Ensam vårdnad och umgänge

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare Enya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 606
Sv: Ensam vårdnad och umgänge

"Jag hade tänkt skriva ett schema om att han träffar henne en gång i månaden några timmar, hos mig. Då ska jag och en till vuxen vara med. När det funkar varje gång under några gånger får jag väl utöka det lite."

Mycket klokt tänkt!

Ifall pappan fortsätter att vilja träffa henne så ta ett steg i taget. Börja inte med att utöka förrän du själv har utvärderat hur "det nuvarande" trappsteget fungerade. En del föräldrar sitter och tvistar om umgänge och vårdnad och har färdiga scheman med trappsteg som de kan vara osäkra på hur de vill få utformade, men jag anser nog att det mest försiktiga att göra är att utvärdera innan man utökar umgänget. Ifall han uppvisar mer vilja att umgås med flickan - är det en extra trygghet för både henne och dig. Ju mer duktig han är och blir på att hantera flickan - desto bättre för henne och dig.

Jag tror att du fixar det här alldeles på egen hand.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 242
Senast: MiniLi
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: Crossline
·
Småbarn Vår dotter fyllde 3 år i helgen och vi har pratat om att det är dags att sluta med napp då. Hon har fått välja om hon vill lämna dem... 2
Svar
23
· Visningar
1 568
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka