Finns ju även flora incognita men det tyckte jag inte var lika träffsäkerJa det är den jag använt någon gång innan. Måste bara lista ut om det blir överskådligt så jag bara kam ha infon i appen, vore toppen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns ju även flora incognita men det tyckte jag inte var lika träffsäkerJa det är den jag använt någon gång innan. Måste bara lista ut om det blir överskådligt så jag bara kam ha infon i appen, vore toppen!
Kan du inte slå nällor med lie nu under växtsäsongen? Vi har ruggar i skuggiga partier av hagarna, och både hästar och får älskar dem när de torkat några timmar.Han får fö maxdos 40 g nässlor och 30 g nypon. Kuren pågår i minst en månad, tills örterna är slut. Sen får jag se vad han får framöver.
Kan du inte slå nällor med lie nu under växtsäsongen? Vi har ruggar i skuggiga partier av hagarna, och både hästar och får älskar dem när de torkat några timmar.
Är det någon som vet något om älggräs till häst? De äter ju inte färskt älggräs, men äter hästar torkat älggräs? (som hö/halm, inte som finstrimlat tillskott) Bör man undvika att ge det, i och med att det verkar vara lite salicylsyra (smärtstillande) i?
(en del älggräs i ena hagen, och jag funderar på vad som är bäst att göra med det om jag ska slå det - slängas eller torkas)

Jag tycker annars att mina två shettisar, som ibland beter sig som om de svälter även om de är överviktiga, brukar kunna äta det mesta - men älggräs (och tistlar och lite annat) låter de än så länge bli
Alla mina har ätit.
Första dagen med örtkur igår. Pål blev alldeles vild när jag kom med brännässlepelletsen. Tydligen luktar den väldigt gott. Blandade ihop med hans lusernhack och det var soprent i krubban sen.
Samma med nyponen. Köpte hela, så blötlade ihop med Fytopell. Tyckte de fortfarande kändes hårda, men det krasade inte när han (nöjt) mumsade i sig.