Habina
Trådstartare
Hamnade i ett riktigt kaninhål i morse och har börjat fundera på det här med att ge hästen örter. Alltså inte som nåt slags stärkande eller hormonändrande (även om jag funderar på om ponnyns brunsten skulle underlättas med munkpeppar) utan mer örter som omväxling/berikning.
Ger ni några örter och i såna fall vilka? Hur ger ni dem?
Minns att jag höll på med örter 2003-2004 i ett desperat försök att rädda livet på Habina, men lite maskrosblad gjorde såklart ingen skillnad där. Sen dess har jag inte ens tänkt på örter. Mest minns jag hur det låg grönt smul överallt…
Men jag har lätt ångest över mina hästars vardagsliv, med trista hagar halva dygnet och box andra halvan. Så allt som kan göra det lite trevligare är värt att testa tänker jag.
Ger ni några örter och i såna fall vilka? Hur ger ni dem?
Minns att jag höll på med örter 2003-2004 i ett desperat försök att rädda livet på Habina, men lite maskrosblad gjorde såklart ingen skillnad där. Sen dess har jag inte ens tänkt på örter. Mest minns jag hur det låg grönt smul överallt…
Men jag har lätt ångest över mina hästars vardagsliv, med trista hagar halva dygnet och box andra halvan. Så allt som kan göra det lite trevligare är värt att testa tänker jag.