Energiklass hushållsapparater

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 145

Bukefalos 30 år!

ameo

Trådstartare
Moderator
Hur mycket bryr ni er om vilken energiklass era hushållsmaskiner har? Alltså, allt från brödrostar via kylskåp till tvättmaskiner. Hur stor skillnad gör det egentligen?

Mitt hus, som jag snart ska flytta till, behöver t.ex nytt kyl o frys. Och jag har hittat en kombinerad kylfrys (begagnad, sidebyside heter det nog), som är energiklass F, vilket inte är jättebra. Men, som sagt, hur stor skillnad gör det egentligen om jag köper en liknande med energiklass A? Är det bara energiåtgången som räknas? Eller drar det ner betyget eftersom det är en rymligare kyl-frys än en standard?

(Mycket att tänka på som blivande husägare)

Hur mycket bryr ni er om vilken energiklass era hushållsmaskiner har? Alltså, allt från brödrostar via kylskåp till tvättmaskiner. Hur stor skillnad gör det egentligen?

Mitt hus, som jag snart ska flytta till, behöver t.ex nytt kyl o frys. Och jag har hittat en kombinerad kylfrys (begagnad, sidebyside heter det nog), som är energiklass F, vilket inte är jättebra. Men, som sagt, hur stor skillnad gör det egentligen om jag köper en liknande med energiklass A? Är det bara energiåtgången som räknas? Eller drar det ner betyget eftersom det är en rymligare kyl-frys än en standard?

(Mycket att tänka på som blivande husägare)
Jag bryr mig inte jättemycket. Ser det som en bonus om energiklassen är bra, men det är inte avgörande när jag väljer.

Köper jag nytt köper jag bästa möjliga energiklass.
Köper jag begagnat bryr jag mig inte om det alls. Om det inte finns flera att välja på.

Liknande trådar

• Barnsäkra hemmet
  • Integrerad kyl/frys
  • Kostnad olika boendesituationer (tittat för mycket på Husdrömmar)
  • Medsökande på lån

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Arbetsintervju
  • Svensk politik 9

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar