Bukefalos 28 år!

Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
ArneWeise
Hittat hit, förvirrad, ska lusläsa rollistan sedan.

Blacksmithfarm
Det är jag! :D

Cirkus
Har fått sin roll
Undrar om en spelare kan få fler rader vid samma tillfälle. Det kan de.

Ferrari
Är förvirrad, speciellt angående den neutrala rollen.
Gör en sammanställning om vad som gäller för Cimorene och Therandil i olika scenarier.

fio
Hittar leken.
Läser leken och ångrar sitt deltagande.
Tackar GO för hennes frågor och genomgång.

Gabby_Ossi
Hittat hit. Vill läsa om alla frågor och svar.
Gör en mastodontsammanställning av vad som kan ske, vilken info som finns mm med frågor till LL där ngt är oklart.

Habina
Undrar vad hon gett sig in på, undrar om drakar är goda i leken.
Funderar över spioninfon, rent teoretiskt kan en spelare få alla rader en natt, men det är minimal chans.
Tycker att det är som vanligt, hon läser rollistan och känner sig lugn, sedan läser hon våra frågor och känner att hon inte hänger med.
Svarar Hedinns undran med att hon tar en ulv i taget men tycker att det var bra att vinstvillkoren diskuterades och klargjordes. Funderar över vad det kan säga om GO’s roll.

Hedinn
Hittar leken och tror hon förstår någorlunda, tänker att det annars klarnar efterhand.
Tycker att det är bra att saker reds ut men undrar om det kan vara onödigt att ge alla tips på precis alla möjliga scenarier.

Hemlig
Känner sig förvirrad, men tror att det kommer ge sig eftersom.

Illiana
Känner sig lost efter ett långt uppehåll men ska göra vad hon kan för att hänga med.

LenaH
Efterfrågar Jesus…
Vill att vi använder rollnamn istället för temanamn.
Vill att LLs använder avvikande färg.
Tänker lira på känsla.

Niyama
Gillar inte riktigt den neutrala rollen, tycker det är en omvandling i lightmodell.
Reder ut min missuppfattning av Q’s fundering kring den neutrale och spioninfon.
Påpekar att det inte står som Q menar ang. att spionrader skulle skickas vidare.

quarter4ever
Hittar leken först, ska läsa igenom den med.
Ställer ett gäng frågor om olika roller, när siorna startar, om den välsignade lynchas, hur röstfifflaren fungerar…
Undrar om inte alla goda roller i rollistan är drakar, det är de inte.
Funderar kring hur den neutrale kan ställa till det i spioninfon, jag hängde inte helt med på hur hon menade till en början, men Niyama rätade ut frågetecknen åt mig. + att Q utvecklar sina tankar i frågan.
Undrar om en spelare får en rad som den sedan måste skicka vidare – så är det inte.
Menar att ulven i fårakläder inte är helt utanför lyan från start då den känner till en som ingår i den.

Snurrfian
Hittar leken.
Läser igenom och känner som Habina, fattade rollistan men blev förvirrad av allas frågor.
Så till mina funderingar kring leken hittills:
Hajjade till lite på Hedinns kommentar med tanke på förra leken där det var Q som ville stoppa "info" och Q var ond då. Min fråga är alltså - finns det något i denna info som framkommit som kan skada goda? Om inte - varför skulle det vara dåligt?
Q har jag diskuterat lite med redan, hon ställer frågor och funderar över rollfunktioner och scenarier på sitt vanliga sätt. Säger i detta läget inget om hennes roll.
I övrigt verkar de flesta mer eller mindre förvirrade av rollistan, vilket inte säger mycket om deras roller.
 
Jisses.. Jag lyckas inte hänga med alls! Jag håller i alla fall med @LenaH om att använda rollnamn istället för jag tror att Det är temanamnen som förvirrar mig mest!

Tack @Gabby_Ossi för sammanställningen, den gjorde mig kanske lite mindre förvirrad.

@Hedinn funderade lite på om det var att hjälpa onda att se olika scenarion men som jag ser det kan det ju även hjälpa goda så då är det ju ändå win liksom!
 
Okej så leken är igång, frågor har ställts och svar getts. Hedinn verkar tycka, som tidigare talare sagt, att det är lite onödigt med alla detaljfrågor. Habina håller med lite och börjar fundera om det kan vara ett sätt för gabby_ossi att skaffa sig ett alibi.

Ärligt talat så tycker jag att det bara är bra att gabby ställde så många frågor öppet, så att fler spelare kan få svar på eventuella frågor de har. Jag ser inte riktigt Habina's resonemang som något att bygga på, då det var så många frågor och, som sagt, fler spelare kan ha samma eller liknande frågor. Jag vet, jag vet, det är lekstart och alla griper efter halmstrån men ja, värt att nämna min åsikt ändå.
 
1. Snälla - använd inte temanamnen utan vilken roll som avses. Jag är alldeles för lat för att leta upp rollistan varje gång. :o

Ja, TACK! Funderade på att skriva det här igår men ville inte vara mer gnällig :o. Ni som är roade av teman får ju gärna använda namnen men snälla skriv ut vilken roll det är också (både spelare och LL!). Jag pallar inte plugga in namn för en lek som ändå är slut på några dagar, och det blir alldeles för tungt att hela tiden gå in på en annan lista för att leta upp namnet och hitta rollen (inte för att det i sig är jobbigt, men det blir ju avbrott i läsningen hela tiden).
 
Äh jag har inte hunnit med som jag ville och det finns inte mycket att gå på så här långt, jag skulle vilja rösta på både Q och gabby för att de virrade till det för mig med alla sina frågor, Gabby gjorde åtminstone ett bra jobb med att sammanställa all info vilket gör att hon känns godare än Q just nu som bara rör till det för mig.
Snurrfian röstar på Q eftersom jag tror att hon är ond som försöker röra till alla roller så ingen fattar någonting och den onda sidan vinner. Om jag får tid så försöker jag kolla lite till och se om jag hittar något annat som verkar mer ulvigt än så.
 
Ska iväg en sväng och väljer att rösta nu ifall tiden drar iväg.

Kanske lite ojuste av mig att rösta innan Hedinn hunnit försvara sig, men även jag är beredd att ändra min röst om jag kommer in senare och något annat mer misstänkt har dykt upp.

Blacksmithfarm röstar på Hedinn


För att hon ifrågasätter om det är bra att GO radar upp scenarier och saker som kan hända. Jag har svårt att se att goda har något att förlora på det? Snarare är det väl onda som kan tänkas vilja att saker ska förbli dunkla?
 
Ok, jag har kommit så långt att jag har två önskemål (och jag misstänker att jag delar dem med @Niyama och @cirkus ...)

1. Snälla - använd inte temanamnen utan vilken roll som avses. Jag är alldeles för lat för att leta upp rollistan varje gång. :o

2. Kan vi be våra LLs (@Madalitso och @Derring-Do ) att använda avvikande färg i tråden? :)

För övrigt så hajar jag ungefär 0 och tänker lira på känsla. :cool:

Vi skyller på att vi är nybörjare som lekledare ;)

Vi ska försöka komma ihåg att använda annan färg + i alla fall skriva ut rollerna tillsammans med temanamnen (vi har egentligen bättre koll på temanamnen än rollerna, men ska försöka :p)
:)
 
ArneWeise
Hittat hit, förvirrad, ska lusläsa rollistan sedan.

Blacksmithfarm
Det är jag! :D

Cirkus
Har fått sin roll
Undrar om en spelare kan få fler rader vid samma tillfälle. Det kan de.

Ferrari
Är förvirrad, speciellt angående den neutrala rollen.
Gör en sammanställning om vad som gäller för Cimorene och Therandil i olika scenarier.

fio
Hittar leken.
Läser leken och ångrar sitt deltagande.
Tackar GO för hennes frågor och genomgång.

Gabby_Ossi
Hittat hit. Vill läsa om alla frågor och svar.
Gör en mastodontsammanställning av vad som kan ske, vilken info som finns mm med frågor till LL där ngt är oklart.

Habina
Undrar vad hon gett sig in på, undrar om drakar är goda i leken.
Funderar över spioninfon, rent teoretiskt kan en spelare få alla rader en natt, men det är minimal chans.
Tycker att det är som vanligt, hon läser rollistan och känner sig lugn, sedan läser hon våra frågor och känner att hon inte hänger med.
Svarar Hedinns undran med att hon tar en ulv i taget men tycker att det var bra att vinstvillkoren diskuterades och klargjordes. Funderar över vad det kan säga om GO’s roll.

Hedinn
Hittar leken och tror hon förstår någorlunda, tänker att det annars klarnar efterhand.
Tycker att det är bra att saker reds ut men undrar om det kan vara onödigt att ge alla tips på precis alla möjliga scenarier.

Hemlig
Känner sig förvirrad, men tror att det kommer ge sig eftersom.

Illiana
Känner sig lost efter ett långt uppehåll men ska göra vad hon kan för att hänga med.

LenaH
Efterfrågar Jesus…
Vill att vi använder rollnamn istället för temanamn.
Vill att LLs använder avvikande färg.
Tänker lira på känsla.

Niyama
Gillar inte riktigt den neutrala rollen, tycker det är en omvandling i lightmodell.
Reder ut min missuppfattning av Q’s fundering kring den neutrale och spioninfon.
Påpekar att det inte står som Q menar ang. att spionrader skulle skickas vidare.

quarter4ever
Hittar leken först, ska läsa igenom den med.
Ställer ett gäng frågor om olika roller, när siorna startar, om den välsignade lynchas, hur röstfifflaren fungerar…
Undrar om inte alla goda roller i rollistan är drakar, det är de inte.
Funderar kring hur den neutrale kan ställa till det i spioninfon, jag hängde inte helt med på hur hon menade till en början, men Niyama rätade ut frågetecknen åt mig. + att Q utvecklar sina tankar i frågan.
Undrar om en spelare får en rad som den sedan måste skicka vidare – så är det inte.
Menar att ulven i fårakläder inte är helt utanför lyan från start då den känner till en som ingår i den.

Snurrfian
Hittar leken.
Läser igenom och känner som Habina, fattade rollistan men blev förvirrad av allas frågor.

Summan av kardemumman är att vi alla är förvirrade på ett eller annat sätt. Snygg uppställning såhär tidigt ;)
 
Jag har ännu inte hittat något att gå på. Såhär tidigt i leken är det så som det brukar vara. @Blacksmithfarm räknar på antalet roller och är även först ut med en sammanställning, @quarter4ever frågar en massa om allt och ingenting, @Snurrfian känner sig snurrig och röstar på en som får henne att bli ännu snurrigare.

@Gabby_Ossi fixar en enorm sammanställning av allting hon har frågor på. Men det blev många uträtade frågetecken även för mig så jag tackar för det.

Jag har med andra ord inte hittat något jag reagerar på än. Men det kommer säkert under kvällen ;)
 
Jag måste tyvärr rösta nu, har ingenting att gå på egentligen men funderar om @Hedinn verkligen skulle göra den tabben som Q gjorde i sista leken.. Det tror inte jag med tanke på att alla minns det, snarare kan det ju vara så att en ond BSF vill kasta den skuggan på en god för att få ut en god i första lynch så därför

fio röstar på Blacksmithfarm

Jag ska försöka hoppa in före DL och är givetvis beredd att ändra min röst då detta är ett longshot! Men tyvärr blir det ju ofta så i första DL
 
Jag måste också rösta nu, då jag kommer att sitta fast i ett annat spel sen resten av kvällen :angel:

Jag tycker att Hedinn gjorde ett knepigt val att protestera (dåligt ordval) mot mer information. Som god, speciellt, vill man ju verkligen ha så mycket information det bara går för att göra kvalificerade gissningar. Pga denna fantastiska (japp, sarkasm) teori så... Illiana röstar på Hedinn

Jag tror inte att jag hinner in innan DL men jag ska försöka komma in om jag dör eller vi tar en paus eller så.
 
Jag har legat och sovit i omgångar under dagen ( inga kattungar än dock) för att ta igen för ingen sömn inatt , men har läst under dagen och här är lite tankar från mig
Jag reagerar på Habina lite grann, nu blir hon ju iofs ofta misstänkt första dagen men det jag reagerar på så är det detta jag har fetat och strukit under det i citaten jag reagerar på :

Dvs rent teoretiskt kan en god få alla rader en natt, även om chansen är liten?

Jag känner mest att jag ska fokusera på att hitta onda och få ut dem, så får alla ni med fungerande hjärna tänka på allt knepigt som kan hända. ;)

Fast det är klart, då måste jag vara säker på att jag kan lita på er andra. :nailbiting: :arghh:

sedan skriver Hedinn detta vilket jag fö reagerade på precis samma sätt som @Blacksmithfarm på. Det var dessutom mig som Hedinn blev misstänksam mot när jag som ond försökte tysta ner info i förra leken så det fick mig verkligen att höja på ögonbrynen ( sedan vet jag inte vad jag ska tänka om BSF egentligen. Men samma tanke om det hela har vi )
Det är väl jättebra att saker reds ut ordentligt, egentligen, men samtidigt kan jag inte låta bli att känna att det kanske kan vara onödigt att ge alla "tips" på precis alla möjliga scenarion, eller är jag lite löjlig då? :p
Habina svarar:
Jag fortsätter med att försöka hitta en ond i taget, men tex tycker jag det är bra att det framkommer att vi även behöver få ut ulven utanför lyan, men inte den neutrale om han blir ond.

Men jag förstår hur du menar... Tror du gabby kan ha en dold agenda? Tänker att om hon var ond skulle hon PM:at LL frågorna istället, för vad kan en ond tjäna på att skriva i tråden?

Å andra sidan så skulle hon tex få mig att misstänka att hon är god, så det blir förstås ett bra alibi. :o

så det jag funderar över är helt enkelt om inte Habina kan vara ulven i fårakläder utanför lyan som vinkar hej vilt till den hon känner till i lyan ( onda häxan Zemenar) Vilken i så fall skulle vara Hedinn i min tanke

Jag regerade kanske främst på det som habina skrev och jag fetade i citatet av henne sist , det känns som att att hon försöker "prata" med Hedinn ang GO? För att få veta vart hon ska rösta? Och är hedinn istället god så kan det också vara ett försök av en ond Habina att kasta misstankar åt hedinns håll ?
Jag tycker nog så här:
Gabby_Ossi gjorde en riktigt bra sammanställning av leken som jag inte tror att hon skulle göra som ond , väldigt ambitiöst och jag tycker att det märks att hon funderat över det mesta i leken, så i vilket fall inte just nu uppe på min radar, men heller inte så att jag vill hålla henne som god för den delen., men just nu mer + än - iaf
Hedinns kommentar om att inte ge alla tips ( i samband med att G_O gjort sin stora översyn med frågor kring leken= får mig ju att sätta henne på min obs lista . Och så sedan detta med Habina som jag dessutom reagerar på .
Habina ja som redovisas ovan så är hon också någon jag misstänker så här långt, men då kanske främst för att vara den onda utanför lyan Men kan ju förstås också vara omvänt scenario. Att hon är onda häxan som letar efter ulven i fårakläder? Eller så är hon bara "typisk Habina" som brukar kunna bli misstänkt i första DL
BSF Jag tycker att hon verkar tänka vettigt, och faktiskt rätt likt mig - sedan kan man ju alltid fundera över det några varv, eller två, eller tre .... Röstar på hedinn för att det är konstigt att hon reagerar på GOs sammanställming och att det bara är onda sidan som tjänar på att saker inte blir kända BSF är inte just för stunden den jag känner för att granska i vilket fall
Snurrfian som röstar på mig för att jag gör det mer förvirrat vet jag inte riktigt vad jag ska tro om . Det kan mycket väl vara en typisk förstadagsröst , eller så sitter hon i lyan , eller så är hon bara en förvirrad god som inte kan komma med nåt bättre för stunden. får vara ett frågetecken för stunden
Fio verkade vilja lämna walk.over i inledningen och har väl egentligen inte kommot med mer än så Tilllägg; och precis när jag ska posat detta så röstar hon på BSF för att hon röstade på Hedinn
LenaH har jag sett på tok för lite av för att kunna ha någon åsikt om.
Illiana nygammal spelare . välkommen tillbaka:) Har inte skrivit något som fått mig att fundera så här långt och har skrivit en kortare sammanställning under dagen som jag inte finner konstig , utan faktiskt lite i min linje . en spelare jag inte vet hur hon brukar spela så hon kan väl förstås luras , men jag hade mina tankar ang habina och hedinn innan hon skrev sitt inlägg så det är inte hon som fått mig att fundera över dem . Men ingen aning vart jag har henne.
Niyama har inte ännu visat några tankar annat än roller och andra frågor utifrån dem Så avvaktar med att tycka något tills jag ser mer om hur hon tänker om deltagarna
Ferrari har inte heller skrivit något som fått mig att reagera så här långt så lika där avvaktar med att tycks något
cirkus hemlig och ArneWeise har skrivit för lite för att ens jag ska våga tänka något om dem för stunden
 
DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18.36 fio röstar på Blacksmithfarm
18,44 Illiana röstar på Hedinn

Q 1
Hedinn 2
BSF 1

 
Inget att gå på egentligen såhär inför första DL, som vanligt med andra ord.
Funderade som andra över Hedinns åsikt om att G_O hade för många frågor öppet.
hemlig röstar på fio för att hon reagerar på att BSF reagerat på samma som jag (och för att jag i nuläget inte vill lägga tredje rösten på nån i DL1).
 
Ja jag har också svårt att förstå varför många frågor skulle vara något negativt. I en lya så sitter man ju oftast och diskuterar leken tillsammans och då diskuterar man ofta olika scenarion där, medans som god så är det lättare att fråga direkt i leken samt att de då kan vara till hjälp för andra goda. Saker som man inte har funderat på sedan innan.

Bara en sån där snabb spontan tanke ;)
 
Eftersom jag inte vill komma för sent med min röst ( never again hoppas jag! ) så kan jag ju lika gärna rösta nu och sedan möjligen ändra röst istället om något annat verkar mer misstänkt

Jag är inte obekväm med att lägga en tredje röst på någon i DL1 som jag faktiskt misstänker, då får folk ifrågasätta mig senare om jag har fel, jag har iaf redovisat hur mina tankar går mer kan jag inte göra

quarter4ever röstar på Hedinn
dels för hennes resonemang kring att G_Os sammanställning och frågor i denna skulle kunna vara till gagn för onda ? snarare tvärsom väl . Sedan har jag ju min tanke ang habina och Hedinn som i så fall förstärker mina misstankar mot Hedinn, har jag fel om hedinn så är ni
 
@quarter4ever jag skrev som jag skrev mest för att se om någon skulle nappa på det, vilket du och Illiana gjorde. ;)

Jag reagerar dock också på att Hedinn tar upp något som diskuterades en del i förra leken (och ja, jag är för att så mkt info gås igenom som möjligt. Dels för oss förvirrade ringrostiga och dels för nya som kan behöva tips). Därför lägger jag min röst på Hedinn ikväll, såvida inget annat skumt dyker upp.

Habina röstar på Hedinn
 
Det var vissa specifika frågor jag tyckte kanske kändes onödiga, som handlade om ulvarnas val. Sånt som skulle kunna vänta, åtminstone nån DL, eftersom goda ändå inte kan påverka något/ha nytta av infon förrän det hänt något. Men som jag skrev var jag inte säker, utan att det var en tanke som slog mig.

Jag förstår att folk reagerar på mig pga det, men det kan ju kanske bli lite intressant att se reaktionerna på det, samt reaktionerna på reaktionerna. Det finns säkert de som passar på att fixa enkla röster där (från alla sidor, förvisso). Men reaktionerna från andra borde kunna säga mer än min kommentar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 879
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 219
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 038
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 567
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp