Enchanted forest ulvlek

Status
Stängd för vidare inlägg.
DL 1 kl 21
17:13 Snurrfian röstar på quarter4ever
17:26 Blacksmithfarm röstar på Hedinn
18.36 fio röstar på Blacksmithfarm
18,44 Illiana röstar på Hedinn
18.54 hemlig röstar på fio
19,03 quarter4ever röstar på Hedinn
19.03 Habina röstar på Hedinn
19.11 cirkus röstar på Snurrfian
19.16 Ferrari röstar på Habina


Q 1
Hedinn 4
BSF 1
fio 1
Snurrfian 1
Habina 1
 
@quarter4ever du skriver att det var Hedinn som reagerade på dig i förra leken när du ville undanhålla info, tror du att hon skulle avslöja sig på det viset alltså och göra samma sak när alla har det i färskt minne? Jag vet inte om Hedinn är ond eller god men det var ju min motivering till att rösta på Bsf, jag kan ju ha fel givetvis men det hade varit bra med ett svar både från dig och @Blacksmithfarm.

Varför jag frågar är ju för det känns inte helt säkert att jag har fattat alla roller och det känns som vem som helst kan bli lynchad och inte den med flest röster därför skulle jag bli tacksam för ett svar.
 
Se svaret till q4. Och samma fråga till dig, blir det bättre att dela med sig av information bara för att en ond utanför lyan kan ha fått info?

Jag känner mig allmänt förvirrad (speciellt som den här diskussionen även var med i förra leken), men kan du förklara lite mer hur du menar att det skulle gynna onda sidan? Jag är trög och tycker att det tex kan vara bra för oss ringrostiga och/eller nya spelare. Du behöver inte ta exempel exakt för den här leken, jag vill inte att det blir lättare för onda (jag fattar bara inte hur).
 
Ja, men det kan vi ju inte påverka. Det är ulvarna som käkar och de får ingen info. Men jag menade "inte når lyan" vilket väl borde framgå? Menar du att det är bättre att dela med sig av tankar/information bara för att en utanför lyan också kan ha fått info?
jag reagerade mest på att du skrev just det att det är bara goda som kan få info : eftersom det framkommit tydligt innan att så inte är fallet .
Sedan ska man aldrig underskatta vad spioninfo kan ge till lyan om de fått korn på den som är ulven i fårakläder ( förutsatt att den fått info då- men i alla fall)
Jag har varit med i en lya som gjorde det ganska tidigt ( sagan om ringen ) och det kan jag säga att vi fattade precis vilka som pekades ut som bla änge och även andra goda rollerl vilket starkt bidrog till att vi kunde vinna) Likaså i Harry Potter leken då habina mycket klart visade vem som var ängel för oss efter hon vart siad . ( nu hade vi inte lika rolig lek i lyan den gången men hur det nu blev så blev det faktiskt mer jämt och ovisst än man kunde ana - mycket tack vare den onda utanför lyan )
 
Jag reagerar på rösterna på Hedinn. Känns lite väl enkelt. Visst, ulvarna brukar ofta kunna räkna ut saker snabbare än goda (generellt alltså, typ vilka roller olika har) eftersom de vet vilka som är i lyan. Men det finns ju ändå anledning att vara lite försiktig med vad man skriver (särskilt när spioninfo endast når goda). Nu finns ju ingen spioninfo än och jag vet inte riktigt vad Hedinn syftar på (har det skrivits? kan du förtydliga @Hedinn vad det var specifikt?) men jag tycker inte det är så jäkla skumt att påminna om försiktighet.
Jag gick tillbaka och kollade och konstaterade att jag nog överreagerade något. Tänkte nog främst på delen om trollkarlarna(?) kunde förhäxa sig själva (kan eventuellt snurra till roller här nu), men inser väl att det nog inte har någon betydelse.

Läste snabbt, under stress, och ville väl bidra med något i och med att jag inte visste när jag skulle få tid här under kvällen.
 
Att du lutar åt att Gabby kan vara god. Det kan förstås alla men för mig är alla neutrala (nej, inte rollen är väl bäst att skriva innan nån kommer och påpekar det) så jag blir lite förvånad hur folk lutar åt god/ond hit och dit redan.

Det där har jag tagit upp i massor med lekar tidigare, ffa efter att jag blev missförstådd i en lek när jag var siare och dog. Att jag skriver så betyder INTE att gabby är god eller att jag bestämt mig för att hon är god. Utan enbart att hon lutar lite, lite mer åt goda sidan, eftersom jag inte ser varför en ulv skulle göra en sådan genomgång och ställa de frågor hon gjorde. Men självklart kan jag ha fel, just nu är det ju bara ulvarna som vet något i leken.
 
@quarter4ever du skriver att det var Hedinn som reagerade på dig i förra leken när du ville undanhålla info, tror du att hon skulle avslöja sig på det viset alltså och göra samma sak när alla har det i färskt minne? Jag vet inte om Hedinn är ond eller god men det var ju min motivering till att rösta på Bsf, jag kan ju ha fel givetvis men det hade varit bra med ett svar både från dig och @Blacksmithfarm.
jag kan mycket väl ha fel i mina tankar om hedinn. men vem vet vad en lya gör ? eller vad man råkar skriva som ulv
Men absolut att jag funderar över om jag gjort ett misstag med att rösta där ! Sedär @Hedinn jag funderar .
Men lite känns det ju som att du går ut till försvar för hedinn? både i din röst på BSF och även nu med detta inlägget ? Vad får dig så säker på att hon kan vara god?
 
jag reagerade mest på att du skrev just det att det är bara goda som kan få info : eftersom det framkommit tydligt innan att så inte är fallet .
Sedan ska man aldrig underskatta vad spioninfo kan ge till lyan om de fått korn på den som är ulven i fårakläder ( förutsatt att den fått info då- men i alla fall)
Jag har varit med i en lya som gjorde det ganska tidigt ( sagan om ringen ) och det kan jag säga att vi fattade precis vilka som pekades ut som bla änge och även andra goda rollerl vilket starkt bidrog till att vi kunde vinna) Likaså i Harry Potter leken då habina mycket klart visade vem som var ängel för oss efter hon vart siad . ( nu hade vi inte lika rolig lek i lyan den gången men hur det nu blev så blev det faktiskt mer jämt och ovisst än man kunde ana - mycket tack vare den onda utanför lyan )

O_o Har jag spelat så bra?
 
Se svaret till q4. Och samma fråga till dig, blir det bättre att dela med sig av information bara för att en ond utanför lyan kan ha fått info?

. Jag tror att lyan är de som kan vinna på att "tysta" ned info/scenariefunderingar.

Vad den onda eV kan få där övertag mot goda pga det vet jag inte?
 
Jag la till en sak i mitt citat.. Nej jag har ingen aning om Hedinn är god eller ond, jag skrev ju det?
 
jag reagerade mest på att du skrev just det att det är bara goda som kan få info : eftersom det framkommit tydligt innan att så inte är fallet .
Sedan ska man aldrig underskatta vad spioninfo kan ge till lyan om de fått korn på den som är ulven i fårakläder ( förutsatt att den fått info då- men i alla fall)
Jag har varit med i en lya som gjorde det ganska tidigt ( sagan om ringen ) och det kan jag säga att vi fattade precis vilka som pekades ut som bla änge och även andra goda rollerl vilket starkt bidrog till att vi kunde vinna) Likaså i Harry Potter leken då habina mycket klart visade vem som var ängel för oss efter hon vart siad . ( nu hade vi inte lika rolig lek i lyan den gången men hur det nu blev så blev det faktiskt mer jämt och ovisst än man kunde ana - mycket tack vare den onda utanför lyan )

Men alltså, jag skrev ju att onda ofta räknar ut saker snabbare än goda? Ja, när jag var ond utanför lyan så visade jag mig nästan direkt för lyan så det är ju inget konstigt att de hittar den direkt. Jag skrev generellt, och även att jag inte visste vad Hedinn syftade på.

Det har hänt i ganska många lekar att ulvarna hittat ängel eller siare pga informationen som goda delat med sig av. Så när de utanför lyan har spioninfo som inte ulvarna har kanske man ska fundera lite extra.
 
jag kan mycket väl ha fel i mina tankar om hedinn. men vem vet vad en lya gör ? eller vad man råkar skriva som ulv
Men absolut att jag funderar över om jag gjort ett misstag med att rösta där ! Sedär @Hedinn jag funderar .
Men lite känns det ju som att du går ut till försvar för hedinn? både i din röst på BSF och även nu med detta inlägget ? Vad får dig så säker på att hon kan vara god?
Gillar funderandet! :up:

Spontant just nu känner jag mig minst skeptisk till de som varit mest och diskuterat saken det senaste nu. Kan ju vara helfel, såklart, men min erfarenhet säger mig att ulvar brukar försöka undvika det, eftersom goda ofta är bra på att gå på varandra i DL1 som det är.

Jag kommer att rösta snart, då jag behöver ut i stallet igen (och imorgon ska jag iväg på fölbedömning så kommer inte vara så delaktig under dagen). Ska gå igenom vad som skrivits och röstats det senaste, men då har ni väl förhoppningsvis lite förståelse för varför flera, mer aktiva, inte är mina huvudmisstänkta.
 
Men alltså, jag skrev ju att onda ofta räknar ut saker snabbare än goda? Ja, när jag var ond utanför lyan så visade jag mig nästan direkt för lyan så det är ju inget konstigt att de hittar den direkt. Jag skrev generellt, och även att jag inte visste vad Hedinn syftade på.

Det har hänt i ganska många lekar att ulvarna hittat ängel eller siare pga informationen som goda delat med sig av. Så när de utanför lyan har spioninfo som inte ulvarna har kanske man ska fundera lite extra.

Aha! :idea: Nu tror jag att jag fattar hur du menar med info. Så du behöver inte förklara mer utan jag tror jag hänger med och kan instämma.
 
. Jag tror att lyan är de som kan vinna på att "tysta" ned info/scenariefunderingar.

Vad den onda eV kan få där övertag mot goda pga det vet jag inte?

Ok, håller inte med. Jag lyckades se till att en siare blev käkad en gång när jag avslöjade för mycket (ulvarna tackade och tog emot). Visserligen var det för att jag räddade siaren från att bli lynchad.

Möjliga scenarion tycker jag inte behöver tystas ner, det har jag inte skrivit.
 
@quarter4ever du skriver att det var Hedinn som reagerade på dig i förra leken när du ville undanhålla info, tror du att hon skulle avslöja sig på det viset alltså och göra samma sak när alla har det i färskt minne? Jag vet inte om Hedinn är ond eller god men det var ju min motivering till att rösta på Bsf, jag kan ju ha fel givetvis men det hade varit bra med ett svar både från dig och @Blacksmithfarm.

Varför jag frågar är ju för det känns inte helt säkert att jag har fattat alla roller och det känns som vem som helst kan bli lynchad och inte den med flest röster därför skulle jag bli tacksam för ett svar.


Jag är inte säker på hedinns ondhet. Just för att hon pga förra leken inte borde gjort så. Men just därför kan hon skaffa alobi där.

Summa - jag tog det närmsta halmstrået när jag behövde rösta.

Jag gick tillbaka och kollade och konstaterade att jag nog överreagerade något. Tänkte nog främst på delen om trollkarlarna(?) kunde förhäxa sig själva (kan eventuellt snurra till roller här nu), men inser väl att det nog inte har någon betydelse.

Läste snabbt, under stress, och ville väl bidra med något i och med att jag inte visste när jag skulle få tid här under kvällen.
Där har du en poäng iofs...
 
Ang det här med att jag skulle ha "tipsat" lyan så är de ju flera stycken som pratar med varandra (som någon påpekade) så jag tror det är ganska stor chans att de kommer på vilka möjligheter de har. Tänkte att det är bättre att vi då också vet vad de kan tänkas hitta på.
 
Men alltså, jag skrev ju att onda ofta räknar ut saker snabbare än goda? Ja, när jag var ond utanför lyan så visade jag mig nästan direkt för lyan så det är ju inget konstigt att de hittar den direkt. Jag skrev generellt, och även att jag inte visste vad Hedinn syftade på.

Det har hänt i ganska många lekar att ulvarna hittat ängel eller siare pga informationen som goda delat med sig av. Så när de utanför lyan har spioninfo som inte ulvarna har kanske man ska fundera lite extra.
förvisso sant - Att det kan vara bra att inte vara för tydlig som god - men samtidigt ! De i lyan HAR enklare att pussla ihop rollerna fort än de goda - och om goda inte alls visar vilka som går att iaf tro är goda - hur ska goda kunna vinna då ? Det där är en balansgång. Men jag upplever det som att onda vinner ( oftast) mer på att info INTE kommer fram och att goda är förvirrade och kan istället luras till att följa onda . för att de tror att DE är de som är goda , pga att inget annat kommer fram . Men det är ju bara min åsikt
 
Jag är inte säker på hedinns ondhet. Just för att hon pga förra leken inte borde gjort så. Men just därför kan hon skaffa alobi där.

Summa - jag tog det närmsta halmstrået när jag behövde rösta.


Där har du en poäng iofs...
Jag har ingen aning om det är en vettig poäng, men det var vad som slog mig när jag läste igenom.

Med det absolut inte sagt att det gör @Gabby_Ossi ond, det var bara en tanke från min sida, precis som att specialroller kan vara onödigt tydliga ibland.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
5 010
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 440
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 860
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 705
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp