Engelskahjälp behövs! Plz och hilfe!

• Skola & Jobb
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 993
R

Raderad medlem 6459

Jag skriver tenta och är i stort behov av översättningshjälp! Jag vet knappt ens vad jag skulle säga på svenska, men har det spanska ordet. Det handlar om vad man kallar utrymmet i ett lägenhetshus precis när man kommit innanför dörren. Dvs nere i porten (?)/trappuppgången. Men alltså inte uppe i trappuppgången utan precis där nere innanför dörren. Portal heter det på spanska och kan väl översättas till typ port/huvudingång på svenska.

Så vad säger jag på engelska?

Jag skriver tenta och är i stort behov av översättningshjälp! Jag vet knappt ens vad jag skulle säga på svenska, men har det spanska ordet. Det handlar om vad man kallar utrymmet i ett lägenhetshus precis när man kommit innanför dörren. Dvs nere i porten (?)/trappuppgången. Men alltså inte uppe i trappuppgången utan precis där nere innanför dörren. Portal heter det på spanska och kan väl översättas till typ port/huvudingång på svenska.

Hade nog använt stairwell. Men ja lite knivigt.

Doorway?

Vi kallar det "close", men det finns en risk för att det är något lokalt (=skotskt)...

Oops, såg nu att du redan bestämt dig för entrance hall! Det blir nog jättebra tror jag :)

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 670
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
13 655
Senast: Tarantino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka