cherie
Trådstartare
Åh men det är så jävla fint att jag smäller AV!
Håller alla tummar att det blir en liten 2026a även för er.![]()
Tack kära du
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh men det är så jävla fint att jag smäller AV!
Håller alla tummar att det blir en liten 2026a även för er.![]()
Red du under stimuleringen något eller du lät bli det? Tänkte mest i början.7 är jag på idag! Och ja, jag tar cyclogest morgon och kväll. Jag tycker jag känner pyttelite molvärk ibland på kvällen/natten sedan två dagar tillbaka. Annars känns allt som vanligt. Känner inte alls av någon tyngdkänsla eller stora äggstockar längre. Kunde inte ens skritta på hästen för en vecka sedan men idag kände jag inget alls inte ens i trav. Så äggstockarna har ju definitivt gått tillbaka nu efter all stimulering. Får se om jag börjar känna något mer i veckan som kan tyda på evtl graviditet, eller progesteronbiverkning…
Jag red men bara uteritter. Märkte snabbt att det inte kändes bra att trava, stod i lätt sits eller undvek trav helt. Galopp testade jag inte ens. Sedan när äggstockarna var som störst var det inte ens bekvämt att skritta så då struntade jag i ridning helt ungefär tiden vid äggplock och återföring till igår, en vecka senare. Allt kändes som vanligt igen när jag red igår så äggstockarna är inte stora längre.Red du under stimuleringen något eller du lät bli det? Tänkte mest i början.
Har en lektion imorgon vilket är dag 3 på stimuleringen, frågan är om man ska eller man inte ska rida, efter det hade jag inte tänkt rida fler dagar iaf.Jag red men bara uteritter. Märkte snabbt att det inte kändes bra att trava, stod i lätt sits eller undvek trav helt. Galopp testade jag inte ens. Sedan när äggstockarna var som störst var det inte ens bekvämt att skritta så då struntade jag i ridning helt ungefär tiden vid äggplock och återföring till igår, en vecka senare. Allt kändes som vanligt igen när jag red igår så äggstockarna är inte stora längre.
Under 3 av de 4 stimuleringar jag har gjort så har jag inte känt av något förutom de sista 2-3 dagarna innan äggutplock. Den gången jag kände av stimulering i kroppen var det mer som att jag inte kunde sitta still, som ett påslag i kroppen. Efter äggutplock kändes det dock desto mer i ett par dagar, särskilt den senaste gången då jag blev överstimulerad.Har en lektion imorgon vilket är dag 3 på stimuleringen, frågan är om man ska eller man inte ska rida, efter det hade jag inte tänkt rida fler dagar iaf.
Jag kände inget så jag red, men lugnare(hade egen häst). Däremot hade jag nog avbokat en ridlektion. Känns onödigt…..Har en lektion imorgon vilket är dag 3 på stimuleringen, frågan är om man ska eller man inte ska rida, efter det hade jag inte tänkt rida fler dagar iaf.
Allt beror ju på hur stora dina äggstockar osv blivit. Jag kände av det i vardagen hela tiden, kunde exempelvis inte gå särskilt snabbt utan att det spände för mycket och kände mig otymplig och trött. Att springa var inte på kartan, allt som skumpade var oskönt dvs även ridning. Men långt ifrån alla känner ju så. Jag började redan dag 3-4 känna detta.Har en lektion imorgon vilket är dag 3 på stimuleringen, frågan är om man ska eller man inte ska rida, efter det hade jag inte tänkt rida fler dagar iaf.
Jag kan idag nog säga officiellt att min IVF resa är här med slut. En frisk och livlig bebis visade sig på KUB:et idag. Tänka sig, vårt enda embryo var verkligen guldägget från vårt sista äggplock där bara 2 ägg fanns att plocka.
Önskar er alla i gruppen lycka till och håller tummarna för er!![]()
Wow! Stort grattisJag kan idag nog säga officiellt att min IVF resa är här med slut. En frisk och livlig bebis visade sig på KUB:et idag. Tänka sig, vårt enda embryo var verkligen guldägget från vårt sista äggplock där bara 2 ägg fanns att plocka.
Wow vad kul att allt såg bra ut! Stort grattis, hoppas ni äntligen kan andas ut lite nuJag kan idag nog säga officiellt att min IVF resa är här med slut. En frisk och livlig bebis visade sig på KUB:et idag. Tänka sig, vårt enda embryo var verkligen guldägget från vårt sista äggplock där bara 2 ägg fanns att plocka.
Känns som en evighet till testdagen. Jag har sedan 2 dagar tillbaka rapat mycket och haft tillfällen men illamående. Väldigt kort, kommer lika snabbt som det går men än dock. Har även känt av lite molvärk och sen den konstanta tröttheten.
Men allt kan ju bero på progesteronet också så vad vet jag? Har ju aldrig varit varken gravid eller tagit progesteron. Vi vill ju gärna veta så vi kan gå vidare och planera nästa fas om detta inte blir något. Denna vecka kommer att bli lång…
Åh wow, så glad för er skull!Jag kan idag nog säga officiellt att min IVF resa är här med slut. En frisk och livlig bebis visade sig på KUB:et idag. Tänka sig, vårt enda embryo var verkligen guldägget från vårt sista äggplock där bara 2 ägg fanns att plocka.
Där kom tyvärr mensen med buller och bång, punktligt på cykeldag 28 (11 dagar efter insättning) samt negativt testFörklarar varför jag haft migrän igår och känning även idag, har ofta det i samband med mens.
Plus att jag nu vet att jag får massa gravidsymtom av cyclogesten. Igår var jag så illamående och doftkänslig och kände mig verkligen gravid.
Ska ändå fortsätta med progesteronet till officiell testdag på söndag och testa igen enligt Livio, sen höra av mig på måndag. Förhoppningvis hinner vi med en frysåterföring i december men det kommer vara på håret om det hinns med innan jul beroende på när mensen kommer komma i december
De gör tydligen undantag ibland och gör återföring direkt på nästa cykel. För mig skulle det egentligen inte vara något problem då jag inte ens varit i närheten av att bli överstimulerad, men vill inte göra det ifall det skulle minska risken att bli gravid. Får se vad läkarna säger nästa vecka.
Ja det känns allt lite tungt, mest dock för att det tar sån himla tid allting. Det var liksom mars när vi drog igång allting.BeklagarSå tråkigt när man också går och hoppas och önskar.
Hoppas ni hinner ett försök till innan jul! Är det tre stimuleringar ni har totalt?
Ja det känns allt lite tungt, mest dock för att det tar sån himla tid allting. Det var liksom mars när vi drog igång allting.
Nu blir det ju troligtvis en lång väntan hela november innan vi kan dra igång igen i december, förhoppningsvis.
Precis, vi har tre stimuleringar totalt och alltså två kvar. Men frysåterföring ska göras innan stimulering nr 2 påbörjas, frysåterföring räknas inte (eller räknas till föregående IVF-stim). Chanserna ser väl lite bättre ut vid frysåterföring av dag 5 blastocyst än den färska dag 3 vi gjorde nu.
Jag tog upp det igår med sköterskan och hon sa att de ibland har gjort så att man kört FET direkt. Hon tyckte jag skulle ta upp det igen när jag ringer på måndag, då de oavsett vill vänta till den officiella testdagen innan de planerar nästa steg. Men hon antydde något om att det ibland är bättre för livmoderslemhinnan att vila en cykel då den kan vara påverkad (?). Men tänker jag får ta det med läkare nästa vecka, det var ju efter lite diskussion inte heller något problem att börja med IVF direkt trots att regionen säger insemination. Så de verkar ändå lite flexibla.Ja, jag vet, all väntan är verkligen så himla tradig. Och väntan inför att ens få börja som ni haft måste kännas ännu mer meningslös!
Men hör med kliniken om ni inte skulle kunna göra FET direkt? Men visst, säger de att det ger sämre resultat vill man ju inte. Det är inget vår klinik har sagt när jag frågat (utan de har sagt att så länge kroppen verkar ha återhämtat sig dvs ägglossningen kommer igång, livmodern byggs upp som den ska osv så går det bra). Min partner har sagt typ "Men är vi säkra på att de pratar sanning? Privat klinik som vill ha penga?", men då har jag kontrat med att kliniken har i princip bäst statistik i Sverige och jag tror inte de gör saker som sabbar den statistiken och sitt rykte. Jag tror snarare de bara är mer flexibla och tillmötesgående, medan regionerna känns lite mer stelbenta och ska följa sina riktlinjer (jag jobbar själv i region). Om ni skulle få göra FET i november så skulle ju julledigheten komma lite mer naturligt för er också, så hoppas det kanske kan gå att göra ett undantag om det skulle kännas ok för er!
Som jag skrivit förut måste all väntan bli ännu mer plågsam för samkönade par, då man inte ens har möjlighet att försöka naturligt mellan gångerna så det blir ju verkligen helt stopp.