Bukefalos 28 år!

Ensam en hel månad...

Så ibland är det godkänt enligt dig att inte få tiden att gå fort nog när ens partner är borta och ibland är det inte det?

Men vilken tur att du finns som kan tala om för en när och vilka känslor man har rätt att känna när ens partner är borta.

Överlag förstår jag inte varför du går åt så hårt på Ts. Stör det dig så mycket att hon saknar sin partner mycket (eller enligt dig saknar för mycket)?
Vad spelar det för roll egentligen? Låt henne sakna sin man.
Åh herregud. Vad hade du tänkt dig att jag skulle svara på det där? :D
 
Så ibland är det godkänt enligt dig att inte få tiden att gå fort nog när ens partner är borta och ibland är det inte det?
Så du ser ingen skillnad i att ens partner är hemma hos sin släkt en månad mot att partnern befinner sig i en krigszon? Du kan inte alls se att i det senare fallet handlar det om ORO, inte 'bara' saknad?
 
Så ibland är det godkänt enligt dig att inte få tiden att gå fort nog när ens partner är borta och ibland är det inte det?

Men vilken tur att du finns som kan tala om för en när och vilka känslor man har rätt att känna när ens partner är borta.

Överlag förstår jag inte varför du går åt så hårt på Ts. Stör det dig så mycket att hon saknar sin partner mycket (eller enligt dig saknar för mycket)?
Vad spelar det för roll egentligen? Låt henne sakna sin man.

Men allvarligt, vem har gått hårt åt TS? Vart då? Vem säger att hon inte får sakna honom? Vart då?

Det är väl en jäkligt stor skillnad på att fundera kring orsaken bakom TS problemställning och att säga att hon - och andra - inte har rätten till sina känslor!? :confused:
 
Så du ser ingen skillnad i att ens partner är hemma hos sin släkt en månad mot att partnern befinner sig i en krigszon? Du kan inte alls se att i det senare fallet handlar det om ORO, inte 'bara' saknad?
Så om det är oro med i bilden så är det okej men inte annars?
 
Men allvarligt, vem har gått hårt åt TS? Vart då? Vem säger att hon inte får sakna honom? Vart då?

Det är väl en jäkligt stor skillnad på att fundera kring orsaken bakom TS problemställning och att säga att hon - och andra - inte har rätten till sina känslor!? :confused:
Jo mandalaki har gått åt Ts hårt. Sida upp och sida ner.
 
Hur ofta händer det att du är själv hemma?
Det händer väl någon gång då och då. Men det bekommer mig inte. Däremot blir det väldigt tomt och tyst om jag vet att jag ska ha det så här i en månad.

Ärligt så har jag blivit ledsen av vissa svar i tråden. Trots det så skäms jag inte för att jag saknar min man, om det var det som var meningen? Reaktionen hos de som jag pratat med IRL är helt spontant att "oj vad han ska vara borta länge"! Men jag känner kanske bara ovanliga människor?
 
Vem säger att hon inte får sakna honom? Vart då?

Lönlös väg att gå. Tråden lever sitt eget liv på den punkten. Hur många gånger några av oss än förklarar att det inte handlar om huruvida saknad är konstigt eller inte, så kommer någon och bölar MEN FÅR TS INTE SAKNA SIN MAN?

Det händer i de flesta trådar. En missuppfattning får fäste och lever sitt eget liv när tillräckligt många upprepat den. Varför det inte går in när missuppfattningen rättas till förstår jag dock inte. Men det är väl tråddynamik. Dock är det aströttsamt att behöva börja varje inlägg men Men ingen har påstått att.
 
Så om det är oro med i bilden så är det okej men inte annars?
Men du missförstår ju? Har du ens läst inläggen? Har du förstått vad det är som problematiserats?

Om du frågar mig: Skulle min partner befinna sig i en krigszon skulle jag gå under av oro. För mig är det en helt annan sak, på en helt annan planet, än om min sambo jobbar utomlands eller skulle vara i sitt hemland utan mig ett tag. För mig, in min värld, går det inte ens att jämföra. Det skulle alltså handla om ORO från min sida, ORO över att han skulle DÖ. Inte att jag tyckte att det var långtråkigt hemma pga inga hobbies.

Och jag har skrivit det fyrtiotusen gånger nu men eftersom det är Buke: Ingenstans har jag sagt att jag inte förstår att man saknar ihjäl sig när nån är borta. Jag förstår TS saknad. Verkligen. Det enda jag har haft svårt att förstå är behovet av aktivering.
 
Tydligen stör det mandalaki så mycket att Ts tycker tiden går långsamt när hennes man är borta att det har tjatats om det i hela fem sidor. Så mitt svar är jo för det har inte direkt varit någon vänlig diplomatisk ton i mandalakis inlägg.

Herregud Ts saknar sin man när han är borta. Låt den stackaren få göra det.
Ingenstans har Ts skrivit att hon inte klarar sig utan honom utan bara att tiden går långsamt när han är borta en hel månad.
 
Tydligen stör det mandalaki så mycket att Ts tycker tiden går långsamt när hennes man är borta att det har tjatats om det i hela fem sidor. Så mitt svar är jo för det har inte direkt varit någon vänlig diplomatisk ton i mandalakis inlägg.
Men det har ju bara tjatats om det för att folk har ifrågasatt vad hon skrivit? Och hon har fått förklara? inte för att hon pepprat TS med tjat?

Herregud Ts saknar sin man när han är borta. Låt den stackaren få göra det.
:banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Jisses alltså.
 
Det händer väl någon gång då och då. Men det bekommer mig inte. Däremot blir det väldigt tomt och tyst om jag vet att jag ska ha det så här i en månad.

Ärligt så har jag blivit ledsen av vissa svar i tråden. Trots det så skäms jag inte för att jag saknar min man, om det var det som var meningen? Reaktionen hos de som jag pratat med IRL är helt spontant att "oj vad han ska vara borta länge"! Men jag känner kanske bara ovanliga människor?
Äsch strunt i det hela. Sakna din man så mycket du vill.
När man har en månad framför sig så känns den lång men när den är efter en så fattar man oftast inte vad den tog vägen. Tänk på tex hur fort en månads semester går.
 
Det händer väl någon gång då och då. Men det bekommer mig inte. Däremot blir det väldigt tomt och tyst om jag vet att jag ska ha det så här i en månad.
Jag tror inte det kommer att bli så jobbigt som du föreställer dig det. En månad är ju faktiskt bara några veckor, om du ser det så? Det är inte sex månader eller två år eller nåt. Och egentligen är det ju ingen skillnad om han åker till Dubai eller Strängnäs eller Jokkmokk. Och ni kan skypa varje dag om ni vill och fortfarande dela vardagspratet. Ha radio/TV/musik på så blir det inte så tyst i huset.

Det kommer bara vissla till, så har den här månaden gått.
 
Det kommer bara vissla till, så har den här månaden gått.
Det tror jag med! Med Whatsapp och Facetime/Skype kan man höras så pass mycket man vill vilket ju alltid underlättar. Sen tror jag nog att man har mer att göra än man tror, om man jobbar, har djur och fortsätter umgås med vänner som vanligt. Sängen kan kännas lite tom dock ;).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 308
Senast: manda
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 976
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 487
Senast: Hazel
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 669
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp