Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vill bara veta vad han kan kräva rent lagligt.
MEN jag vet också att Elins bästa inte är det viktigaste för honom. Det är att ha rätt, att kunna platta till mig, att förstöra.
Förlåt, tänkte inte på det där med ringandet.
Det viktiga i det här är ju att han träffar henne på hennes villkor, hon har ju rätt till sin pappa men han har ju egentligen ingen rättighet till henne. Den ev. "rättighet" han hade har han ju slarvat bort genom att inte finnas där och vara pappa för henne.
Jag tycker att du ska ta det för vad det är, han träffar henne några gånger och sedan är det inte kul längre.
Kanske att du också ska diskutera detta med hennes farmor så att farmor vet din ståndpunkt. Jag gissar att hon tycker att pappan ska träffa dottern för att "det ska vara så" och för att din dotter är en så underbar unge men hon tänker kanske inte på att han skadar henne genom att komma och gå.
Och han var mer intresserad av mig än av Elin. Och OM han förändrats, borde han inte hört av sig på födelsedagar och liknande och försöka få umgänge med henne UTAN att morsan tjatar hål i öronen ( Det gör hon, jag umgås med henne så jag vet) på honom?
Ja det är Elin som har rätt till sin pappa och tvärtom, men i dag på MSN handlade det mer om "jag vill", "Hon är MIN dotter också", "jag vill försöka" osv.
Peppkramar! Du kommer klara det galant!
Tack för dina snälla ord, Rina!Jag tycker du resonerar väldigt bra om att ta några timmar åt gången och utöka tiden när det fungerar eller rättaresagt om det fungerar. Det är mer eller mindre omöjligt att göra rätt för han är ingen bra förälder och då kan det inte bli rätt. Vad jag har märk är att familjerätten och bup ger ganska motsägande råd. Jag gjorde precis som du och försökte vara trevlig, min son och hans pappa träffades i mitt hem, tills bup sa att så skulle vi inte göra för det ger barnet dubbla signaler och barnet vet till sist inte hur det ska reagera. Så en utomstående kontaktperson på neutral platts var vad de rekomenderade i vårt fall. Så prata med bup eller någon som helt tar barnets perspektiv och fundera på hur du känner inför att ha honom i ditt hem. Ditt hem är din trygghet och där ska du inte släppa in någon du inte vill ha där framför allt inte någon som hämnas om han inte får sin vilja igenom. Och om umgänget inte fungerar så var inte rädd för att avbryta det. Jag tror han kommer tappa intresset och sedan höra av sig igen och oavsett om det är bra för din dotter eller ej så är det inget du kan göra något åt. Din dotter får så småningom en motbild till farmors helgon och ser att han inte var så perfekt trotts allt. Sedan får farmor inse att hon inte kan göra sin son till den pappa han inte är.
Lycka till och kommm ihåg att vi är många här som tycker att du är en bra mamma för dina barn som alltid försöker göra det bästa för dem.
Det enda gemensamma vi har är Elin och så vill jag att det ska förbli. Elin ska ju ha sin pappa också i SITT liv, men i mitt har han inte att göra.
Vad tröttsamt! Det är ju så himla uppenbart att han inte är intresserad av att vara förälder. Han är ju inte ens den där "coola pappan" som dyker upp med presenter, vilket var den roll jag nog hade trott att han skulle försöka spela.
Är han fortfarande så där konstigt kontrollerande gentemot dig? Han har inte blivit ihop med någon annan då?
Det enda man kan hoppas här är väl att han inte fortsätter att säga att han vill träffa Elin, för det verkar han ju helt enkelt inte vilja.
Vad säger hon om det hela? Fattade hon att det var hennes biologiska pappa som kom på besök?
Jag kan förstå att det nog är lite svårt för honom OCKSÅ mitt i allt.
Hade han kommit med presenter tror jag att han hade åkt ut med skallen föra, inte köpa Elin, aldrig att jag tillåter det!![]()
Elin ja, stackars tös visste inte vad hon skulle tro. Jag och mamma, som ju var med, försökte i lugn och ro prata lite med henne om det hela. Svårt att inte fråga för mycket, men hon sa i alla fall rent spontant att han var oförskämd som inte pratade med henne, att hon inte visste vem han var och att han inte var snäll men inte dum, att han var tråkig också. Hon vet vad oförskämd betyder så absolut håller jag med henne!