En undersökning snälla svara!!

Sv: En undersökning snälla svara!!

1. Hjälm vid intag från hage med tuffa hästar (jag släpper hellre än att gå i närkamp även om jag skulle ha hjälm och väst, mitt liv är alltid värt mer än en hästs) och vid ridning/körning, inte vid skötsel om hästen inte har konstaterat lynnesfel eller är benägen att slåss..

2. CE-märkt crossryggskydd vid all uteridning och hoppning/markarbete samt om jag dressyrar på okänd häst eller häst som kan bli arg eller bralla..

3. Alltid skor med klack.. enda gången jag kan rida utan är om jag rider barbacka, då finns det inget att fastna i..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm? ja, alltid.
2: Använder du skyddsvänt?när jag hoppar terränghinder, annars sär jag lite slarvig med den.
3: Har du ridstövlan/skor med klack?ja, alltid.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Alltid ridhjälm, enstaka tillfällen utan, i ridhus.
2: I princip aldrig, men vid terränghoppn, jaktridn mm använder ja väst.
3: Alltid ridstövlar med klack.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Alltid när jag rider.
2: Jag har ingen egen, men jag lånar ibland.
3: Ridskor med klack.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Alltid hjälm vid ridning!
2: Används ej.
3: Ridskor och stövlar med klack så klart!
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm?
Ja, alltid vid ridning! Dock inte när jag ryktar eller hanterar min häst.

2: Använder du skyddsväst?
Nej... men jag ska köpa en.

3: Har du ridstövlan/skor med klack?
Jajjemän. Samt säkerhetsstigbyglar.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1) Alltid vid ridning ibland vid longering/tömkörning. Alltid vid löshoppning
2) Nej
3) Alltid.

Har även handskar vid longering/tömkörning och ridning.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1) Ja, alltid vid ridning och körning och för det mesta vid longering.
2) Ja, alltid vid ridning
3) Alltid
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm? Alltid vid ridning, longering och tömkörning
2: Använder du skyddsvänt? Ne aldrig, har endast använt det 3 gånger i hela mit liv
3: Har du ridstövlan/skor med klack? Ja! förutom när ja rider barbacka då brukar ja rida i tennis skor
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm? Ja, vid ALL ridning!
2: Använder du skyddsvänt? Jaa, i princip jämny, undantag ibland när jag rider på banan. Men ska jag ut tar jag alltid den. För "knas" i huvudet annars och tror jag ska ramla av och göra illa mig. Som straff för att jag inte har den. Haha. :D :o
3: Har du ridstövlan/skor med klack? Japp, fast på somrarna rider jag mest i gympadojjor och då har jag inte det... dumt jag vet.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

ALLTID hjälm vid ridning, körning, longering/tömkörning, och vid prommenad med unghäst!

Har skyddsväst vid longering/tömkörning prommenad med unghäst och vid ridning på unghäst men ska jag rida ett dressyrpass så är det OMÖJLIGT att rida med väst tyvärr...

Alltid kraftiga skor vid hantering/stallarbete och alltid med klack om jag rider

För det mesta anv jag handskar
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Alltid hjäm vid ridning och körning
Alltid väst vid ridning, efter att jag har blivit trampad utan väst och bröt 10 revben :eek:
Alltid klack på skor och säkerhetsstigbyglar
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Frågor: 1: Använder du ridhjälm? ja
2: Använder du skyddsvänt? nej
3: Har du ridstövlan/skor med klack? oftast om ej har jag westernsadeln o där kan jag ej komma igenom stigbyglarna
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

Använder ridhjälm så fort jag rider, dock ej vid tömkörning osv, vilket jag borde jag vet.

Japp har väst när jag hoppar eller rider unghästarna.

Japp har klack men ingen stålhetta vilket ja funderar på att ha :)
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm?
Ja, när jag skall rida där barn kan se mig och om jag rider nya okända hästar. Oftast rider jag utan, och skulle aldrig drömma om att ha den på vid hantering
2: Använder du skyddsvänt?
ALDRIG! tycker att det är omöjligt att rida dressyr i!
3: Har du ridstövlan/skor med klack?
Jag äger ett par sånna, men det är sällan som jag bryr mig om vad jag har på fötterna. Har tapaderos på sadeln så jag kan inte glida igenom med foten.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1: Använder du ridhjälm? Ja alltid
2: Använder du skyddsvänt? JA efter att jag rammlade av ordentligt en gång så har jag den alltid.
3: Har du ridstövlan/skor med klack? japp både ridstövlar och skor med klack
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

guzzi my love skrev:
Frågor: 1: Använder du ridhjälm? 2: Använder du skyddsvänt? 3: Har du ridstövlan/skor med klack?

Jag använder hjälm när jag rider, men inte när jag tömkör eller longerar. Jag använder skyddshäst när jag hoppar teräng och för det mesta när jag hoppar bana, men inte annars. Och till sist ja, jag har ridstövlar med klack! Bortsett från sommaren, då det brukar bli gympaskor!
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

En fråga till er som rider med gympaskor utan klack: Varför skaffar ni er inte ridskor med klack? Det finns ju gympaskor med klack speciellt för ridning, jag tycker de är perfekt att ha på sommarn.
 
Sv: En undersökning snälla svara!!

1. Oftast hjälm vid ridning. Dock långt ifrån alltid. Dock alltid när jag är på anläggningar där barn vistas, nästan aldrig hemma på gården/ängarna) Aldrig annars, bortsett från en gång när jag skulle ta in min unghäst första gången efter att ha blivit sparkad i huvudet (8h på akuten, sydd 3ggr med 25 stygn, förlorat massa blod), men då var hon from som ett lamm.

2. Säkerhetsväst endast vid fälttävlans- träning & tävling.

3. Hmm skor o stövlar med klack? oftast, iaf vid seriös träning, vid skritt och joggingturer blir det joggingdojjer.
Har åkt av och fastnat en gång, då hade jag ridstövlar, 2 varv i sken i paddock hängde jag under hästen innan stiglädret lossnade från sadeln. Min erfarenhet av joggingskor är att händer något så glider de ur stigbyglarna och av från fötterna :idea:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om någon av er gjort/gör det på era hästar. I så fall får ni gärna svara på nedanstående frågor. Ilöpande text eller...
Svar
16
· Visningar
1 252
Senast: Cattis_E
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 438
Senast: Freazer
·
Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 892
Senast: TinyWiny
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
34 143
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Bra blötmat

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Dressyrsnack 17
  • Galoppombytenas mysterium (utbruten ur Dressyrsnack)

Omröstningar

Tillbaka
Upp