Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
@quarter4ever jag skrev som jag skrev mest för att se om någon skulle nappa på det, vilket du och Illiana gjorde. ;)

Jag reagerar dock också på att Hedinn tar upp något som diskuterades en del i förra leken (och ja, jag är för att så mkt info gås igenom som möjligt. Dels för oss förvirrade ringrostiga och dels för nya som kan behöva tips). Därför lägger jag min röst på Hedinn ikväll, såvida inget annat skumt dyker upp.

Habina röstar på Hedinn

Fast va? Vad var syftet att få nån att nappa på det, om du misstänker mig för kommentaren?
 
DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18.36 fio röstar på Blacksmithfarm
18,44 Illiana röstar på Hedinn
18.54 hemlig röstar på fio
19,03 quarter4ever röstar på Hedinn

19.03 Habina röstar på Hedinn

Q 1
Hedinn 4
BSF 1
fio 1
 
En hel del röster på Hedinn och det är några timmar kvar till DL. Vet inte riktigt vad jag ska tänka angående detta. Det är ju inte så mycket att gå på.

Reagerar en del på @Habina och hennes kommentar "jag skrev som jag skrev mest för att se om någon skulle nappa på det, vilket du och Illiana gjorde". Är jag helt blåst som inte fattar varför man ens skriver något sånt för att få se andras reaktion? Och själv riskera att hamna i rampljuset...
 
En hel del röster på Hedinn och det är några timmar kvar till DL. Vet inte riktigt vad jag ska tänka angående detta. Det är ju inte så mycket att gå på.

Reagerar en del på @Habina och hennes kommentar "jag skrev som jag skrev mest för att se om någon skulle nappa på det, vilket du och Illiana gjorde". Är jag helt blåst som inte fattar varför man ens skriver något sånt för att få se andras reaktion? Och själv riskera att hamna i rampljuset...

Jag hamnar alltid i rampljuset. ;) Hur jag än leker. Jag har en smart tanke, jag förklarar den, ingen fattar och så blir jag lynchad. :D

Oftast händer det dessutom när jag har en extra rolig roll (tex spion), såååå frustrerande. ;)
 
Jag funderar på hur olika man kan tolk saker - ändå så verkar det som om denna DL kommer att handlar om sig om huruvida någon försöker snurra till det eller göra förtydliganden och vem det i så fall gynnar och ifall att snurrerier är med flit.

Jag som inte är på topp just nu tycker att det är jättebra att andra frågar och funderar och sammanställer - jag kan inte se hur det skulle gagna onda sidan faktiskt.

Att q gör det på sitt vis med väldigt mycket tankar rakt ut tycker jag är som vanligt så jag tycker det är konstigt att reagera på det. Det säger mig typ ingenting om var q står. Däremot så tycker jag att Snurrfian egentligen går på gabby litegrann hon också, fast med andra ord och att hennes sammaställning skulle vara för att förvirra.

Jag tycker det är lite obehagligt med det som ser ut att vara ett drev mot Hedinn just nu - även om Hedinn är ond så är det ju ett perfekt ställe för onda att gömma sig. Är hon god så är det riktigt illa.

cirkus röstar på Snurrfian
enligt ovan teori
 
Fö leker jag via mobilen nu och såg inte Q:s röst innan jag skickade min. Känns inte helt bra med alla röster på Hedinn, så jag funderar på att ändra. Men jag har ju inte reagerat på nåt annat. :arghh:
 
Jag reagerar på rösterna på Hedinn. Känns lite väl enkelt. Visst, ulvarna brukar ofta kunna räkna ut saker snabbare än goda (generellt alltså, typ vilka roller olika har) eftersom de vet vilka som är i lyan. Men det finns ju ändå anledning att vara lite försiktig med vad man skriver (särskilt när spioninfo endast når goda). Nu finns ju ingen spioninfo än och jag vet inte riktigt vad Hedinn syftar på (har det skrivits? kan du förtydliga @Hedinn vad det var specifikt?) men jag tycker inte det är så jäkla skumt att påminna om försiktighet.
 
Jag reagerar väldigt mycket på Habinas kommentar om att hon skrev som hon gjorde för att se vilka som skulle reagera. Reagera på vad? Att du höll med @Hedinn om att det kanske var för mycket information, och genom detta stärka andras misstankar mot denne och sen själv rösta på just Hedinn.

Men jag förstår hur du menar... Tror du gabby kan ha en dold agenda? Tänker att om hon var ond skulle hon PM:at LL frågorna istället, för vad kan en ond tjäna på att skriva i tråden?

Å andra sidan så skulle hon tex få mig att misstänka att hon är god, så det blir förstås ett bra alibi. :o
Bifogar citatet av det som skrevs för att få se vilka som reagerade om det verkligen var det syftet.

Nä, det känns lite ludet.

Ferrari röstar på Habina
För att hon påstår att hon skrev en kommentar för att se vilka som reagerade, och sen lägger en fjärde-röst på Hedinn. Det är något som skaver i hela det resonemanget.
 
(särskilt när spioninfo endast når goda)
fat nä även den onda utanför lyan kunde väl få en rad ? samt den neutrale eller hur? och dessutom så kan ulven i fårakläder ju använda drakörten till att antingen
A) ta kål på en drake
B) om inte så vet den att den i alla fall inte är drake
 
fat nä även den onda utanför lyan kunde väl få en rad ? eller hur? och dessutom så kan den ju använda drakörten till att antingen
A) ta kål på en drake
B) om inte så vet den att den i alla fall inte är drake

Ja, men det kan vi ju inte påverka. Det är ulvarna som käkar och de får ingen info. Men jag menade "inte når lyan" vilket väl borde framgå? Menar du att det är bättre att dela med sig av tankar/information bara för att en utanför lyan också kan ha fått info?
 
Jag skulle spontant säga att jag inte funderar så mycket över de första rösterna på mig, inte heller Arnes konstaterande:

Jisses.. Jag lyckas inte hänga med alls! Jag håller i alla fall med @LenaH om att använda rollnamn istället för jag tror att Det är temanamnen som förvirrar mig mest!

Tack @Gabby_Ossi för sammanställningen, den gjorde mig kanske lite mindre förvirrad.

@Hedinn funderade lite på om det var att hjälpa onda att se olika scenarion men som jag ser det kan det ju även hjälpa goda så då är det ju ändå win liksom!

Ska iväg en sväng och väljer att rösta nu ifall tiden drar iväg.

Kanske lite ojuste av mig att rösta innan Hedinn hunnit försvara sig, men även jag är beredd att ändra min röst om jag kommer in senare och något annat mer misstänkt har dykt upp.

Blacksmithfarm röstar på Hedinn


För att hon ifrågasätter om det är bra att GO radar upp scenarier och saker som kan hända. Jag har svårt att se att goda har något att förlora på det? Snarare är det väl onda som kan tänkas vilja att saker ska förbli dunkla?

BSF upplever jag lite som en säkerhetsröst, och vad jag förstår vore hon även lite intresserad av förklaring/"försvar".

Jag måste också rösta nu, då jag kommer att sitta fast i ett annat spel sen resten av kvällen :angel:

Jag tycker att Hedinn gjorde ett knepigt val att protestera (dåligt ordval) mot mer information. Som god, speciellt, vill man ju verkligen ha så mycket information det bara går för att göra kvalificerade gissningar. Pga denna fantastiska (japp, sarkasm) teori så... Illiana röstar på Hedinn

Jag tror inte att jag hinner in innan DL men jag ska försöka komma in om jag dör eller vi tar en paus eller så.

Det här kan vara vad som, behov av att rösta och det fanns nån att rösta på.

Eftersom jag inte vill komma för sent med min röst ( never again hoppas jag! ) så kan jag ju lika gärna rösta nu och sedan möjligen ändra röst istället om något annat verkar mer misstänkt

Jag är inte obekväm med att lägga en tredje röst på någon i DL1 som jag faktiskt misstänker, då får folk ifrågasätta mig senare om jag har fel, jag har iaf redovisat hur mina tankar går mer kan jag inte göra

quarter4ever röstar på Hedinn
dels för hennes resonemang kring att G_Os sammanställning och frågor i denna skulle kunna vara till gagn för onda ? snarare tvärsom väl . Sedan har jag ju min tanke ang habina och Hedinn som i så fall förstärker mina misstankar mot Hedinn, har jag fel om hedinn så är ni

Q4 får applåder för tidig röst! :D Ser det inte som konstigt att hon reagerar, varken på mig eller en sån kommentar. Men ja, hade väl gärna sett henne tänka till lite extra där, om hon är god.

@quarter4ever jag skrev som jag skrev mest för att se om någon skulle nappa på det, vilket du och Illiana gjorde. ;)

Jag reagerar dock också på att Hedinn tar upp något som diskuterades en del i förra leken (och ja, jag är för att så mkt info gås igenom som möjligt. Dels för oss förvirrade ringrostiga och dels för nya som kan behöva tips). Därför lägger jag min röst på Hedinn ikväll, såvida inget annat skumt dyker upp.

Habina röstar på Hedinn

Habina förstår jag mig inte på alls just nu, men hon har också tidigare haft lite historia av att lätt röstas ut i DL 1 pga den typen av kommentarer, så jag är inte helt säker på ondska där. Men samtidigt känns hon som någon som skulle kunna reagera på den här typen av drev istället för att följa, speciellt med den erfarenheten.
 
Jag reagerar väldigt mycket på Habinas kommentar om att hon skrev som hon gjorde för att se vilka som skulle reagera. Reagera på vad? Att du höll med @Hedinn om att det kanske var för mycket information, och genom detta stärka andras misstankar mot denne och sen själv rösta på just Hedinn.


Bifogar citatet av det som skrevs för att få se vilka som reagerade om det verkligen var det syftet.

Nä, det känns lite ludet.

Ferrari röstar på Habina
För att hon påstår att hon skrev en kommentar för att se vilka som reagerade, och sen lägger en fjärde-röst på Hedinn. Det är något som skaver i hela det resonemanget.

Du får självklart rösta på mig pga det. :) Notera dock att jag inte var medveten om att det var en fjärderöst jag la och att jag funderar på att ändra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
5 010
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 440
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 860
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 705
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp