Enäggstvillingar

MissFideli

Trådstartare
Kan det vara fler än 2 enäggstvillingar? Alltså om man får trillingar, kan de vara identiska alla 3, eller bara 2+1?
 
Kan det vara fler än 2 enäggstvillingar? Alltså om man får trillingar, kan de vara identiska alla 3, eller bara 2+1?
Såg precis en dokumentär om det och tydligen kan åtminstone upp till fyrlingar vara enäggstvillingar.

Och enäggstvillingar kan i undantagsfall vara av motsatt kön O_o
 
Självklart kan det bli det!

Fast det är ganska ovanligt. Av alla födslar i Sverige per år är ca 20 trillingar och av dem är 1 enäggstrillingar.

Teoretiskt sätt finns ingen övre gräns på hur många foster som skulle kunna härstamma ur ett ägg, men i praktiken blir det sällan mer än tre (och även det är ovanligt)
 
Intressant! Tack! Tycker man oftast ser att när det bli 4 och uppåt så är det enäggstvillingar i olika grupper så att säga.
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 786
Senast: verser
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
891
Senast: alazzi
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 527
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Hund Nu vill jag ha den samlade Buke expertisens åsikt och råd om en ”skitsak” Vår hund Roy, en Border Collie som fyller 1 år om någon vecka...
Svar
13
· Visningar
1 442
Senast: swemale
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp