Ensamma valpen Elda

russinbulle

Trådstartare
Jag kör en egen tråd med Elda - Heffaklumpens Eld Och Lågor :)
Jag bestämde mig för att gå tillbaka till svenska namn igen och då med min förkärlek för uttryck. Har samlat på mig en hel del under åren. Detta är min 5:e heelerkull, så då kör jag från E :p

Denna fröken kommer bli en väldigt rund valp - typ hon ser ut att explodera snart. Hon har gått upp från 225 till 345 gram på 3,5 dygn nu :o det är dubbelt så snabbt som de flesta tidigare gått upp. Så mat får hon gott om....

Hon kommer kallas för Elda tills vidare, för blir hon bra så blir hon kvar. Jag hoppas innerligt att denna tös visar sig lovande, för denna valp är en kombo av två av de finaste och trevligaste hanar som finns i Sverige :love: Stinas pappa och så hanen som är far till den lilla - den sistnämnda är även 9 år nu. Så inget beslut om hennes framtid kommer tas förrän hon är 6-8 veckor. Tills dess får hon vara en Elda :)

Mamma Stina har nu landat i mamma-rollen är är lugn även när jag går ut med övriga hundar. Gammel-tanten Mini får vara kvar hemma som sällskap på behörigt avstånd och det fungerar toppen.
IMG_3345.jpeg
 
Lilla tjocka Elda är 1 vecka idag :love:
Gått från födelsevikt 225 gram till 495 gram :)

Mamma-hund är nu superlugn (nåja haha) och när hon fått egenpromenad med lite bus och spring, så är hon helt lugn ensam hemma - idag fick nämligen gammel-tanten följa med oss andra ut och det gick toppen. Radio på och Stina låg utsträckt på sidan och sov hos bebis när vi kom hem :heart
IMG_3398.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 754
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hundavel & Ras Min pappa ska få hem en hundvalp inom den närmsta veckan och det han har berättat om upplägget för mig lite fundersam. Det kan absolut...
2
Svar
23
· Visningar
2 616
Senast: LaMagia
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 555
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp