Ensamma valpen Elda

Hej världen :love:
Elda 15 dagar och ögonen nästan helt öppna. En bumbibjörn :D
IMG_3545.jpeg
 
Sån söt liten sak! Och inte speciellt mager :p
Nu tror jag att din ras är större, men jag tror att största valpen från kullen vi tagit vägde 1800g när han flyttade som 8-9 veckor gammal :D

Mycket söt! :love:
Inte det minsta mager nej haha. Ligger 200 gram över det mina brukar väga i denna åldern.
heeler kan skilja mycket åt id 8 veckor. De flesta ligger runt 2 kg. Min allra minsta vägde 1,5 vid flytt och dom största 2,5 kg :)
 
Måste säga att det är något speciellt med en ensamvalp. Hon har blivit väldigt social tidigt - mycket intresserad av mig och folk. Sitter gärna i mitt knä på rumpan med tassarna i mitt ansikte och pussas.....eller försöker nypa mig i näsan :rofl: jag känner att tänderna är på gång, så snart får jag passa mig. Hon babblar och pratar mycket och tränar på att morra på morsan, så jag bävar för hur pass ljudlig denna dam ska bli sen :nailbiting: lite attityd redan nu :angel:
 
Elda 3 veckor och 6 dagar ung. Första gången utomhus och de var roligt från första sekund :D
Misstänker en väldigt framåt och tuff tös här...:love:
Vingligt med tjock kropp, men utomhus med bra fäste för tassarna blir bra träning - och heeler är som sagt sena över lag med att få fart på kroppen. Hon har även lite svårt få upp frambenen ordentligt pga mjuka ligament i samband med tung kropp, men det kommer så fort hon blir starkare :)
 
Elda 3 veckor och 6 dagar ung. Första gången utomhus och de var roligt från första sekund :D
Misstänker en väldigt framåt och tuff tös här...:love:
Vingligt med tjock kropp, men utomhus med bra fäste för tassarna blir bra träning - och heeler är som sagt sena över lag med att få fart på kroppen. Hon har även lite svårt få upp frambenen ordentligt pga mjuka ligament i samband med tung kropp, men det kommer så fort hon blir starkare :)
BILDER!
 
Hon är jättesöt och vem gillar inte en duracell-kanin?

(mamma Stina också - synd att det inte gick bättre med valpningen)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 752
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hundavel & Ras Min pappa ska få hem en hundvalp inom den närmsta veckan och det han har berättat om upplägget för mig lite fundersam. Det kan absolut...
2
Svar
23
· Visningar
2 615
Senast: LaMagia
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 550
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp