min klinik har sagt att back-to-back kan gå bra också. Mellan stimulering och FET behövs ju heller ingen cykel emellan, åt nåt av hållen, tänker jag.

Ja, har man inte tagit progrestron tidigare och/eller man brukar få många symtom av dem så är det ju bra tanke att härleda ev symtom till progrestronet. Jag blir endast lite gasig av progrestron och reagerar i övrigt inget.

Denna cykel har jag haft lite molvärk varje dag och det är t.ex. ett av mina tydligaste gravsymtom, så därför ville jag testa särskilt tidigt denna gång så jag inte går runt och hoppas - och har hyperfokus på min livmoder och "hittar på"/upplever molvärken mer än vanligt pga mitt hyperfokus, vilket i sin tur ökar hoppet ännu mer osv.
Håller tummarna!

Ruvardag 4 idag.

Håller alla tummar här!!

Tack för förklaring!
Hade glömt bort att du ju tagit progesteron tidigare innan hela IVFen drog igång.
Jag hoppas verkligen att molvärken faktiskt betyder något ❤️

Tack för alla tumhållningar! 🧡

Alltså det måste vara något som pågår i magen. Det värker, ömmar och bränner på något konstigt sätt. Jag försöker tänka att jag inbillar mig och att jag har för mycket fokus på magen, men jag tror faktiskt inte det. Såhär känns inte kroppen i vanliga fall.

Imorgon tar jag nytt test. Åh, så jag hoppas att strecket är starkare imorgon 🧡

Vaknade för tidigt med lite förväntan i kroppen 🙈

Men visst är strecket starkare idag! ❤️Fortfarande jättejättesvagt, men att det är mer synligt idag utesluter ju ovitrelle-påverkan. Idag skulle till och med min partner urskilja linjen, det hade varit tveksamt igår 😄 Längtar efter ett ännu tydligare test! Men jag får påminna mig om att jag bara är fem dagar efter återföring och riktig testdag är inte förrän om en vecka.

Hoppas hoppas hoppas det är vår tur nu och att lilla embryot vill hålla sig fast och utvecklas bra nu! ❤️

Bifogade filer

• 20251028_045047~2.webp
    20251028_045047~2.webp
    14,3 KB · Visningar: 1 064
Fick precis brev i Kivra: ett embryo till frysen blev det, så det känns bra!
Dag 3 efter insättning idag så det är väl nu det fäster, eller inte fäster. Vi får se.
Blir det inget så kommer det först bli frysåterföring innan vi får gå på en ny runda IVF.
Fick idag också reda på att man räknar graviditetsveckor från senaste mensens första dag, vilket känns helt skevt i mitt huvud eftersom befruktning och sedan implantation sker så mycket senare 😅

Dag 3 efter insättning idag så det är väl nu det fäster, eller inte fäster. Vi får se.
Blir det inget så kommer det först bli frysåterföring innan vi får gå på en ny runda IVF.
Fick idag också reda på att man räknar graviditetsveckor från senaste mensens första dag, vilket känns helt skevt i mitt huvud eftersom befruktning och sedan implantation sker så mycket senare 😅
Det är skevt, detta är mer korrekt, syftar dock mer på bf datumet.

Bifogade filer

• IMG_7921.webp
    IMG_7921.webp
    1,6 MB · Visningar: 788
Läkaren på kliniken ringde upp idag och ville gå igenom nya planen. De är så ofantligt gulliga på CVL! Läkaren tog sig ordentligt med tid för att lyssna på mig, svara på frågor, lägga ny plan osv och sen lägger hon till i slutet "Men vi hoppas ju egentligen att den här planen är helt i onödan nu, så jag håller alla tummar!"

Det är fint att de ändå möter upp och går med på att göra plan för ny stimulering innan man ens vet om detta tagit sig ordentligt. Så flexibla och tillmötesgående. Har bara gott att säga om dem!

Jag sa ingenting om graviditetstesten ännu, men nu finns iaf nytt protokoll och nya mediciner klara om detta skiter sig 🧡 Vi får också köpa ett till 3-paket om vi önskar, så ekonomiskt känns det också överkomligt.

Idag känns det hoppfullt på alla sätt och vis. Scenario A vore fantastisk om den fortskred, men plan B känns ändå överkomlig den med!

Vilken bra resultat med ett till frysen och ett som blivit återfört! Grattis. Håller såklart tummarna att embryot i livmodern fäster ocj utvecklas fint!

Det är skevt, detta är mer korrekt, syftar dock mer på bf datumet.
Jo jag vet ju vad som är korrekt rent fysiologiskt, och hur man räkna ut BF. Men det känns ju verkligen fel att säga att man är i vecka 5 när man (förhoppningsvis) plussar 2 veckor efter återföringen.
Jag har alltid tänkt att när någon säger att den är 12 veckor gången så var det 12 veckor sedan denne hade oskyddat sex/embryotransfer.

Liknande trådar

• Vad gör ni på sommarloven?
  • Lämplig kattras?
  • Omplacering av en hund (tikar som slåss)
  • Uppsagd som medryttare

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden del III
  • Lämplig kattras?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka