Bukefalos 28 år!

Engelska täckesstorlekar?

Mia_R

Trådstartare
Jag funderar på att skicka efter ett par täcken från England, men hur stort är 145, 150 och 155 i deras? :confused:
 
När jag skulle skicka efter täcke från England så mailade jag och frågade hur dom mätade sina täcken. Jag är inte till 100% säker men jag har för mig att det var från bogen och bak och inte som vi från manken och bak. Men för att vara på den säkra sidan maila dom och fråga. För storlek 135 cm skulle vara som till en ponny.
 
Jag har en engelsk hästkatalog och i den så förklara dom att man mäter från baklåret där täcket slutar till mitt fram där man "knäpper", men det kanske man inte gör på alla ställen i England.. :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag ska beställa nytt övergångstäcke och fastnade för Hansbo PRO 150g med separat hals. Nu behöver jag hjälp med att välja storlek...
Svar
1
· Visningar
466
Senast: sweep
·
Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
16
· Visningar
1 108
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag har ett halvblod ca160 cm som har 145 i täckesstorlek. Dom passar bra förutom att jag inte gillar att dom hänger så långt ner mot...
Svar
17
· Visningar
827
Senast: aglaonema
·
Kultur Har sen ett par dagar försökt komma på namnet på ett engelskt popband, men lyckas inte. Kanske Buke kan stå mig bi? Det här är vad jag...
Svar
5
· Visningar
660
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp